За результатами 20 років експлуатації цементобетонні дороги виходять на 40% дешевші, аніж асфальтові. Про це сказав директор інфраструктурних програм Українського інституту майбутнього Володимир Шульмейстер на круглому столі «Бетонні дороги – реальність для України», який організував комітет Верховної Ради України з питань транспорту.
"В Україні лише 1% цементобетонних доріг. В США їх частка складає понад 50%. Приблизно 60-70% нових доріг, які сьогодні проектують в країнах ЄС, цементобетонні. Такі показники – серйозний сигнал задуматись над тим, чому подібна практика відсутня в Україні», - сказав він.
Інститут майбутнього провів дослідження для порівняння економічного ефекту будівництва 1 тис. км доріг для 1-ї та 3-ї категорій (чотири та дві смуги відповідно). Позитивний макроефект від будівництва асфальтних доріг на рік становить 11 млн дол і 16 млн дол відповідно. До 2030 року – 193 млн дол і 286 млн дол приросту до ВВП відповідно. Щороку при тих же вступних даних від будівництва бетонних доріг ми отримуємо 128 млн дол і 380 млн дол відповідно, до 2030 року — 1,6 млрд дол і 5 млрд дол відповідно. Така різниця пов'язана з відсутністю у цементному покритті бітуму, який Україна змушена імпортувати.
Шульмейстер також сказав, що асфальтобетонні дороги вже на п'ятому році експлуатації потребують поточного ремонту, а на десятому – капітального. Тоді як перший ремонт цементобетонних доріг потрібен не раніше 18 року експлуатації.
Шульмейстер детально розповів про переваги бетонних доріг: «При використанні асфальту вищі витрати палива. При користуванні цементобетонними дорогами економія палива може сягати до 305 млн. дол. на рік. Цементобетонні дороги краще відбивають світло, вони більш безпечні для учасників дорожнього руху. Також можлива економія на освітленні доріг. Цементні дороги краще витримують перевантажений транспорт. На жаль, відсутність ефективного габаритно-вагового контролю транспортних засобів призводить до того, що в 99% випадках знищення доріг винен переповнений транспорт. Використання бетонних доріг може вирішити цю проблему. Цементобетон краще витримує перегрів. Перехід на бетонні дороги, особливо в південних регіонах, архіважливий для нашої держави».
Настанок Шульмейстер наголосив, що в розбудові цементобетонних доріг не зацікавленні лише три категорії людей: працівники кладовища, імпортеру бітуму та крадії.
Джерело: прес-служба Головного будівельного порталу України Build Portal
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.