Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.253 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 43.563 |
USD | 41.150 | 41.649 | 41.253 |
EUR | 43.370 | 44.039 | 43.563 |
«Як ввести в експлуатацію приватний будинок, збудований відповідно до вимог чинного законодавства? Мова йде про індивідуальні (садибні) житлові будинки до 500 кв. м, садові дачні будинки не вище 2-х поверхів (без урахування мансардного поверху) до 500 кв. м та господарські будівлі та споруди, гаражі, елементи благоустрою та озеленення земельної ділянки, які було збудовано за будівельним паспортом та щодо яких було подано повідомлення про початок будівельних робіт», – пояснює заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.
Відтак, першим кроком, який потрібно зробити власнику, – отримати техпаспорт на будинок. «Для отримання техпаспорту можна звернутися до юридичної особи або приватної особи – підприємця, що надає послуги, пов’язані із створенням архітектурних об’єктів, та укласти договір. Обов’язкова умова – такі особи мають пройти професійну атестацію та мати кваліфікаційний сертифікат на право проводити технічну інвентаризацію», – сказав Парцхаладзе. Спеціаліст має провести технічну інвентаризацію, звірити дані будівельного паспорту на будинок і перенести їх у техпаспорт, відмітивши при цьому всі зміни.
Другий крок – подання декларації. Необхідно подати примірник заповненої декларації про готовність будинку до введення в експлуатацію в місцевий структурний підрозділ Державної архітектурно-будівельної інспекції, або через місцевий ЦНАП, або направивши напряму рекомендованим листом з описом вкладень. «Місцевий підрозділ ДАБІ розглядає документи протягом 10-ти робочих днів з моменту її подачі. Це безкоштовно. Обов’язковий елемент реєстрації декларації про готовність об’єкта до експлуатації – запис в технічному паспорті об’єкта «введений в експлуатацію», – підкреслив Парцхаладзе.
Ще одним важливим етапом є присвоєння адреси.
«Раніше це питання вирішувалося органами місцевої влади на власний розсуд. Відтак, не було чіткої процедури присвоєння адрес і по строкам це займало не менше місяця! З 1-го липня цього року діє тимчасовий експериментальний порядок присвоєння адрес, який передбачає можливість присвоєння адрес об’єктам будівництва та об’єктам нерухомого майна на безоплатній основі», – пояснив заступник міністра.
Це можна зробити:
Якщо адреса присвоюється після введення будинку в експлуатацію, необхідно підготувати такі документи:
Звернутися необхідно до місцевого ЦНАП, або безпосередньо до органу місцевого самоврядування по місцю знаходження будинку. Рішення про присвоєння адреси приймає орган місцевого самоврядування протягом 5-ти робочих днів. Безкоштовно.
Раніше ми писали про те, які документи необхідні для продажу квартири. Читайте також: ТОП-5 безглуздих будівельних норм.
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.