У Мінрегіоні пояснили, як приватизувати житло і хто може це робити безкоштовно

Яке житло можна приватизувати, які документи для цього потрібні та до яких інстанцій для цього треба звертатись, пояснив заступник Мінрегіону Лев Парцхаладзе

2470 29.08.2019 в 08:21



Деякі види жита можна приватизувати безкоштовно

Замміністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе на своїй сторінці у Facebook опублікував допис з порадами, як можна отримати у приватну власність житло, що належить до державного житлового фонду, тобто, приватизувати його.

“Це стосується квартир у багатоквартирних будинках, кімнат у комунальних квартирах тощо. Приватизувати можна також житлові метри у гуртожитку. Для чого це потрібно? Щоб продати або подарувати житло, залишити його у спадок, віддати під заставу при оформленні кредиту, здавати житло в оренду на законних підставах, зробити реконструкцію або перепланування тощо”, - написав він.

Відтак заступник міністра відмітив, що приватизація квартири здійснюється за наявності ордера на неї. Особа, на яку виписано цей документ, - наймач, а ті, хто був вселений і прописаний в житло разом з нею, відносяться до членів сім’ї та є учасниками процедури приватизації.

При цьому, об’єктами, які не можна приватизувати, є:

  • самовільно переплановані і переобладнані житлові приміщення;
  • квартири, які належать або відносяться до музеїв;
  • кімнати гуртожитків у військових містечках, ботанічних садах або заповідниках;
  • аварійні об’єкти, а також знаходяться в зоні відчуження тощо.

Разом з тим, безкоштовно сьогодні можна приватизувати:

  • однокімнатні квартири;
  • якщо квартира отримана при знесенні будинку і компенсація в грошовій формі не була отримана;
  • якщо в житлі прописаний пільговик;
  • об’єкти, де проживають багатодітні сім’ї та військовослужбовці.

“Потрібно врахувати площу житла і кількість зареєстрованих осіб. Виходячи з санітарної норми в 21 кв. м на квартиронаймача, відбувається безкоштовна приватизація квартири. Також додається 21 кв. м на кожного учасника і 10 на всю сім’ю. Це говорить про те, що на двох ви безкоштовно зможете приватизувати 52 кв. м житла”, - додав Парцхаладзе.

Для приватизації необхідний наступний пакет документів:

  • заява на приватизацію квартири, житлового приміщення у гуртожитку, кімнати у комунальній квартирі;
  • копії паспорту заявника та всіх членів його родини (для діти до 14 років - копії свідоцтв про народження), що проживають разом з ним;
  • копії свідоцтва про народження, про шлюб, про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, що набрало законної сили;
  • довідки про реєстрацію місця проживання заявника та всіх членів його сім’ї, зареєстрованих у квартирі (будинку), житловому приміщенні гуртожитку, кімнати у комунальній квартирі;
  • техпаспорт на квартиру (кімнату, житловий блок, секцію) та його копія;
  • копія ордеру на житлове приміщення або ордера на житлову площу у гуртожитку, завірену обслуговуючою організацією (ЖЕКом);
  • документ (довідка), що підтверджує, що Ви не брали участь у приватизації, тобто, не використали житлові чеки (Житлові чеки — це приватизаційні папери, які одержуються всіма громадянами України і використовуються при приватизації державного житлового фонду);
  • довідка з відділення ПАТ «Державний ощадний банк України» про залишок житлових чеків на депозитних житлових рахунках. Подаються, якщо громадяни вже брали участь у приватизації державного житла;
  • копія документу, що підтверджує право на пільгові умови приватизації (за наявності);
  • заява-згода тимчасово відсутніх членів сім'ї наймача на приватизацію.

При цьому, якщо мова йде про приватизацію кімнати в гуртожитку, крім вищезазначених документів також додається меддовідка про те, що майбутній власник не хворий на туберкульоз, витяг з Держреєстру речових прав на нерухоме майно та копія договору найму житлового приміщення.

Звернутися необхідно до відділів приватизації місцевої держадміністрації, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, організацій, установ, у повному господарському віданні або оперативному управлінні яких знаходиться державний житловий фонд. Документи можна подати через Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП).

Отримати виписку з Держреєстру про право власності на приватизоване житло можна протягом 30 календарних днів після того як подаються документи.


Читайте також про те, які документи необхідні для продажу квартири. А також поради експерта щодо того, чого не варто робити в процесі продажу свого житла.

 
Интересные новости:
28.08.2019
1377
Какие существуют способы разумной экономии денег при покупке квартиры в новостройке...
28.08.2019
2577
Какие проблемы могут возникнуть при покупке квартиры в столичной новостройке, как их можно избежать ...
27.08.2019
3619
Вопрос, как сэкономить на строительстве дома, мучает всех, кто уже приобрел участок земли под частну...
06.12.2019
641
Енергоефективність житлового сектору тісно пов'язана зі створенням ОСББ: державний Фонд енергоефекти...
29.11.2019
1056
В’їзд автівок у центр обмежують у великих містах Європи: Лондоні, Мадриді, Берліні. Досвід пок...
26.11.2019
869
Дерева статистично значимо допомагають зменшити ризики передчасної смерті у містах. Мешканці, які жи...