Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.289 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 44.968 |
USD | 41.070 | 41.490 | 41.289 |
EUR | 44.630 | 45.230 | 44.968 |
У 2023 році мають розпочатися роботи з будівництва нової залізничної гілки, що з’єднає Китай, Киргизстан та Узбекистан. Проект обговорюється багато років, але війна в Україні та проблеми з транзитом через росію спонукали Китай до більш рішучих дій.
Ідея побудувати нове сполучення не нова - вперше переговори пройшли два десятиліття тому. Однак останнім часом воно набуло все більшого значення.
Зазначається, що агресія рф проти України ускладнила використання Транссибірської залізниці для перевезення вантажів між Азією та Європою - хоча транзит не підпадає під санкції, збільшився час транспортування або витрати, пов’язані, зокрема, зі страхуванням вантажу. Крім того, звичайно, э фактор непередбачуваності війни, що триває.
Повідомляється, що президент Киргизстану Садир Жапаров кілька тижнів тому оголосив про досягнення попередньої домовленості щодо будівництва. Остаточна угода може бути підписана у вересні цього року.
Будівництво залізничної лінії в обхід росії дає Китаю шанс запустити альтернативний транспортний шлях між Піднебесною та Євросоюзом.
Експерти також зазначають, що більш активна участь Китаю в Узбекистані та Киргизстані посилить позиції країни в регіоні.
Нова залізнична лінія має забезпечити найкоротше сполучення між Китаєм та Європою, що дозволить зменшити час транспортування приблизно на тиждень. До кінця цього року триватимуть підготовчі роботи, а вже у 2023 році будівельні роботи мають розпочатися.
Точний маршрут ще обговорюється, але за попередніми припущеннями, загальна довжина нової лінії становитиме 523 км, з яких 213 км буде побудовано в Китаї, 260 км в Киргизстані і останні 50 км в Узбекистані. Значну частину доведеться будувати в несприятливій, гірській місцевості.
Цікаво, що спірним є стандарт будівництва нової лінії. Китай виступає за колію 1435 мм, а Киргизстан воліє залишитися на інфраструктурі широкої колії, яка залишилася країні після розпаду СРСР.
Також є відкритим питання фінансування нової інфраструктури. Китай, якому найбільше важливий проєкт, не готовий взяти на себе всі витрати, оцінені в 4,5 млрд доларів.
Цікаво про ремонти: для чого потрібна, як вибрати та користуватися шпаклівкою для стін
Читайте більше новин про війну росії проти України у спецтемі на Build Portal
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.