Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.876 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 43.511 |
USD | 41.700 | 42.185 | 41.876 |
EUR | 43.330 | 44.030 | 43.511 |
Недобудови роками витягали кошти з платників податків (бо чим довше будівництво - тим воно дорожче), та ставали пам’ятниками корупції. Найвизначнішими для мене є 2 мости - Запорізький та Хаджибейський. За нашими підрахунками за 16 років не-добудівництва на Запорізький міст витрачено $400 млн. Майже стільки ж зараз коштує його добудова. За контрактом підрядник Укравтодору добудує міст за 4 роки, та наш внутрішній дедлайн - 2 роки. Не менш цікава історія у мосту через Хаджибейський лиман - ремонтувати його починали ще в 2007 році. Через відсутність фінансування роботи з капітального ремонту мосту були призупинені. Фактично роботи відновилися у 2019 та тільки в рамках Великого будівництва набули належних темпів, і вже у травні 2021 він буде повністю відкритий.
Є й інші об'єкти, які мали більш ніж 10-річну історію планування, та тільки зараз отримали достатньо фінансів та політичної підтримки для втілення. Приклад - перший український хайвей, дорога Н-31 Дніпро - Решетилівка, яка з'єднає Дніпро та Київ швидкісним маршрутом. Її дійсно розпочали не ми - близько 30 км дороги було збудовано у попередні роки. Ми ж «всього лиш добудовуємо» більше 100 км абсолютно нової дороги, і до кінця 2020 маршрут буде відкрито.
Всього ми нарахували 94 недобудовані об'єкти капітального ремонту, будівництва та реконструкції. Це 12,7 млрд грн нереалізованих можливостей і грошей, по факту, в нікуди. Ця статистика стосується лише доріг, але я впевнений, що якщо додати сюди усі об'єкти соціальної інфраструктури, то вийде що вся країна - одна велика «недобудова». Чи привід це сумувати? Ні. Треба працювати.
Зміни, які важко не помітити
Наша команда розпочала ремонти доріг Центральної та Південної частини України. Дороги тут - одні з найгірших, багато чого доводиться робити з нуля.
Цього року, замість традиційних «кратерів» на Черкащині, Кіровоградщині, Дніпропетровщині з’являються дороги. Завдяки додатковим коштам з COVID-фонду, ми розпочинаємо ремонти на тих ділянках, які відомі своїми ямами на всю країну. Люди вже зараз можуть спостерігати будівельну техніку на дорозі Н-23 між Кропивницьким та Кривим Рогом на якій ми відремонтуємо 105 км дороги до кінця року.
В рамках програми «Велике будівництво», Укравтодор оновлює більш ніж 500 об'єктів. Приблизно на половині з них - розпочаті до приходу моєї команди. Та є різниця: ми не просто починаємо, ми - завершуємо. Станом на 17 липня, ми розпочали роботи на 3 700+ км доріг, а 1 050 км вже мають влаштований верхній шар. Це означає, що до повноцінного введення дороги в експлуатацію залишилося лише нанести розмітку, встановити дорожні знаки та укріпити узбіччя.
Дороги та мости
Крім власне доріг, в 2020 році ми розпочали масштабну Національну програму відновлення мостів. Середній вік моста в Україні - близько 50 років, і за часи Незалежності ремонтні, чи хоча б дослідницькі роботи на них майже не проводилися. Всього, в Україні є 16 155 мостів та шляхопроводів, і лише 35% з них реально досліджені.
Складність полягає ще й в тому, що мостобудівельна галузь в Україні доведена до крайнього занепаду. Система підготовки професійних інженерів, фактично, знищена, і масштабне відновлення мостів потрібно починати ще з етапу освіти фахівців.
Тим не менше, ми в 2020 році плануємо оновити 100 мостів - по 3-4 в кожній області. Майже половина об'єктів перебувають в роботі. 37 мостів вже пройшли тендерну процедуру і готуються до оновлення, ще 18 - проходять етап закупівлі.
Наведу приклад - міст через річку Прут в селі Маршинці Чернівецької області, який ми відвідали разом з Президентом. Основний міст, який з'єднував Новоселицький і Герцаївський райони, був зруйнований ще під час паводку 2008 року. З того самого часу, транспортне сполучення між районами здійснюється через місто Чернівці - протяжність такого обходу становить близько 50 км.
Для переправи через річку використовувався і тимчасовий армійський міст, але через розлив Прута вже в цьому році, не стало і його. Тож питання відновлення основного мосту постало ще гостріше.
Проєкт будівництва передбачає влаштування мостового переходу завдовжки 323,6 погонних метра з комплексом берегоукріплювальних споруд і підходами до нього протяжністю 1,8 км. Закупівлю робіт на добудову планується здійснити в липні, а почати будівельні роботи - у серпні. Очікуємо, що вже цього року цей міст буде завершено.
Успішний приклад відновлення мостів в Чернівецький області ми вже маємо - ділянка дороги через Черемош біля села Розтоки. Два нових мости є частиною дороги державного значення Р-62, яка була повністю зруйнована тією ж повінню 2008 року. Для забезпечення транспортного зв’язку «на період основних будівельних робіт», у 2008 році збудовано два тимчасових металевих моста. «Тимчасовий» рух ними здійснюється уже 12 років. В 2020 році ми будуємо 2 мости довжиною 162 та 126 метри. Завершення всіх робіт на об'єкті та введення його в експлуатацію очікується у жовтні 2020 року.
Тому «Велике будівництво» дійсно можна назвати «до-будівництвом» - і це, насправді, комплімент. Роками закинуті об'єкти оживають і завершуються за 1 рік незважаючи на те, що простоювали понад десяток. Але крім добудов, ми маємо величезний перелік об'єктів, які будуються з нуля.
Читайте також: раніше ми писали про інноваційність рішень у водостічних системах з прямокутного профілю
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.