РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 39.397 EUR: 42.336
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 39.397
EUR 40.000 41.000 42.336
USD 39.300 39.830 39.397
EUR 42.300 42.900 42.336
Ми допрацьовуємо BuildPortal. Зовсім скоро він стане ще кращим!

Офіси вже ніколи не будуть колишніми. Як мінімізувати вакантність в українських БЦ?

Експерти ринку нерухомості констатують, що ринок офісної нерухомості вже не буде таким, як раніше. Що робити, аби мінімізувати негативний вплив пандемії
1230 11.12.2020 в 07:11


Карантин, офіси, релокейт


Офіси вже ніколи не будуть колишніми – констатують експерти ринку нерухомості. Та кожен розуміє цю тезу по-своєму. Усі міжнародні тренди в цій галузі поступово приходять і на український ринок. Спеціаліст з офісної нерухомості компанії Ігор, проаналізував ситуацію та виписав низку рекомендацій для офісних центрів: як мінімізувати вакантність та зробити успішним Ваш проєкт.


Релокейт


Президент України особисто надав розпорядження про спрощення процедур та збільшення терміну перебування в країні для білорусів, адже запити від IT-компаній з’явилися одразу після початку заворушень у Мінську. Про це повідомили в Асоціації ІТ-бізнесу України. Хоча це й тимчасове явище, але відкидати ідею про залучення клієнтів з-за меж українського ринку не варто. Релокейт офісів може бути актуальним для великих команд, що працюють з іноземними замовниками, та будь-які пертурбації (політична криза, військові дії тощо) можуть вартувати зривів контрактів, а тому вони можуть бути готові розглянути варіант переміщення співробітників та їх родин.

Що робити? Проаналізувати умови роботи для великих компаній в інших країнах та містах, та зв’язатися з ними, якщо можете запропонувати кращі умови.

Офіс vs віддалена робота: що думають співробітники і який вибір зробили міжнародні компанії (ІНФОГРАФІКА)



Різноманітність та багатопрофільність


Бізнес-центри вже давно перестали бути лише тільки офісами. Тепер усе більше сучасних об’єктів – це багатофункціональні приміщення з різним наповненням, доступним не лише для власних орендаторів, але й для гостей ззовні. Наразі просторе лобі з комфортною зоною очікування та місцем зустрічей стало нормою не лише для бізнес-центрів класу А. Ресторан, а подекуди й кілька, coffee point або кафе – звичні елементи БЦ. Також ефективною є синергія бізнес-центру та спортклубу або фітнес-центру. Ритейл або торгові площини у деяких БЦ можуть себе почувати навіть краще ніж у деяких ТРЦ. Багато з бізнес-центрів встановлюють АТМ та термінали, вендингові автомати. Таке різноманіття з часом стане обов’язковим для всіх типів офісів та буде тільки масштабуватися.

Що робити? Оцінити набір додаткових сервісів та функцій, які вже маєте, та впевнено зайнятися їх розширенням.



Поза офісом


З трендів у необхідність переходять також і вимоги орендарів щодо упорядкування прилеглої території: зони барбекю, зелені оазиси зі зручними лавами, майданчики для курців та інші елементи благоустрою. Потенційні орендарі обирають не тільки метри самого офісу, але й БЦ із достатньою територією. Звісно, така територія не входить до орендних платежів, але без неї ви можете лишитися без орендарів.

Що робити? Якщо у Вас є потенціал створення такої сучасної комфортної зони благоустрою – цим обов’язково потрібно зайнятися. Якщо ж Ваш БЦ будувався давно та за принципом максимально щільної забудови території, у Вас може бути покрівля, яку можна також зробити «зеленою». Якщо ж і такий варіант Вам недоступний, варто зайнятися озелененням самого офісного приміщення всіма можливими засобами. Профільні спеціалісти точно зможуть допомогти.

Ринок офісної нерухомості: нові БЦ майже повністю заповнені, не зважаючи на зниження ділової активності



Вихід за межі


Нестандартні рішення, дизайн-мислення, формати та підходи з інших сфер бізнесу – усі ці засоби потрібно використовувати й для офісної нерухомості, особливо у зв’язку з посиленням конкуренції та зниженням попиту. Будь-який офісний центр намагається здавати площі великих розмірів в «одні руки»: адміністрування одного контракту здається вигіднішим ніж втрати у вартості оренди на м2. Проте наразі більш актуальне зменшення площ орендарів з урахуванням скорочення персоналу, що буде працювати в офісі. Це неодмінно призведе до збільшення кількості орендарів у Вашому БЦ, уже сьогодні потрібно збирати базу нових потенційних орендарів та готувати пропозиції меншого об’єму.

Новий формат оренди держмайна: що варто знати і як діяти орендарю в нових умовах оренди



Готові офіси


Сьогодні офісні центри розглядають операторів коворкінгів як якірних орендарів, за статистикою доля останніх у БЦ Києва наближається до 35% у преміальних локаціях. Коворкінги допомагають по-іншому подивитися на схему витрат на офіс, пропонуючи більш гнучкі умови в контрактах, розширюючи спектр послуг та пропонуючи дизайнерські рішення. Коворкінги – це модно. А ще це привчає орендарів до готових офісів, тому схема shell-and-core вже морально застаріла.

Що робити? Якщо Вам не вдається знайти оператора коворкінгу як орендаря, важливо проаналізувати Вашу бізнес-модель та прийняти нові вимоги до приміщення: тільки з ремонтом та навіть із меблями.

COVID-19: зимнему локдауну – быть: правительство озвучило даты. Что запретят и кому разрешили работать

Интересно о ремонтах: ранее мы писали о преимуществах керамической плитки, в качестве отделочного материала для ванных комнат

Источник: commercialproperty
 
 
Интересные новости:
11.12.2020
2965
Національний банк України вирішив не змінювати розмір облікової ставки...
11.12.2020
1023
В Департаменті містобудування та архітектури КМДА повідомили, що термін дії проєкту із запуску ...
06.05.2024
2948
Потреба роботодавців у кваліфікованих кадрах на тлі пожвавлення економічної активності стимулюватиме...
03.05.2024
1625
Після масштабного падіння майже на 30% у 2022 році торік економіка України вже демонструвала зростан...
03.05.2024
2771
Портал спрощує процедуру укладання різних видів договорів, погодження замовлень на перевезення, обмі...