Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.289 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 44.968 |
USD | 41.070 | 41.490 | 41.289 |
EUR | 44.630 | 45.230 | 44.968 |
Підсумки року, що минає, можна оцінити як досить суперечливі. З одного боку, суттєво збільшуються обсяги житлового будівництва, Прогнозуємо, що в цілому за рік вийдемо на 10 млн. кв.м., житла, і це буде дуже непоганим результатом.
Наголошу, що будівництво житла є важливим соціальним завданням у наших умовах, адже в Україні в середньому забезпеченість власним житлом не висока, порівняно з іншими сусідніми країнами.
З іншого боку, загальні обсяги будівельних робіт зростають повільніше, ніж хотілося, тим паче у порівнянні з 2020 роком, коли темпи були взагалі незадовільними. До того ж, майже 3/4 загального обсягу будівництва виконано підприємствами лише восьми регіонів - Києва та Київської, Одеської, Дніпропетровської, Харківської, Львівської, Полтавської і Донецької областей.
Таку тенденцію нерівномірного розвитку регіонів, незбалансованого розподілу фінансових, матеріальних і трудових ресурсів спостерігаємо не перший рік.
Безумовно, політика децентралізації, збільшення повноважень місцевого самоврядування має вирівняти ситуацію. І будівельні організації повинні діяти тут активніше, шукати своє місце у цих процесах.
Варто також відзначити, що нарешті сталися суттєві зрушення у реформуванні системи архітектурно-будівельного контролю. Повноцінно запрацював новий орган – Державна інспекція архітектури та містобудування (ДІАМ).
Сподіваємось, що у системі будуть нарешті ліквідовані корупційні прояви, забудовник зможе вільно і прозоро отримувати всі необхідні дозвільні документи і буде менше залежатиме від чиновника.
У справі реформування треба рухатися далі. Зокрема, чекаємо на ефективне вирішення проблеми захисту прав інвесторів будівництва. Ми всі знаємо, які скандали виникали з так званими довгобудами, а їх в країні нараховується близько 200. І це торкається інтересів десятків тисяч людей.
Вважаю, що прийняття Закону «Про гарантування речових прав на об'єкти нерухомого майна, які будуть споруджені в майбутньому» стане важливим кроком на шляху створення сприятливого інвестиційного клімату у будівництві.
Держава повинна забезпечити як законодавчу підтримку будівельної діяльності, так і захист інвестицій у будівництво, посилити контроль і відповідальність у сфері містобудування.
Важливою складовою реформи містобудування стало оновлення будівельних норм і стандартів, відповідно до європейським нормативів, впровадження інформаційного моделювання у будівництві. Відзначаємо тут зусилля Мінрегіону, Мінцифри.
У контексті державної підтримки давно чекаємо і на сприяння у питаннях модернізації виробничих потужностей будівельного комплексу. Не секрет, що технічна база багатьох підприємств застаріла, зношена, не відповідає сучасним трендам у будівництві.
Так може б держава виявила зацікавленість у модернізації існуючих домобудівних потужностей, стимулювала ці процеси?
Йдеться передовсім про відкриття спеціальних кредитних ліній, запровадження певних податкових та митних преференцій для закупівлі сучасного обладнання.
Адже це відкрило б нові можливості у житловому будівництві. Дозволило вийти на нові показники у спорудженні якісного і, головне, доступного житла з поліпшеними характеристиками, у проведенні широкої реконструкції застарілого житла, про яку так багато говоримо.
ЧИТАЙТЕ ДРУГИЕ СТАТЬИ ЦИКЛА
"АНАЛИТИКА И ПРОГНОЗЫ от первых лиц строительного комплекса Украины":
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.