У Мінрегіоні пояснили, як приватизувати житло і хто може це робити безкоштовно

Яке житло можна приватизувати, які документи для цього потрібні та до яких інстанцій для цього треба звертатись, пояснив заступник Мінрегіону Лев Парцхаладзе

1865 29.08.2019 в 08:21



Деякі види жита можна приватизувати безкоштовно

Замміністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе на своїй сторінці у Facebook опублікував допис з порадами, як можна отримати у приватну власність житло, що належить до державного житлового фонду, тобто, приватизувати його.

“Це стосується квартир у багатоквартирних будинках, кімнат у комунальних квартирах тощо. Приватизувати можна також житлові метри у гуртожитку. Для чого це потрібно? Щоб продати або подарувати житло, залишити його у спадок, віддати під заставу при оформленні кредиту, здавати житло в оренду на законних підставах, зробити реконструкцію або перепланування тощо”, - написав він.

Відтак заступник міністра відмітив, що приватизація квартири здійснюється за наявності ордера на неї. Особа, на яку виписано цей документ, - наймач, а ті, хто був вселений і прописаний в житло разом з нею, відносяться до членів сім’ї та є учасниками процедури приватизації.

При цьому, об’єктами, які не можна приватизувати, є:

  • самовільно переплановані і переобладнані житлові приміщення;
  • квартири, які належать або відносяться до музеїв;
  • кімнати гуртожитків у військових містечках, ботанічних садах або заповідниках;
  • аварійні об’єкти, а також знаходяться в зоні відчуження тощо.

Разом з тим, безкоштовно сьогодні можна приватизувати:

  • однокімнатні квартири;
  • якщо квартира отримана при знесенні будинку і компенсація в грошовій формі не була отримана;
  • якщо в житлі прописаний пільговик;
  • об’єкти, де проживають багатодітні сім’ї та військовослужбовці.

“Потрібно врахувати площу житла і кількість зареєстрованих осіб. Виходячи з санітарної норми в 21 кв. м на квартиронаймача, відбувається безкоштовна приватизація квартири. Також додається 21 кв. м на кожного учасника і 10 на всю сім’ю. Це говорить про те, що на двох ви безкоштовно зможете приватизувати 52 кв. м житла”, - додав Парцхаладзе.

Для приватизації необхідний наступний пакет документів:

  • заява на приватизацію квартири, житлового приміщення у гуртожитку, кімнати у комунальній квартирі;
  • копії паспорту заявника та всіх членів його родини (для діти до 14 років - копії свідоцтв про народження), що проживають разом з ним;
  • копії свідоцтва про народження, про шлюб, про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, що набрало законної сили;
  • довідки про реєстрацію місця проживання заявника та всіх членів його сім’ї, зареєстрованих у квартирі (будинку), житловому приміщенні гуртожитку, кімнати у комунальній квартирі;
  • техпаспорт на квартиру (кімнату, житловий блок, секцію) та його копія;
  • копія ордеру на житлове приміщення або ордера на житлову площу у гуртожитку, завірену обслуговуючою організацією (ЖЕКом);
  • документ (довідка), що підтверджує, що Ви не брали участь у приватизації, тобто, не використали житлові чеки (Житлові чеки — це приватизаційні папери, які одержуються всіма громадянами України і використовуються при приватизації державного житлового фонду);
  • довідка з відділення ПАТ «Державний ощадний банк України» про залишок житлових чеків на депозитних житлових рахунках. Подаються, якщо громадяни вже брали участь у приватизації державного житла;
  • копія документу, що підтверджує право на пільгові умови приватизації (за наявності);
  • заява-згода тимчасово відсутніх членів сім'ї наймача на приватизацію.

При цьому, якщо мова йде про приватизацію кімнати в гуртожитку, крім вищезазначених документів також додається меддовідка про те, що майбутній власник не хворий на туберкульоз, витяг з Держреєстру речових прав на нерухоме майно та копія договору найму житлового приміщення.

Звернутися необхідно до відділів приватизації місцевої держадміністрації, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, організацій, установ, у повному господарському віданні або оперативному управлінні яких знаходиться державний житловий фонд. Документи можна подати через Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП).

Отримати виписку з Держреєстру про право власності на приватизоване житло можна протягом 30 календарних днів після того як подаються документи.


Читайте також про те, які документи необхідні для продажу квартири. А також поради експерта щодо того, чого не варто робити в процесі продажу свого житла.

 
Интересные новости:
28.08.2019
835
Какие существуют способы разумной экономии денег при покупке квартиры в новостройке...
28.08.2019
1977
Какие проблемы могут возникнуть при покупке квартиры в столичной новостройке, как их можно избежать ...
27.08.2019
3058
Вопрос, как сэкономить на строительстве дома, мучает всех, кто уже приобрел участок земли под частну...
29.11.2019
936
В’їзд автівок у центр обмежують у великих містах Європи: Лондоні, Мадриді, Берліні. Досвід пок...
26.11.2019
788
Дерева статистично значимо допомагають зменшити ризики передчасної смерті у містах. Мешканці, які жи...
12.11.2019
543
За два місяці в Міністерстві розвитку громад і територій накопичилася майже сотня звернень від ошука...