РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 39.670 EUR: 42.520
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 39.670
EUR 40.000 41.000 42.520
USD 39.450 39.830 39.670
EUR 42.280 42.850 42.520
Ми допрацьовуємо BuildPortal. Зовсім скоро він стане ще кращим!

Торгівельна нерухомість Києва: підсумки бурхливого розвитку та найближчі перспективи (ІНФОГРАФІКА)

Ринок торгівельної нерухомості Києва очікує масштабне зростання пропозиції. За найближчі два роки обсяг торгівельних площ може збільшитись майже вдвічі - про це розповів у своїй доповіді CEO і засновник NAI Ukraine Віталій Бойко 

3728 30.01.2020 в 08:18




Розмір споживчого ринку в Україні можна порівнювати з розміром ринків розвинених країн ЄС

21 січня CEO і засновник NAI Ukraine Віталій Бойко виступив на підсумковій зустрічі Українського Клубу Нерухомості (URE Club) та розповів, чим запам'ятався 2019 рік на ринку торговельної нерухомості.

Розмір споживчого ринку в Україні можна порівнювати з розміром споживчих ринків розвинених країн Європейського Союзу - Австрії, Швеції, Швейцарії.

Крім того, він набагато більший за ринок Греції, Румунії та інших європейських держав.

За січень-листопад 2019 року оборот роздрібної торгівлі зріс на 28,9% в порівнянні з аналогічним періодом попереднього року, становить 41,7 млрд дол. США.

Частково це зростання пов'язане зі зміцненням курсу гривні, проте навіть в цих умовах ситуація на українському ринку виглядає дуже позитивно на тлі інших європейських держав.

У той же час, показник в столиці виріс на 40,3% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року, становить 8,11 млрд дол. США.

Ці показники пояснюються багатьма факторами. Головне, Україна - одна з найбільших країн Європи з великим, урбанізованим, населенням і найбільшою столицею в східноєвропейському регіоні.

На думку Віталія Бойка, ці показники полегшують комунікацію з українськими та іноземними ритейлерами, які мають побоювання і песимістично налаштовані щодо виходу на ринок і розширення своєї присутності на ньому.

Позитивний для рітейлу сигнал - зростання заробітної плати і зміцнення курсу гривні

Стабільний приріст заробітної плати в останні роки вивів Київ на об'єктивно інший рівень. У порівнянні з попереднім роком середня заробітна плата зросла на 20%. Це один з найвищих показників в Європі.

З початку 2019 курс української гривні до долара підвищився на 19%. Гривня зайняла 1 місце в рейтингу валют, які виросли найбільше.

Українці - «споживацьки залежна нація» і переживають споживчу ейфорію

Майже 80% доходів українці витрачають на споживчі товари.

На кінець 2019 індекс споживчих настроїв досяг позначки 91,7, що стало безпрецедентним зрушенням: зафіксовано найвищий рівень показника за всю історію.

Рейтингове агентство Fitch підвищило довгостроковий і короткостроковий кредитний рейтинг (IDR) України в іноземній і національній валютах з "B-" до "B", і поліпшив прогноз зі стабільного на позитивний.

Відповідаючи на питання аудиторії, Віталій Бойко зазначив, що статистична інформація, яка стосується споживчих витрат і торгових рітейлерів не відображає реальної картини. Показник витрат не враховує онлайн замовлень, а рітейлери не завжди розкривають реальні дані про товарообіг.

2019 - унікальний для ринку торгової нерухомості за всю історію незалежної України

Введено в експлуатацію більше 200 000 квадратних метрів орендних площ. У Києві відкрилися ТРЦ Oasis, Smart Plaza Obolon, River Mall, в передмісті - ParksMall і Cherry Mall.

Рекордсмен за площею серед торгових об'єктів, які запустилися в 2019-м - Blockbuster Mall, другий об'єкт «мережі Мегамолл» девелопера Mandarin Plaza Group.

«Не дивлячись на те, що в Blockbuster Mall не всі площі на даний момент зайняті магазинами, здати їх не можна - вони зайняті великими і дуже важливими для країни брендами», - зазначає CEO NAI Ukraine.

Саме тому об'єктивний рівень вакантності продовжує скорочуватися.

Pipeline на найближчі роки передбачає введення в експлуатацію ще більш 1 млн кв м торгових площ.

Орендні ставки практично не виросли, триває диверсифікація торгового пропозиції. Одні ТРЦ «випадають» з поля інтересу покупців, інші - навпаки розширюють вплив. Саме тому поняття «середня» ставка оренди не може бути справедливим. Ставки дуже відрізняються в залежності від об'єктів і товарної групи.

В українських реаліях показник насиченості торговельними площами втрачає актуальність, адже він не враховує якості площ

Об'єкти більш високої якості можуть «забрати собі» споживачів.

Віталій Бойко нагадав, як аналогічний процес відбувався в Лондоні, - коли в місті, де вже існували десятки торгових центрів, нові об'єкти почала будувати компанія Westfield. Зараз лондонці і туристи, кажучи про моллах в британській столиці в першу чергу торгові центри Westfield.

З кожним роком брокерам NAI Ukraine все легше вести переговори про вихід в Україну нових брендів

З'являються нові аргументи: зростання економіки, зростання товарообігу у рітейлерів, успішний досвід виходу відомих міжнародних брендів і наявність якісних об'єктів.

За останній рік список доповнився брендами The North Face, Decathlon та іншими. 2020 обіцяє бути ще більш «зоряним» - ряд відомих міжнародних брендів відкриються в ТРЦ Blockbuster Mall і Ocean Mall.

«Якщо раніше для багатьох світових компаній Україна була «закритою темою», то сьогодні ми вже запрошуємо їх на переговори до Києва і обговорюємо площі в ТРЦ і умови», - розповів Віталій.

Саме завдяки роботі NAI Ukraine у ​​2018 році в Lavina Mall відкрився перший H & M в Україні - зараз цей магазин шведського бренду один з найуспішніших у Східній Європі.

Онлайн-рітейл в Україні поступово зростає

Роздрібний товарообіг України сфокусований в традиційних магазинах (89%), онлайн торгівля займає лише 11%, і має значний потенціал для зростання.

У європейських країнах частка онлайн торгівлі в середньому займає 25%.

Онлайн шопінг сфокусувався в центральних і західних частинах України. Це викликано більшою урбанізацією населення в центрі країни. Політична нестабільність на сході впливає на відставання регіону за цим показником.

«Мережа Мегамоллів» - проект, який змінить Київ

Віталій Бойко розкрив деякі деталі безпрецедентного проекту «Мережа Мегамоллів». Про його масштаби свідчить такий факт: сьогодні девелопер Mandarin Plaza Group займає друге місце за обсягом інвестицій в торговельну нерухомість в світі. Причому якщо більшість компаній, представлених в рейтингу, будують в різних країнах і містах, то всі об'єкти українського девелопера розташовані в Києві.

Перший ТРЦ з мережі Мегамолл - Lavina Mall, чинний лідер ринку. Другий - Blockbuster Mall, який відкрився в 2019 році, стане майданчиком для нових брендів і акумулює величезні пасажиропотоки на півночі столиці.

Унікальним об'єктом високої якості стане Ocean Mall - дизайн, архітектура, tenant-mix, розваги та ресторанне пропозицію в ТРЦ перевершать всі бачене досі. Новий центральний Мегамолл претендуватиме на звання кращого торгового центру в світі.

В цілому проект «Network of megamalls» передбачає відкриття 12 об'єктів в Києві.


Читайте також про те, що минулий рік став одним з найкращих для ринку офісної нерухомості. А також про те, де саме у Києві з’являться нові офіси


 
 
Интересные новости:
28.01.2020
1822
2019 став одним із найкращих для ринку офісної нерухомості за 28 років - вважають експерти...
29.01.2020
2503
Вже цього року столиця має поповнитись більш ніж 200 тис кв м офісної нерухомості (звісно, за умов д...
22.01.2020
2226
Як змінювалась вартість квадрату у передмісті Києва протягом року і якою вона була у грудні...
24.04.2024
6361
Середня ціна оренди одно-, дво- і трикімнатних квартир у Києві...
22.04.2024
2079
Лідери ринку нерухомості поступово звикають до високих відсоткових ставок, водночас намагаючись вирі...
22.04.2024
4878
Mолодь в Україні все частіше вибирає довгострокову оренду нерухомості, відкладаючи ку...