РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 39.356 EUR: 42.398
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 39.356
EUR 40.000 41.000 42.398
USD 39.200 39.670 39.356
EUR 42.100 42.709 42.398
Ми допрацьовуємо BuildPortal. Зовсім скоро він стане ще кращим!

ТОП-5 найцікавіших фактів про ремонт доріг у 2020 році

За поточний рік Держагентство автодоріг України ("Укравтодор") оновило 10% всієї мережі державних доріг
1333 17.12.2020 в 10:10


5 цікавих фактів про
ремонт доріг в 2020 р.


У 2020 році в Україні було відремонтовано рекордну кількість кілометрів доріг. У рамках програми "Велике будівництво" робота велася по всій країні.

При цьому Укравтодор відійшов від принципу ремонту окремих коротких ділянок однієї і тієї ж дороги, а оновлював відразу цілі маршрути, пише інтернет-видання "Ділова столиця".


1. Рекорд за час незалежності

Станом на початок грудня "Укравтодор" відремонтував і побудував 3900 км доріг державного значення. План до кінця року - оновити 4200 км. Ще 2000 км за рік оновили обласні державні адміністрації.

У незалежній Україні це найбільша кількість відремонтованих за рік кілометрів доріг. Для порівняння: в 2015 р. побудували і відремонтували 331 км доріг, в 2019-му - 847 км.

Запорожский мост успешно прошел испытания нагрузкой и может быть открыт в декабре (ФОТО)

Тільки за один рік "Укравтодор" зміг оновити 10% від всієї мережі державних доріг.


2. Ремонт одного кілометра став дешевше, ніж в попередні роки

Економія склала 4,5 млн на кожному кілометрі.

Це можна побачити, порівнюючи ремонти на одній дорозі, але на різних ділянках в різні роки. Найбільш ілюстративний приклад - дорога М-12 Стрий - Тернопіль - Кропивницький - Знам'янка. Це один з основних об'єктів 2018 і 2019 рр., який оновлюється і в поточному році. За підрахунками "Укравтодору", падіння ціни на цій трасі коливається від 6,5 до більш ніж 10 млн грн на одному кілометрі.

На зниження кінцевої ціни вплинула, в тому числі, економія на торгах. За словами голови "Укравтодору" Олександра Кубракова, вартість проєктів зрізалася ще до того, як вони будуть закуповуватися через систему Prozorro. В результаті економія на торгах виросла до 7,8% (середня економія за останні п'ять років - 6,2%).

Перша сонячна електростанція для освітлення дороги відкрита в Україні (ВІДЕО)


3. Оновлення маршрутів, а не окремих ділянок

У 2020 р. більше не діє принцип, коли дороги довжиною в 100 км ділилися на відрізки по 5 км і ремонтувалися кілька років, в результаті чого на одній і тій же трасі хороші ділянки змінювалися ямами і «кратерами». В "Укравтодорі" стверджують, що з початку року діє маршрутний принцип, коли зроблені дороги складають маршрути, і кожна них робиться в рамках року повністю. Наприклад, в цьому році зроблено 216,5 км дороги Київ - Харків - Довжанський, яку будували багато років. У наступному році заплановано здати цю дорогу всю - від Харкова до Полтави з розширенням її до чотирьох смуг.

Інший приклад - траса Станиця Луганська - Сєвєродонецьк. Дорога, по якій українці виїжджають з тимчасово окупованої території Луганської області. Більше 125 км цієї траси також зроблені в цьому році за три місяці.

У цьому році також зроблені 136 км дороги Мукачево - Івано-Франківськ - Львів без поділу на відрізки.

Варто відзначити і трасу Василівка - Бердянськ, яка веде до моря і Бердянського морського порту. У 2020-му тут оновили 112 км.

Отремонтирована самая высокогорная дорога государственного значения в Украине


4. Ремонти доріг проходили по всій країні

Історично склалося так, що відремонтовані дороги отримували тільки окремі регіони, які вважалися пріоритетними для влади. Влада стверджує, що такої практики більше немає.

"У 2020 році ми змінили підходи, і ми дійсно зшиваємо Україну. В Луганській області, зокрема в її регіонах, прилеглих до ОРДЛО, вже відремонтували 197 км автодоріг. Зараз в роботі ще 127 км. На Закарпатті відремонтовано 370 км доріг. Дороги зараз оновлюються по всій країні ", - зазначає народний депутат, голова міжфракційного об'єднання "За Велике будівництво" Олена Шуляк.

Новий асфальт дозволить доїхати від Черкас до Києва на годину швидше

5. Оновлення інфраструктури підтримує більшість українців

2020 р. став великим викликом для всіх країн. Пандемія коронавіруса підкосила і здоров'я людей, і здоров'я економіки. В Україні велося чимало дискусій про те, чи варто в такій рік продовжувати вкладати бюджетні кошти в оновлення доріг. Як показали результати соціологічного дослідження КМІС, абсолютна більшість українців - 89,8% - підтримують державні інвестиції в розвиток інфраструктури (будівництво/ремонт доріг, мостів, транспортних розв'язок, дитсадків, шкіл, лікарень, поліклінік, спортмайданчиків, стадіонів).

На питання про пріоритетні об'єкти для реконструкції та будівництва в своєму населеному пункті 49,2% українців вказали саме дороги.

І наостанок про коронавірус та витрати на дороги. Чи варто в подальшому вкладати в них гроші? На думку голови МВФ Крісталіни Георгієвої, збільшення вкладень в інфраструктуру якраз і є одним з рецептів подолання наслідків економічної кризи, викликаної пандемією. Напередодні вона закликала країни G20 синхронізувати збільшення вкладень в інфраструктуру.

Ремонт дорог под вопросом: размер финансирования на 2021 год до сих пор не определен. Комментарий Кубракова

Дослідження про вплив інвестицій в інфраструктуру на посткоронавірусну економіку зробила міжнародна консалтингова компанія. Висновок експертів однозначний: великі інфраструктурні проєкти дозволять витягнути національні економіки зі спаду.

Українська програма "Велике будівництво" з самого початку не планувалася як антикризова. Але за фактом стала такою в 2020 р. За висновком незалежної економічної групи макроекономічного аналізу та прогнозування Ukraine Economic Outlook, "Велике будівництво" утримує український ВВП від падіння. За розрахунками економістів, інфраструктурний проєкт утримував від падіння на 2,5% ВВП у другому кварталі цього року і від 5,1% до 7,3% в третьому і четвертому.

Позитивна віддача від інвестицій в дорожнє будівництво за 2020 р. зберігатиметься 10-15 років, що може бути компенсатором нарощування антикризових держвидатків і стимулом економічного зростання.

"Велике будівництво"- рятувальний круг для економіки? (ІНФОГРАФІКА)

Интересно о ремонтах: ранее мы писали о новой линейке душевых наборов Rainshower SmartActive от производителя сантехники

 
 
Интересные новости:
17.12.2020
1183
Уже сегодня на предприятие могут прийти контролеры. В том числе, из налоговой...
17.12.2020
1674
Трасса пролегает на высоте 500, а местами 700 метров над уровнем моря. Ремонт обошелся в 669 миллион...
17.12.2020
989
Міністр культури та інформаційної політики Олександр Ткаченко анонсував створення Державної слу...
08.05.2024
1492
Угода передбачає будівництво великих вітрових і сонячних електростанцій з 2026 по 2030 рік з сумарно...
08.05.2024
4467
Враховуючи євроінтеграційний курс України, фінансову модель реновації доцільно розробляти, орієнтуюч...
06.05.2024
3074
Потреба роботодавців у кваліфікованих кадрах на тлі пожвавлення економічної активності стимулюватиме...