Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.289 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 44.968 |
USD | 41.070 | 41.490 | 41.289 |
EUR | 44.630 | 45.230 | 44.968 |
4 тисячі квартир - це близько 4,5 млрд грн недоотриманих коштів, 2/3 з яких були б спрямовані саме в будівництво житлових комплексів. Цифра колосальна, якщо взяти до уваги те, що тільки 30% споруджуваних ЖК більш-менш відповідають зрослим купівельним перевагам. Та й запас фінансової міцності девелоперів, що дозволяє будувати без прив’язки до рівня продажів, є від сили тільки на 17-20% споруджуваних об'єктах, які ведуться в основному при партнерстві 2-3 девелоперів. А для 25% об'єктів, будівництво яких прямо залежить від коштів покупців, відсутність фінансування може стати критичним. Саме тому пандемія може стати свого роду «руйнувальницею доль» не тільки для багатьох забудовників, а й для тих покупців, які придбали квартири.
Разом з тим, незважаючи на таке досить «страшне» зведення, ринок продовжує жити, адаптуючись під складні умови, щоб мати можливість не припиняти будівництво. Крім цього саме зараз покупцям запропоновані квартири за найбільш вигідними цінами.
День простояти, ніч протриматися
Ринок дуже повільно, але все ж виходить з карантину: рівень продажів поступово демонструє зростання. Це хороший знак, перш за все, для потенційних покупців. Так за останній тиждень травня - першу декаду червня рівень продажів на первинному ринку Києва, в порівнянні карантинним періодом, в об'єктах економ-класу збільшився в середньому на 2%, в будинках бізнес і преміум-класу зростання продажів зафіксовано на позначці близько 4%, а в об'єктах нових форматів - трохи більше 6%.
Але для того, щоб рівень продажів досяг показників лютого і щоб «погасити» непродані в карантин квартири, багатьом забудовникам потрібно від 4 до 6 місяців, а максимум - рік.
Ще зауважу, що ринок цілком можливо чекає процес сегрегації, перш за все, за якісними характеристиками того чи іншого об'єкта, що будується. Адже ще в першій половині 2019 року понад 2/3 всіх споруджуваних ЖК вже не відповідали зрослим купівельним перевагам за якістю будівництва і комфорту проживання в ньому. Це призвело до того, що в лютому 2020 року понад 70% покупців було сконцентровано на об'єктах нових форматів.
ШВЛ для ринку
На цьому етапі багато гравців ринку можуть вдатися до суттєвих змін реалізованих проектів. Йдеться про реконцепцію - як один із способів підвищення привабливості споруджуваних ЖК. І цілком ймовірно, що в 40% об'єктів, що будуються, можуть бути внесені корективи в частині як об'єктів інфраструктури комплексу (наприклад, об'єктів планованої соціально-побутової інфраструктури із залученням мережевих операторів), а також концептуального підходу до зміни внутрішньобудинкового простору. Багато компаній прекрасно розуміють, що в найближчі 2-3 місяці для розвитку, або, скажімо, зміни проєкту, забудовникам варто орієнтуватися на 5 важливих аспектів, які можуть істотно позначитися на підвищенні рівня продажів.
Але для виходу ринку з «пандемічної» кризи, звичайно ж, важливим буде загальноекономічна ситуація в країні, впевненість потенційних покупців житла в рівні одержуваного доходу.
Читайте также: ранее мы писали о правилах обращения со строительным мусором и том, почему почему его нельзя выбрасывать в мусорные баки
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.