РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.286 EUR: 43.466
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.286
EUR 40.000 41.000 43.466
USD 41.150 41.649 41.286
EUR 43.040 43.800 43.466
Новость

Велике до-будівництво: що слід знати про відновлення транспортних артерій України

94 недобудовані об'єкти або 12,7 млрд грн в нікуди. Олександр Кубраков розповів про програму Велике будівництво
2186
24 июля 2020 г.

Олександр Кубраков, керівник Державного агентства автомобільних доріг України
Розпочати мало - треба завершити

Недобудови роками витягали кошти з платників податків (бо чим довше будівництво - тим воно дорожче), та ставали пам’ятниками корупції. Найвизначнішими для мене є 2 мости - Запорізький та Хаджибейський. За нашими підрахунками за 16 років не-добудівництва на Запорізький міст витрачено $400 млн. Майже стільки ж зараз коштує його добудова. За контрактом підрядник Укравтодору добудує міст за 4 роки, та наш внутрішній дедлайн - 2 роки. Не менш цікава історія у мосту через Хаджибейський лиман - ремонтувати його починали ще в 2007 році. Через відсутність фінансування роботи з капітального ремонту мосту були призупинені. Фактично роботи відновилися у 2019 та тільки в рамках Великого будівництва набули належних темпів, і вже у травні 2021 він буде повністю відкритий.

Є й інші об'єкти, які мали більш ніж 10-річну історію планування, та тільки зараз отримали достатньо фінансів та політичної підтримки для втілення. Приклад - перший український хайвей, дорога Н-31 Дніпро - Решетилівка, яка з'єднає Дніпро та Київ швидкісним маршрутом. Її дійсно розпочали не ми - близько 30 км дороги було збудовано у попередні роки. Ми ж «всього лиш добудовуємо» більше 100 км абсолютно нової дороги, і до кінця 2020 маршрут буде відкрито.

Всього ми нарахували 94 недобудовані об'єкти капітального ремонту, будівництва та реконструкції. Це 12,7 млрд грн нереалізованих можливостей і грошей, по факту, в нікуди. Ця статистика стосується лише доріг, але я впевнений, що якщо додати сюди усі об'єкти соціальної інфраструктури, то вийде що вся країна - одна велика «недобудова». Чи привід це сумувати? Ні. Треба працювати.


Зміни, які важко не помітити

Наша команда розпочала ремонти доріг Центральної та Південної частини України. Дороги тут - одні з найгірших, багато чого доводиться робити з нуля.

Цього року, замість традиційних «кратерів» на Черкащині, Кіровоградщині, Дніпропетровщині з’являються дороги. Завдяки додатковим коштам з COVID-фонду, ми розпочинаємо ремонти на тих ділянках, які відомі своїми ямами на всю країну. Люди вже зараз можуть спостерігати будівельну техніку на дорозі Н-23 між Кропивницьким та Кривим Рогом на якій ми відремонтуємо 105 км дороги до кінця року.

В рамках програми «Велике будівництво», Укравтодор оновлює більш ніж 500 об'єктів. Приблизно на половині з них - розпочаті до приходу моєї команди. Та є різниця: ми не просто починаємо, ми - завершуємо. Станом на 17 липня, ми розпочали роботи на 3 700+ км доріг, а 1 050 км вже мають влаштований верхній шар. Це означає, що до повноцінного введення дороги в експлуатацію залишилося лише нанести розмітку, встановити дорожні знаки та укріпити узбіччя.


Дороги та мости

Крім власне доріг, в 2020 році ми розпочали масштабну Національну програму відновлення мостів. Середній вік моста в Україні - близько 50 років, і за часи Незалежності ремонтні, чи хоча б дослідницькі роботи на них майже не проводилися. Всього, в Україні є 16 155 мостів та шляхопроводів, і лише 35% з них реально досліджені.

Складність полягає ще й в тому, що мостобудівельна галузь в Україні доведена до крайнього занепаду. Система підготовки професійних інженерів, фактично, знищена, і масштабне відновлення мостів потрібно починати ще з етапу освіти фахівців.

Тим не менше, ми в 2020 році плануємо оновити 100 мостів - по 3-4 в кожній області. Майже половина об'єктів перебувають в роботі. 37 мостів вже пройшли тендерну процедуру і готуються до оновлення, ще 18 - проходять етап закупівлі.

Наведу приклад - міст через річку Прут в селі Маршинці Чернівецької області, який ми відвідали разом з Президентом. Основний міст, який з'єднував Новоселицький і Герцаївський райони, був зруйнований ще під час паводку 2008 року. З того самого часу, транспортне сполучення між районами здійснюється через місто Чернівці - протяжність такого обходу становить близько 50 км.

Для переправи через річку використовувався і тимчасовий армійський міст, але через розлив Прута вже в цьому році, не стало і його. Тож питання відновлення основного мосту постало ще гостріше.

Проєкт будівництва передбачає влаштування мостового переходу завдовжки 323,6 погонних метра з комплексом берегоукріплювальних споруд і підходами до нього протяжністю 1,8 км. Закупівлю робіт на добудову планується здійснити в липні, а почати будівельні роботи - у серпні. Очікуємо, що вже цього року цей міст буде завершено.

Успішний приклад відновлення мостів в Чернівецький області ми вже маємо - ділянка дороги через Черемош біля села Розтоки. Два нових мости є частиною дороги державного значення Р-62, яка була повністю зруйнована тією ж повінню 2008 року. Для забезпечення транспортного зв’язку «на період основних будівельних робіт», у 2008 році збудовано два тимчасових металевих моста. «Тимчасовий» рух ними здійснюється уже 12 років. В 2020 році ми будуємо 2 мости довжиною 162 та 126 метри. Завершення всіх робіт на об'єкті та введення його в експлуатацію очікується у жовтні 2020 року.

Тому «Велике будівництво» дійсно можна назвати «до-будівництвом» - і це, насправді, комплімент. Роками закинуті об'єкти оживають і завершуються за 1 рік незважаючи на те, що простоювали понад десяток. Але крім добудов, ми маємо величезний перелік об'єктів, які будуються з нуля.

 

Читайте також: раніше ми писали про інноваційність рішень у водостічних системах з прямокутного профілю

Источник:
nv
24 июля 2020 г.
2124
Мэр Одессы подчеркнул, что нынешняя власть уже сделала ряд шагов для решения данной проблемы...
24 июля 2020 г.
1494
НБУ решил не менять учетную ставку...
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
20 ноября 2024 г.
3698
Верховна Рада України на засіданні 19 листопада ухвалила у другому читанні проєкт закону про державн...
19 ноября 2024 г.
3662
На 2025 рік Уряд виділяє на виплату компенсацій лише 4 млрд гривень – щонайменше вдвічі меншу ...
12 ноября 2024 г.
3905
В той же час Україна потребує 5 мільярдів доларів для термінового відновлення інфраструктури...
Сегодня
4410
Особлива увага приділялася середньовічним технікам, зокрема, відновленню даху, відомого як «лі...
Сегодня
7546
Хмарочос Puzzle Tirana стане сучасним символом Тирани, поєднавши елементи сільської архітектури з жи...
20 ноября 2024 г.
1399
Що включає повний покрівельний комплект Ruukki, та чому його варто обрати...
Сегодня
574
26 листопада 2024 року в Києві відбудеться конференція-діалог "Забезпечення доступу до фінансування ...
11 ноября 2024 г.
1376
18 грудня 2024 року відбудеться UKRAINIAN SPECIAL BUILDING AWARDS IBUILD 2024, де будуть відзна...
11 ноября 2024 г.
1288
29 листопада відбудеться семінар та вебінар ФІНАНСУВАННЯ БУДІВНИЦТВА - 2024/2025! Житло (квартири, п...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Андрей Озейчук – строитель с 27-летним опытом, основатель компаний Rauta, Kovlar и Teza, предс...
26 июня 2023 г.
393
Андрій Озейчук – будівельник з 27-річним досвідом, засновник компаній Rauta, Kovlar та Teza, г...
18 марта 2024 г.
3731
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!