РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.472 EUR: 47.377
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.472
EUR 40.000 41.000 47.377
USD 41.200 41.656 41.472
EUR 47.060 47.760 47.377
Статья

Відбудова Ковентрі: початок з чистого аркуша

Ковентрі став прикладом міста, яке не просто відновилося після війни, а перетворило руйнування на можливості для інновацій. Після завершення відбудови місто пережило економічний бум у 1960-х роках. Сьогодні в Ковентрі проживає 306 тисяч жителів (порівняно з 250 тис. до війни)
2790
26 ноября 2024 г.

Відбудова Ковентрі

Продовжуємо нашу рубрику як відновлюють про відбудову міст і країн після воєн та катастроф. Цього разу досліджуємо британське місто Ковентрі, яке після страшного бомбардування змогло вистояти і відбудуватися за власним планом з чистого аркуша. Що ж трапилося з британським містом і до чого тут німецький код Enigma - розповідаємо далі.

Операція "Місячне сяйво"

За роки Другої світової війни на британське місто Ковентрі було здійснено близько 40 авіаударів. Але наймасштабнішим і найстрашнішим був авіаналіт у листопаді 1940 року. Тоді протягом 11 годин місто безперервно атакували 500 німецьких літаків. Вони скинули на Ковентрі 500 тонн бомб і понад 30 тисяч запалювальних снарядів. За згадками німецьких пілотів, запах і тепло палаючого міста сягав кабін літаків на висоті майже 2 кілометри. Головний нацистський пропагандист  Йозеф Геббельс назвав атаку на Ковентрі початком падіння Британії. Навіть з’явився термін “ковентрувати” (to coventrate) - «знищити, перетворити на руїни». Німці назвали цю операцію “Місячне сяйво” через сприятливу нічну погоду для бомбардування.

«Я тішився, що Ковентрі обрали ціллю, оскільки це був важливий військовий обʼєкт. Ніч була ясна, літати було напрочуд легко, а промахнутися повз цілі було майже неможливо», - згадував генерал німецької авіації Альберт Кессельрінг.



Місто Ковентрі до війни було центром промислового виробництва Британії. Тут виготовляли автомобілі, мотоцикли, велосипеди, авіаційні двигуни. Коли почалася війна, виробництво перейшло на воєнні рейки з виробництвом літаків, артилерійських установок і боєприпасів. На думку істориків, німці обрали Ковентрі для знищення саме через велику кількість промислових об’єктів. За іншою версією - нібито Гітлер розпочав атаку як помсту за бомбардування Мюнхена Королівськими повітряними силами напередодні.

Але які б не були причини атаки, місто після авіанальоту перетворилося на руїни. Не було ні води, ні газу, ні світла. Загинуло понад 500 людей, тисячі отримали поранення. Понад 4000 будинків було пошкоджено або зруйновано, більшість промислових заводів знищено. Від визначної пам’ятки XIV століття, собору Святого Михайла, залишився лише корпус і шпиль.  При цьому під час атаки німці втратили лише один свій літак із 500.
Британці не були готові до нальоту - військове командування було впевнене, що німці атакуватимуть Лондон, і увесь захист сконцентрували там. За іншою версією, прем’єр Вінстон Черчилль знав про цю операцію, але приховав, щоб захистити важливу таємницю: злом німецького коду Enigma.



Відбудова: від середньовіччя до модернізму

Британці почали відбудовувати місто, не чекаючи закінчення війни. Вже за три тижні після страшної ночі було засновано Комітет із негайної реконструкції. Його очолив архітектор Дональд Гібсон, який ще до війни працював над проєктом реконструкції й оновлення середньовічного міста Ковентрі. Тож тепер перед ним постав виклик спроєктувати місто з чистого аркуша.
 

Оскільки Гібсон був модерністом, його план відбудови передбачав знищення всієї історичної спадщини, навіть вцілілої, і відмову від псевдоісторичного відтворення зруйнованих старовинних будівель. Така ідея не дуже сподобалась містянам, які не готові були розлучитися з історією. Тож за компромісом вирішили ідеї архітектора впровадити лише у передмісті. А в центрі руїни архітектурних пам’яток запропонували консервувати, а поруч зводити нові. Наприклад, рештки собору Святого Михайла залишили як меморіал. А поруч пізніше побудували новий храм.

Щодо інфраструктури, то ідея Дональда Гібсона полягала в тому, щоб центр міста оточити кільцевою дорогою з розв’язками до передмість. А сам центр зробити виключно пішохідним. Так з’явився перший в Європі міський пішохідний даунтаун. Центральну площу, що до війни була серед перехрестя і хаотичної забудови, зробили зеленим парком, оточеним модерністськими будівлями - готелями і торговими центрами. Житло для містян будували переважно з бетону в стислий термін. У будинках з’явилися централізоване опалення, гаряча вода, окремі ванні кімнати й кухні, чого не було раніше. Так Ковентрі став столицею нової архітектури - бруталізму.

Економічну стійкість міста забезпечила відбудова промислових підприємств. Було створено спеціальні державні програми для модернізації заводів, зруйнованих під час війни, зокрема автомобільних, авіаційних та підприємств з виготовлення електроніки. Зокрема, автомобільні компанії Jaguar та Rover модернізували свої технології та стали одними з найбільших роботодавців у регіоні. 

Ковентрі став прикладом міста, яке не просто відновилося після війни, а перетворило руйнування на можливості для інновацій. Після завершення відбудови місто пережило економічний бум у 1960-х роках. Сьогодні в Ковентрі проживає 306 тисяч жителів (порівняно з 250 тис. до війни). 

Однак, на думку дослідників історії Ковентрі, архітектори все-таки зробили помилки. Головною проблемою міста стали автомобілецентричність, засилля торгових центрів та велика кількість неякісних бетонних сірих будинків, руйнування історичної схеми вулиць. Ці помилки визнавали і виправляли вже наприкінці ХХ століття. Повоєнна відбудова Ковентрі тривала 20 років і стала об’єктом активних дискусій серед влади та ЗМІ.

 Покрівельний комплект Ruukki: зручність, якість та надійність у кожній деталі 

Читайте більше новин про відбудову України у спецтемі на Build Portal 

Источник:
restoration
Рубрика:
Читайте все статьи рубрики
Отстройка Украины
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
21 ноября 2024 г.
2956
Українські банки схвалили заявки на кредитування відновлення енергетики на 11,7 млрд у 21 облас...
20 ноября 2024 г.
2555
Роль служби замовника для Охматдиту виконуватиме міжнародна інжинірингова компанія Eptisa...
19 ноября 2024 г.
4483
Наприкінці минулого року Уряд ухвалив рішення про проведення експериментального проєкту з комплексно...
26 мая 2025 г.
2943
Фонд вкладатиме кошти, внесені США та Україною, у проєкти з видобутку природних ресурсів, нафту та г...
02 мая 2025 г.
2853
Згідно з текстом документа, Україна має право сама визначати ділянки, які надаватиме для пошуку та в...
08 апреля 2025 г.
4084
Наразі землі, які були незаконно відчужені, повертаються до держави та територіальних громад че...
01 января 2000 г.
16
THERMOWOOL у житловому та комерційному будівництві: кейс-стаді успішних проєктів в Україні та Європі...
01 января 2000 г.
17
Яка спецтехніка допомагає ДСНС та Нацгвардії у критичних ситуаціях під час війни?...
Вчера
5590
Сад оснащений сенсорами з ШІ, які збирають дані про стан ґрунту, вологу та освітлення, що допомагає ...
27 мая 2025 г.
2746
Під час заходу будівельна спільнота та представники влади разом з міжнародними партнерами об'єднають...
26 мая 2025 г.
1119
18-19 червня 2025 року у м.Києві відбудеться виставка-форум у сфері інноваційних рішень для теплової...
20 мая 2025 г.
971
Цьогоріч переможцем в номінації «Підприємець року» загальнонаціональної програми «...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Юрій Обух, директор Рууккі Україна розповів про незмінний курс компанії до інновацій і без...
Андрій Озейчук – будівельник з 27-річним досвідом, засновник компаній Rauta, Kovlar та Teza, г...
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!

Ивент
АНОНС: BUSINESS DAY КБУ – традиційна платформа для професійного діалогу в будівельній галузі, 18 червня, Київ
Під час заходу будівельна спільнота та представники влади разом з міжнародними партнерами об'єднаються для обговорення поточних викликів галузі та ефективної координації зусиль щодо майбутньої відбудови України
Киев
18
июня
необходима регистрация