Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.289 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 44.968 |
USD | 41.070 | 41.490 | 41.289 |
EUR | 44.630 | 45.230 | 44.968 |
Вже на початку осені можливе підвищення Укрзалізницею тарифів на вантажні перевезення. На щебінь, пісок та шлак тарифи можуть зрости на 26%, на цемент, клінкер та глину на 42,7%, на порожній пробіг – 95%. Нагадаємо, що за минулий рік тарифи підіймались вже чотири рази: у жовтні 2017 – на 15% було збільшено з\д тариф, у лютому 2018 – на 20% особливі умови перевезень та 15-17% плата за користування вагонів, у липні – ще на 15% збільшена плата за користування вагонів. Аргументація УЗ перед кожним кроком підвищення не змінюється: «не бажаємо працювати у збиток». Експерти будівельної галузі -Генеральний директор ПБГ "Ковальська" Сергій Пилипенко і Іван Салій, президент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів оцінили можливі наслідки ініціативи УЗ по зближенню тарифів для будівельної галузі та економіки України загалом.
ЭКСПЕРТНА ДУМКА
Сергій Пилипенко, генеральний директор ПБГ "Ковальська"
1 вересня "Укрзалізниця" знов необґрунтовано підвищує тарифи на вантажні перевезення.
Не можу не висловлюватися з приводу подій, що відбуваються навколо цього державного монополіста за останні 1,5 року.
У жовтні 2017 року "Укразалізниця" збільшила тарифи шляхом їх індексації на 15% і витрати вантажоперевізників зросли на 6,5 млрд. грн./рік. У лютому 2018 року "Укрзалізницею" була змінена процедура визначення плати за використання інвентарного парку УЗ, що призвело до різкого зростання цін та збільшення витрат вантажовідправників ще на 6,5 млрд. грн./рік. За останні 8 місяців поточного року загальні витрати вантажоперевізників вже зросли на рекордні 60%.
"Ковальська" щодня має отримувати понад 200 вагонів сировини, а це 6 000 вагонів і 420 тис. тон будівельних матеріалів на місяць, аби вчасно доставляти клієнтам продукцію на об’єкти, у тому числі і державного значення.
Через недолугий менеджмент "Укрзалізниці" ми змушені затримувати терміни доставки будівельних матеріалів і як результат, це впливає на своєчасне завершення будівельних робіт, гальмує розвиток всієї держави.
У липні цього року апогеєм стали нові ставки плати "Укрзалізниці" за користування власними вагонами УЗ, що за підрахунками призведуть до збільшення витрат вантажовідправників ще на 1,3 млрд. грн./рік. Це при тому, що в "Укзалізниці" практично відсутній "універсальний" рухомий склад для перевезення інертних матеріалів. Тому виробники змушені використовувати для відповідних цілей інші типи вагонів (цементовози, зерновози, мінераловози), сплачуючи за це додатковий збір у вигляді підвищення тарифу на 20%.
Пояснити дану логіку розрахунків неможливо, адже державний монополіст не несе жодних додаткових витрат, пов’язаних з такими перевезеннями.
Наприклад, станом на вересень 2018 року, транспортна частка в ціні щебеню складе 52% (29% у січні 2018 р.), піску 83,4 % (50% у січні 2018 р.), шлаку 73,5% (50% у січні 2018 р.) та цементу 17,8 % (8,5% у січні 2018 р.). Таким чином, завдяки "Укрзалізниці" собівартість будівництва може зрости на 5%.
Такі економічно необґрунтовані показники не те, що не сприяють розвитку промисловості, а ще й прискорюють інфляційні процеси.
Більше того – сьогодні дефіцит локомотивів "Укрзалізниці" становить від 130-150 одиниць на добу, а терміни доставки вантажів збільшені на 2-10 діб. За підрахунками, незбалансоване підвищення залізничних тарифів та вартості використання вагонів "Укрзалізниці" коштувало українській промисловості лише за період із листопада 2017 року по липень 2018 року додаткових 19 млрд. грн.
Питання очевидне – куди і на що витрачають наші гроші?
Черговий раз державний монополіст перекладає на плечі промисловців свою неефективність помножену на корупційну складову. Тарифи на залізничні вантажні перевезення повинні встановлюватися на економічно обґрунтованому рівні під контролем Національної комісії з питань регулювання транспорту.
Ми плануємо об’єднати всю бізнес-спільноту, яку так само дістала неконтрольована самочинна політика можновладців.
Іван Салій, президент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів
На 95 % «Укрзалізниця» акцентує підвищення тарифів на переміщення вантажних пустих вагонів для щебеню, піску... Тобто:
Раніше з 01.10.2017 року – на 15 % підвищено тарифи на вантажоперевезення.
З 07.02.2018 року – на 20 % підвищено тарифи на перевезення нерудних матеріалів в цементовозах, зерновозах, мінераловозах.
З 19.02.2018 року зросла вагонна складова в тарифі практично на 50 %.
Мало, все мало «реформаторам»... проект Наказу Мінінфраструктури України «Про внесення зміни до Коефіцієнтів, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги, щодо уніфікації тарифної політики на перевезення порожніх вагонів» – планують на перевезення порожніх вагонів підвищити тарифи на 95 %.
Піднімають тарифи кожен рік.
Обіцяють нові вагони та тепловози-електровози.
Насправді їх стає менше.
Відправка вантажів залізницею – проблема проблем: ні вагонів, ні тепловозів, – і скаржитись нікому. Монополія корупційна, безвідповідальна, слабо організована (а раніше була воєнізованою), і лише зарплати керівництву неймовірні.
Просимо:
1. Встановити мораторій на підвищення тарифів на вантажоперевезення залізничним транспортом до, передбаченого законодавством, створення Державного регулятора – Національної комісії з питань регулювання транспорту.
2. Рішення щодо тарифів під будь-якою вигадкою «реформаторів» приймати публічно Урядом і Державним регулятором.
3. Уряду і Укрзалізниці, терміново провести обговорення подібних «новацій» спільно:
Довідково: І без збільшення залізничних тарифів будівельна галузь забуксувала, стагнує: за 6 міс. 2018 року: обсяги будівництва – 102,8 %, виробництво цегли керамічної – 91 %, блоків з цементу, бетону, штучного каменю – 88 %, елементів конструкцій збірних – 83 %, товарного бетону – 95 %, цементу – 96 %, мінеральної вати – 98 %.
Наголошуємо для «реформаторів» та управлінської еліти України:
Невиконання плану капітальних інвестицій та незбалансоване підвищення залізничних тарифів та вартості використання вагонів ПАТ «Укрзалізниця» коштувало українській промисловості лише за період із листопада 2017 року по липень 2018 року додаткових 21 млрд грн.
За ці кошти можна було придбати, до того ж у вітчизняного виробника, 20 000 нових вантажних вагонів. Коли в Україні є всього 100 000 вагонів.
Обіцяють, здирають кошти на нові вагони та тепловози – а їх все меншає!
Розраховуємо на оперативне реагування та інформування відповідно до чинного законодавства.
"Укрзализныця" хочет поднять тарифы на перевозку грузов
Стоимость перевозки грузов может вырости на 15-16%
14.11.2018
Как будет сдавать в аренду вагоны Укрзализныця
Первые аукционы по аренде грузовых вагонов объявят в ноябре
14.11.2018
4.10.2018
27.09.2018
21.09.2018
19.09.2018
Реакція ДРС на підвищення тарифів Укрзалізницею
Державна регуляторна служба відреагувала на наказ Мінінфраструктури про внесення змін до коефіцієнтів, які застосовуються до тарифів збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом в межах України
4.09.2018
Рельсы раздора: куда Укрзализныця тянет украинскую экономику
К чему приведет дальнейшее промедление с решением системных проблем УЗ
16.08.2018
Увеличение тарифов на грузовые вагоны может спровоцировать подорожание коммунальных услуг
В частности, в случае повышения тарифов на подачу вагонов для угля, его стоимость для местных ТЭЦ возрастет
15.08.2018
Названы причины роста цен на стройматериалы
Несмотря на рост цен, импортные стройматериалы остаются дороже украинских на 20-30 %
14.08.2018
ЛІТОПИС ПРОБЛЕМИ
Проблема із підвищенням тарифів на перевезення Укрзалізницею не нова. Читайте перші публікації Головного будівельного порталу України, аби побачити, що передувало нинішньому конфлікту бізнесу і державного монополіста.
31.07.2018
20.02.2018
16.02.2018
Хочете дізнатись більше про проблему підвищення тарифів Укрзалізницею? Читайте новини в спецтемі «Проблема Укрзалізниці. Горяча тема» на Головному будівельному порталі України >>>
Джерело: Головний будівельний портал України Build Portal
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.