РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 39.535 EUR: 42.310
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 39.535
EUR 40.000 41.000 42.310
USD 39.400 39.830 39.535
EUR 42.200 42.730 42.310
Ми допрацьовуємо BuildPortal. Зовсім скоро він стане ще кращим!

Велике до-будівництво: що слід знати про відновлення транспортних артерій України

94 недобудовані об'єкти або 12,7 млрд грн в нікуди. Олександр Кубраков розповів про програму Велике будівництво
2130 24.07.2020 в 09:45

Розпочати мало - треба завершити

Недобудови роками витягали кошти з платників податків (бо чим довше будівництво - тим воно дорожче), та ставали пам’ятниками корупції. Найвизначнішими для мене є 2 мости - Запорізький та Хаджибейський. За нашими підрахунками за 16 років не-добудівництва на Запорізький міст витрачено $400 млн. Майже стільки ж зараз коштує його добудова. За контрактом підрядник Укравтодору добудує міст за 4 роки, та наш внутрішній дедлайн - 2 роки. Не менш цікава історія у мосту через Хаджибейський лиман - ремонтувати його починали ще в 2007 році. Через відсутність фінансування роботи з капітального ремонту мосту були призупинені. Фактично роботи відновилися у 2019 та тільки в рамках Великого будівництва набули належних темпів, і вже у травні 2021 він буде повністю відкритий.

Функції ДАБІ виконуватиме приватний сектор? Як пропонують змінити реформу ДАБІ (ФОТО, ВІДЕО)

Є й інші об'єкти, які мали більш ніж 10-річну історію планування, та тільки зараз отримали достатньо фінансів та політичної підтримки для втілення. Приклад - перший український хайвей, дорога Н-31 Дніпро - Решетилівка, яка з'єднає Дніпро та Київ швидкісним маршрутом. Її дійсно розпочали не ми - близько 30 км дороги було збудовано у попередні роки. Ми ж «всього лиш добудовуємо» більше 100 км абсолютно нової дороги, і до кінця 2020 маршрут буде відкрито.

Всього ми нарахували 94 недобудовані об'єкти капітального ремонту, будівництва та реконструкції. Це 12,7 млрд грн нереалізованих можливостей і грошей, по факту, в нікуди. Ця статистика стосується лише доріг, але я впевнений, що якщо додати сюди усі об'єкти соціальної інфраструктури, то вийде що вся країна - одна велика «недобудова». Чи привід це сумувати? Ні. Треба працювати.

"Большое строительство": все объекты можно будет отслеживать онлайн 24/7


Зміни, які важко не помітити

Наша команда розпочала ремонти доріг Центральної та Південної частини України. Дороги тут - одні з найгірших, багато чого доводиться робити з нуля.

Цього року, замість традиційних «кратерів» на Черкащині, Кіровоградщині, Дніпропетровщині з’являються дороги. Завдяки додатковим коштам з COVID-фонду, ми розпочинаємо ремонти на тих ділянках, які відомі своїми ямами на всю країну. Люди вже зараз можуть спостерігати будівельну техніку на дорозі Н-23 між Кропивницьким та Кривим Рогом на якій ми відремонтуємо 105 км дороги до кінця року.

Перевірки будівництва під час карантину: хто має право прийти і як скасувати результати перевірки

В рамках програми «Велике будівництво», Укравтодор оновлює більш ніж 500 об'єктів. Приблизно на половині з них - розпочаті до приходу моєї команди. Та є різниця: ми не просто починаємо, ми - завершуємо. Станом на 17 липня, ми розпочали роботи на 3 700+ км доріг, а 1 050 км вже мають влаштований верхній шар. Це означає, що до повноцінного введення дороги в експлуатацію залишилося лише нанести розмітку, встановити дорожні знаки та укріпити узбіччя.


Дороги та мости

Крім власне доріг, в 2020 році ми розпочали масштабну Національну програму відновлення мостів. Середній вік моста в Україні - близько 50 років, і за часи Незалежності ремонтні, чи хоча б дослідницькі роботи на них майже не проводилися. Всього, в Україні є 16 155 мостів та шляхопроводів, і лише 35% з них реально досліджені.

Складність полягає ще й в тому, що мостобудівельна галузь в Україні доведена до крайнього занепаду. Система підготовки професійних інженерів, фактично, знищена, і масштабне відновлення мостів потрібно починати ще з етапу освіти фахівців.

Вони втомились: як деградує мостова інфраструктура України (ІНФОГРАФІКА)

Тим не менше, ми в 2020 році плануємо оновити 100 мостів - по 3-4 в кожній області. Майже половина об'єктів перебувають в роботі. 37 мостів вже пройшли тендерну процедуру і готуються до оновлення, ще 18 - проходять етап закупівлі.

Наведу приклад - міст через річку Прут в селі Маршинці Чернівецької області, який ми відвідали разом з Президентом. Основний міст, який з'єднував Новоселицький і Герцаївський райони, був зруйнований ще під час паводку 2008 року. З того самого часу, транспортне сполучення між районами здійснюється через місто Чернівці - протяжність такого обходу становить близько 50 км.

Для переправи через річку використовувався і тимчасовий армійський міст, але через розлив Прута вже в цьому році, не стало і його. Тож питання відновлення основного мосту постало ще гостріше.

Проєкт будівництва передбачає влаштування мостового переходу завдовжки 323,6 погонних метра з комплексом берегоукріплювальних споруд і підходами до нього протяжністю 1,8 км. Закупівлю робіт на добудову планується здійснити в липні, а почати будівельні роботи - у серпні. Очікуємо, що вже цього року цей міст буде завершено.

Подольско-Воскресенский мост: почему строители установили непригодные ванты? Комментарий Кличко (ФОТО, ВИДЕО)

Успішний приклад відновлення мостів в Чернівецький області ми вже маємо - ділянка дороги через Черемош біля села Розтоки. Два нових мости є частиною дороги державного значення Р-62, яка була повністю зруйнована тією ж повінню 2008 року. Для забезпечення транспортного зв’язку «на період основних будівельних робіт», у 2008 році збудовано два тимчасових металевих моста. «Тимчасовий» рух ними здійснюється уже 12 років. В 2020 році ми будуємо 2 мости довжиною 162 та 126 метри. Завершення всіх робіт на об'єкті та введення його в експлуатацію очікується у жовтні 2020 року.

Тому «Велике будівництво» дійсно можна назвати «до-будівництвом» - і це, насправді, комплімент. Роками закинуті об'єкти оживають і завершуються за 1 рік незважаючи на те, що простоювали понад десяток. Але крім добудов, ми маємо величезний перелік об'єктів, які будуються з нуля.

 

Читайте також: раніше ми писали про інноваційність рішень у водостічних системах з прямокутного профілю

Источник: nv
 
 
Интересные новости:
24.07.2020
2057
Мэр Одессы подчеркнул, что нынешняя власть уже сделала ряд шагов для решения данной проблемы...
24.07.2020
1426
НБУ решил не менять учетную ставку...
03.05.2024
1404
Після масштабного падіння майже на 30% у 2022 році торік економіка України вже демонструвала зростан...
03.05.2024
2541
Портал спрощує процедуру укладання різних видів договорів, погодження замовлень на перевезення, обмі...
03.05.2024
3394
Востаннє вирішити проблему застарілого житлового фонду в Україні спробували у 2021 році, коли був за...