РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.043 EUR: 44.686
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.043
EUR 40.000 41.000 44.686
USD 40.740 41.140 41.043
EUR 44.230 44.831 44.686
Новость

"Велике будівництво"- рятувальний круг для економіки? (ІНФОГРАФІКА)

Чи дійсно програма "Велике будівництво" стала драйвером, запобігшим падінню економіки у 2020 році
1393
10 декабря 2020 г.


"Велике будівництво" запобігло
падінню економіки?


Ще з часів Великої депресії в США провідні економісти стверджували, що за часів кризи економіки однією з головних функцій урядів стає не тільки пряма підтримка бізнесу і населення грошима, а передусім збільшення витрат державного бюджету на капітальне будівництво та ремонт інфраструктури, які мають один з найвищих мультиплікаторів для економіки будь-якої країни.

Непідготовленій людині може здатися, що у важкі часи потрібно тільки те й робити, що більше економити й допомагати простим людям. Але правда життя така, що чим більше держава витрачатиме на фінансування щоденних потреб своїх громадян (хоча це теж потрібно робити), тим більша ймовірність, що ці гроші будуть просто "з'їдені" – такі вкладення не дають довгострокового позитивного ефекту, оскільки гроші, витрачені на їжу чи одяг зараз, не приносять нічого в майбутньому, тому що вони закінчуються і ми залишаємося там же, де й були.

Японія, яка у 20-му столітті неодноразово переживала економічну кризу, у важкі часи вкладала гроші в інфраструктуру, в дороги. Завдяки цьому люди отримували роботу, а також розвивалися пов'язані з дорожнім будівництвом галузі. А якісні дороги, побудовані в період кризи, надалі повністю окупалися.

Проєкт "Велике будівництво" не задумувався як антикризова програма, оскільки починався у 2019 році, коли українська економіка демонструвала скромне, але стійке зростання, яке обіцяло бути тривалим. На той час автори проєкту вирішували інше завдання – зробити якісні дороги по всій країні, щоб не тільки дати роботу будівельним компаніям і їх робітникам, але також і суміжним галузям, а в кінцевому підсумку зв'язати всі куточки країни якісними, комфортними, безпечними й економічними шляхами. Утім коли почалася криза, викликана пандемією коронавірусу, "Велике будівництво" стало одним з небагатьох рятувальних кругів, який вже робить наше життя більш комфортним, вносячи вагомий внесок в економіку країни. Навіть при збереженні темпів реалізації програми ще упродовж 2 – 3 років в економічному плані Україна зміниться, попри загальне падіння економіки. І вже тільки з цієї причини програму варто продовжувати.

І навіть не багато знаючи про макроекономіку, близько 90% українців підтримують "Велике будівництво". Ці дані навів Київський міжнародний інститут соціології.


Порятунок для ВВП

Якби не "Велике будівництво" і не майже 100 млрд гривень, виділених на програму у 2020 році, ВВП України впав би на 11%. Будь-яке падіння ВВП – це нехороша тенденція, навіть на 1 – 2%, але 11% – це передумова глибокої кризи, жертвами якої стануть всі без винятку.

Читайте:

Зростає середня швидкість транзиту вантажного і пасажирського транспорту, а чим менше тимчасових витрат не перевезення, тим більша економія на паливі, не кажучи вже про час. Власники транспорту істотно скорочують витрати на ремонт техніки.

Так, на деяких ділянках оновлених доріг протяжністю від 50 до 150 кілометрів на час, що витрачається на переміщення транспорту, скоротився в 1,5 – 2 рази.

Зрештою, якісні дороги знижують травматизм і загибель людей. Варто нагадати, що 3% Дорожнього фонду, як основного джерела фінансування доріг, витрачаються на безпеку руху, яка включає проєктування безпечних розв'язок, розмітку, освітлення і так далі.

Не менше значення має також будівництво і ремонт у всіх областях України дитячих садків, шкіл, спортивних споруд і лікарень у рамках "Великого будівництва". Перше завдання, яке вирішує ця частина проєкту, полягає в тому, щоб створити для дітей і молоді європейські умови для отримання освіти й фізичного розвитку. Простіше кажучи, зараз будуються такі школи, до яких діти та вчителі хочуть ходити кожного дня. А там, де з'явилося якісне футбольне поле або басейн, вже не потрібно їхати за десятки кілометрів в інше місце. Вся ця інфраструктура, за задумом авторів "Великого будівництва", повинна бути на доступній відстані від людей, а добирання до неї має бути швидким, комфортним і безпечним по якісних дорогах.

2020 рік ще не закінчився, але станом на початок грудня з усього, що було заплановано в рамках проєкту, зроблена левова частка.

"87% завершених об'єктів кажуть самі за себе – це абсолютний рекорд виконання за всі роки незалежності. До кінця року повинні наблизитися до показника в 100%", – зазначив заступник голови Офісу Президента України Кирило Тимошенко.

А весь план виглядає так: оновити й побудувати 6500 кілометрів доріг (з них 2 500 кілометрів місцевого значення, за які відповідають обласні адміністрації, і 4 000 кілометрів трас Укравтодору), понад 100 шкіл, 100 дитячих садків, 100 спортивних об'єктів. Найближчим часом очікується оголошення плану на 2021 рік, оскільки програма показала свою успішність.

Читайте:

Кубраков також говорить, що цього року дороги стали не тільки більш безпечними, але й більш довговічними. І, що важливо, вони стали дешевшими, хоча є ті, хто намагається довести зворотнє.

Професіонали кажуть, що некоректно і навіть безглуздо намагатися обчислити вартість одного кілометра ремонту доріг, оскільки всі дороги різні, на деяких з них є мости, тунелі, на інших немає, деякі прокладені в степу, а інші – в горах. Тому не можна простою арифметичною дією розділити бюджет ремонту на кілометри однієї дороги та іншої, і порівняти отримані результати. Звичайно, вони будуть різними.

Але Кубраков, щоб заспокоїти стурбовану громадськість, далеку від дорожнього будівництва, наочно на багатьох прикладах показав вартість ремонту одного кілометра. Так, за його даними, у 2019 році на 847 кілометрів доріг було витрачено 21,2 мільярда гривень, або 25,1 мільйона на 1 кілометр. Цього року витратили 81 мільярд гривень на 3926 кілометрів (включаючи 100 мостів та інше), і вийшло, що 1 кілометр коштував 20,6 мільйона гривень.

Як один із прикладів він назвав трасу М-12 Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам'янка, яку ремонтували у 2018 і 2019 роках і продовжили цього року. Виявилося, що у 2020 році капремонт одного кілометра на двох різних ділянках цієї дороги обійшовся в 40,8 мільйона гривень і 42,8 мільйона гривень, а торік – 51,5 мільйона гривень і 45 мільйонів гривень. Поточний середній ремонт цієї траси цього року коштував 18,3 мільйона гривень за кілометр, у 2019-му – 29 мільйонів, у 2018-му – 25 мільйонів.

Читайте:

Що ж до якості ремонту, то слід зазначити, що якщо раніше ремонт проводився в основному як латання дірок і ям, то тепер під словом ремонт мається на увазі й заміна дорожньої основи, якщо це потрібно. Цьогоріч 81,2% доріг було відремонтовано саме таким чином, і коли ви побачите, що стара раздовбана дорога одного разу стала рівною, то слід знати, що тут не латали дірки або просто поміняли покриття – тут фактично зробили дорогу заново.

"Ми проаналізували ремонти, проведені Укравтодором у 2020 році, і виявили досить позитивну тенденцію – більшість поточних середніх ремонтів доріг Укравтодор у цьому році, на відміну від попередніх періодів, проводить з посиленою технологією. Замінюється і зміцнюється основа автодоріг, що наближає технологію виконання поточного середнього ремонту доріг до технології капітальних ремонтів. Відповідно, довговічність відремонтованих доріг суттєво зростає", – зазначив Святослав Абрамов, директор Ініціативи щодо прозорості будівництва CoST.

Читайте:


2021

Олег Устенко, радник президента України з економічних питань, також вважає, що цього року "Велике будівництво" дала економіці хороший стимул і не дало їй впасти.

За його словами, низька облікова ставка НБУ – 6% – дає можливість Укравтодору залучати недорогі гроші під свої проєкти. Якщо ставка залишиться низькою, це суттєво допоможе проєкту, оскільки бюджетних коштів в умовах дефіциту не вистачить.

"Дефіцит бюджету у 2020 році очікувався на рівні 2,5%, по факту ми будемо дуже близькими до позначки 7%. У 2021 році закладаємо дефіцит на рівні 5,3%. А це означає, що можливість користуватися грошима для таких проєктів, як "Велике будівництво", обмежена. Ми змушені шукати додаткові джерела фінансування, зокрема розглядати варіант залучення приватного капіталу. Розвиток концесії доріг та інфраструктури може дати позитивний ефект у довгостроковій перспективі й необхідний економічний ріст, завдяки якому ВВП має досягти позначки в 5%", – вважає Устенко.

Попри кризу і дефіцит бюджету, Укравтодор вже озвучив свої плани на 2021 рік: побудувати й відремонтувати ще 6 800 км доріг державного значення. Загрози для 100-відсоткового фінансування існують, але вже ніхто не наважується сказати, що ці плани – з області фантастики. Так, іще не з кожного вікна видно хорошу дорога, але досвід цього року довів, що якщо дуже захотіти робити хороші дороги, то це можливо. Навіть під час кризи. А економісти скажуть "особливо під час кризи".



Цікаво про ремонти: раніше ми писали про виробництво української фасадної сітки 
Источник:
news
10 декабря 2020 г.
1167
До плану роботи Мінрегіону включено основоположний для галузі сталевих конструкцій ДБН В.2.6-198:201...
10 декабря 2020 г.
1017
Кабмин утвердил Порядок отбора проектов работ по реставрации, консервации, ремонту на памятниках кул...
10 декабря 2020 г.
3280
Україна підписала три кредитні угоди з ЄІБ на 640 мільйонів євро...
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
12 июля 2024 г.
3101
З появою ЄДЕССБ усі процеси відбуваються в онлайн-форматі, кожен крок  фіксується, а будь-які с...
11 июля 2024 г.
3628
Дефіцит робочої сили, який оцінюють у 20-50%, впливає на всі процеси будівництва. Як він загрожує ри...
10 июля 2024 г.
3995
З житлового фонду соціального призначення можна буде орендувати житло у кількох форматах...
Сегодня
4683
Новий міст спроєктований не як інфраструктурний об’єкт, а як новий громадський простір...
11 июля 2024 г.
9711
Новий простір діє одночасно як міський парк і меморіал...
11 июля 2024 г.
1126
Вітчизняний виробник будматеріалів SWEETONDALE вивів на ринок екструдований пінополістирол XPS ...
12 июля 2024 г.
1297
23 липня 2024 року відбудеться ексклюзивна панель КБУ на тему «АНАЛІТИКА УКРАЇНСЬКОГО РИНКУ НЕ...
11 июля 2024 г.
1084
31 липня у КВЦ «Парковий» в Києві пройде Конгрес - INVEST IN UKRAINE, в рамках якого від...
28 июня 2024 г.
1623
Захід стане майданчиком для конструктивного діалогу, висловлювання та обговорення різноманітних думо...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Андрей Озейчук – строитель с 27-летним опытом, основатель компаний Rauta, Kovlar и Teza, предс...
26 июня 2023 г.
159
Андрій Озейчук – будівельник з 27-річним досвідом, засновник компаній Rauta, Kovlar та Teza, г...
18 марта 2024 г.
3476
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!