РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 39.670 EUR: 42.520
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 39.670
EUR 40.000 41.000 42.520
USD 39.450 39.830 39.670
EUR 42.280 42.850 42.520
Ми допрацьовуємо BuildPortal. Зовсім скоро він стане ще кращим!

Небезпечні будматеріали - загроза життю і здоров'ю. Хто має контролювати якість будівельних матеріалів в Україні

Хто має контролювати якість будматеріалів в Україні та як це краще організувати
3793 18.06.2020 в 09:25


Засилля фальсифікату.
Хто проконтролює якість
будівельної продукції?

Коли ми купуємо вікна, двері, плитку, клей чи інші будівельні матеріали для своєї домівки - розраховуємо на якість. 

Але як відчайдушно ми б не вивчали ринок, особливості і характеристику виробів - ми не захищені від підробки і фальсифікату. 

І одне, коли це просто стосується наших грошей і естетичного боку, а інше, коли неякісний матеріал напряму несе небезпеку здоров’ю та життю. 

Сповна проконтролювати якість виробів на ринку не можна, бо важелів для цього немає. 

Тобто, під виглядом цементу відомої марки вам спокійно можуть продати низькопробну підробку, але ніхто за це не відповість. Як так трапилося, і чи можна вирішити проблему (спойлер: так) - розповідаю далі.

Будь-яка ринкова сфера неможлива без контролюючого органу, що дивитиметься за якістю виробу. 

Без нього ми потрапляємо в зачароване коло ошуканого покупця, коли він по черзі може звертатися до продавця, виробника і перевізника товару з претензією на неякісну покупку, але не віднайде правди. 

Наприклад, ви купили рибу і вдома з’ясували, що вона зіпсована. 

Повернулися в магазин, щоб відшкодувати витрачені гроші, але вас відправили до виробника (мовляв, ми дотримуємося всіх вимог зберігання). 

Приблизно чверть ринку будматеріалів - фальсифікат. Як відновити ринковий контроль?

Виробник, своєю чергою, запевнив вас у високій якості свого продукту (надав необхідні документи-сертифікати), а тому відфутболив до перевізника товару. 

Останній же, також має певні гарантії того, що дотримується правил перевозок, а тому сказав повертатися у магазин. 

В результаті, всі виявилися "чесними" учасниками ринку, правда, витрачені вами кошти на зіпсовану рибу ніхто не відшкодував. 

Ця замальовка приблизно характеризує ситуацію, що відбувається на будівельному ринку. Адже там відсутній адекватний ринковий нагляд, тому й про захист споживачів взагалі не може бути мови.


Фікція під назвою "ринковий нагляд"

Але чому такого моніторингу немає? Ця історія тягнеться вже не перший рік. 

У 2001-му в Україні прийняли закон про ринковий нагляд. 

І, навіть, доволі непоганий: якщо за радянськими мірками раніше контролювали виробництво (грубо кажучи, підприємство), то новий закон передбачав нагляд за продукцією. 

Та в 2008-му ситуація змінилися: президент отримав право вирішувати, який саме орган здійснюватиме контроль за продукцією і віддав ці повноваження нашій "улюбленій" ДАБІ (що саме по собі вже звучить доволі абсурдно, беручи до уваги, що це один з найбільш корумпованих органів в Україні). 

С 10 июня земельные участки регистрируют по-новому: что изменилось и при чем здесь "принцип случайности"

Через правову колізію, з часом ДАБІ втратила можливість здійснювати контроль (хоча він і так був доволі умовним), і вже другий рік поспіль моніторингу якості будівельної продукції в Україні немає. 

Більше того, з 2019-го у нас ще й обов’язкову сертифікацію будівельної продукції скасували! 

Тому якщо наступного разу, купуючи обігрівач в розрекламованій мережі магазинів будматеріалів, ви помітите, що його якість підозріло погана (як на задекларований німецький!), не дивуйтеся: у нас просто ніхто його не перевірив і не підігнав до певних рамок якості. 

А це, до речі, ласа можливість підсунути вам, наприклад, китайську підробку, але за "всі гроші".

ГНС может насчитать налог на недвижимость сразу за три отчетных налоговых года


Чесний ринок хоче адекватних правил гри

Проблема, яку я описала, не нова. Її вже давно помітив чесний ринок і попросив владу відреагувати. А та запропонувала дати важелі контролю Держспоживслужбі. 

І воно б то добре, якби у ній було достатньо необхідних фахівців. 

То що ж робити? Як там не було, питання й справді варто вирішувати якнайшвидше, оскільки кожен день роздумів продукує все більше і більше ремонтів і будівництв з використанням непотребу, що несе пряму загрозу нашому з вами здоров’ю і життю. 

Незважаючи на те, що з ДАБІ у мене складні стосунки (як людина, що працює в будівельній галузі вже дуже багато років і не з чуток знаю наскільки це корумпований і нечесний орган), я вірю в те, що її можна реформувати. 

І йдеться не про реорганізацію, перейменування чи перестановку доданків. А про реальне запровадження, створеної мною Єдиної електронної системи в будівництві (яка, до речі, вже доказала свою ефективність через е-кабінет, що за декілька місяців роботи "зловив" на гарячому не одного шахрая-забудовника), що згодом повинна витіснити ДАБІ. 

Разом з тим, контролюючу функцію ніхто не відміняв. Це справді важливо. Тому поки її й справді можна передати ДАБІ, але при одній важливій умові: вони працюватимуть під наглядом Мінрегіону. 

А між тим, питання якості виробів на будівельному ринку - це напряму про запровадження 305-го регламенту ЄС у наш правовий простір (що, до речі, є однією з умов нашої Угоди про асоціацію). 

Хто платитиме за користування дорогами загального користування? Спойлер: не українці

В документі містяться норми і правила, за якими живе вся Європа, і які передбачають "високу планку" щодо якості продукції, яку продають людям. 

Одразу наголошу: ні, підвищення якості це не про високе зростання ціни (парадоксально, але іноді й категорично навпаки). Адже нині ви платите чималі гроші за те, що коштує невиправдано дорого. Бо ж часто купуєте підробку чи фальсифікат.

Ну і наостанок про відповідальність. Пам’ятаєте історію про зіпсовану рибу? З впровадженням адекватного ринкового нагляду, а також 305-го регламенту - на будівельному ринку вас за носа не водитимуть. 

Банально хоча б тому, що за кожним учасником будуть закріплені конкретні обов’язки і права. 

Тому продовжуємо боротьбу. Звертаю увагу влади на необхідності адекватного реформування ДАБІ якнайшвидше. А ще закликаю парламент прийняти в другому читанні мій законопроект про впровадження 305-го регламенту. Наші рішення сьогодні - безпека українців у своїх домівках, роботах та інфраструктурних об’єктах вже завтра.

Ліквідація «хрущовок»: що пропонують депутати?

Читайте також: раніше ми писали, про які тонкощі потрібно знати при бурінні та облаштуванні свердловини

Источник: epravda
 
 
Интересные новости:
17.06.2020
1051
Децентралізація системи архітектурно-будівельного контролю та нагляду – необхідна умова е...
17.06.2020
1350
Президент поручил правоохранителям начать борьбу с нарушением грузовиками габаритно-весовых ограниче...
26.04.2024
2286
В якій би точці України громадянин або його родина не знаходилась, за допомогою е-системи вони можут...
26.04.2024
2563
Рішення пов'язане з відновленням фінансової допомоги з боку Євросоюзу та Сполучених Штатів ...
26.04.2024
1429
Метою законопроєкту №9630 є впорядкування системи кваліфікації та створення Єдиного реєстр...