Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.876 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 43.511 |
USD | 41.700 | 42.185 | 41.876 |
EUR | 43.330 | 44.030 | 43.511 |
№ 80 «28» травня 2015 року |
Президенту України П.О. Порошенку Прем’єр-міністру України А. П. Яценюку Голові Верховної Ради України В.Б. Гройсману Депутатам Верховної Ради України Голові Київської міської державної адміністрації, Київському міському голові В.В. Кличку Депутатам Київради |
щодо стану та перспектив будівельного комплексу України
та проекту Закону України «Про мораторій
на будівництво об’єктів на окремих
земельних ділянках в м. Києві» № 2629, № 2629-1
ЗВЕРНЕННЯ
Звичайно, стратегічний тренд Центральної влади України на Європейську інтеграцію будівельниками підтримується. Всеукраїнська спілка виробників будматеріалів реалізовує власні інструменти інтеграції: стала 20-тою країною-членом Європейської асоціації виробників і дистриб'юторів будівельних матеріалів UFEMAT (Бельгія), поглиблює партнерство в Брюсселі, Мюнхені, Любліні, Вільнюсі, Ризі, Таллінні та інших європейських містах.
Несподівано, але переконалися – і Європа, і країни СНД будуються. Повсюдно складнощі, але їх долають.
У Німеччині, Англії, Австрії, Польщі, де здавалося б, уже все побудовано, зростає будівництво і житла, і інфраструктури, і реновацій, бо Уряди мають стимулюючі заходи, а не лише на дерегуляції зосереджені.
За інформацією UFEMAT у 2014 році в Німеччині обсяги будівництва житла склали 36,4 млрд.євро, а реновація – 93,0 млрд.євро.
Так, є падіння обсягів будівництва у Франції, але помірковане – за 7 років сумарно на 20%. В Італії теж зменшення житлового будівництва до 17,9 млрд.євро, але обсяги реновації житла – 32,6 млрд.євро. У Нідерландах сповільнення падіння: ПДВ на роботи з реновації зменшили з 21% до 6%.
Будуються, проводять реновацію споруд Литва, Латвія, Естонія.
Білорусь у 2014 році ввела 0,59 м2 житла на 1 мешканця, а Україна – лише 0,22 м2. Будівельний комплекс в Білорусі забезпечує 10,7% ВВП, в Україні – лише 2,2%.
Російська Федерація у 2014 році ввела 0,63 м2 житла на 1 мешканця, Казахстан – 0,44 м2, Польща (2013 р.) – 0,82 м2.
Тобто, європейський тренд зростання: енергоефективне, зелене будівництво, реновація та інфраструктура.
В Україні обвал, який уникають коментувати і Центральна та Київська влада, і бізнес, і провідні громадські організації галузі:
|
Падіння обсягів будівельних робіт в Україні, % |
Падіння обсягів будівельних робіт в Києві, % |
Введено в експлуатацію житла м2 на 1 мешканця в Україні |
2013 рік |
-14,5% |
-21,2% |
0,17м2 |
2014 рік |
-21,7% |
-21,3% |
0,22м2 |
4 міс. 2015 року |
-32,6% |
-23,6% |
|
Кризу в будівництві долає не Держава, а населення та приватні інвестори, які профінансували будівництво житла на 99,6 – 99,7%. Частка Держави у збудованому житлі за 2013 рік – 0,4%, за 2014 рік – 0,3%, за І квартал 2015 року – 0,4%.
Влада України не тільки згорнула усі програми підтримки житлового будівництва, а й зупинила навіть іміджеві та стратегічні об’єкти, такі як мостові переходи через Дніпро в Києві та Запоріжжі, як будівництво метро чи реконструкцію Гостиного Двору, Маріїнського палацу, обгородили примітивними парканами вільні найдорожчі будівельні майданчики по вул. Хрещатику, Михайлівській, Інституцькій, Сагайдачного, Великій Васильківській, Великій Житомирській, на Андріївському узвозі.
Ми схвалюємо заяви Уряду про виділення 1,0 млрд.грн. на придбання житла для героїв АТО, та це замало і лише наміри, як і пілотні 235 млн.грн. на енергоефективні заходи.
Несподіваними і нелогічними є факти жорстоких і протиправних зіткнень на будівельних майданчиках в Києві, втягування в протистояння силовиків та політиків там, де будівництво проводиться. А де покинуті об’єкти, втрати, то а ні КМДА, і ні силовики, депутати усіх рівнів інтерес не виявляють.
Ще більш несподіваним та нелогічним є проекти Законів України «Про мораторій на будівництво об’єктів на окремих земельних ділянках в м. Києві» № 2629, № 2629-1.
Безумовно, питання є щодо підстав або мотивів для появи подібних категоричних законопроектів, але потрібна не передвиборча війна компроматів, а конструктив та логіка:
1. Оренда земельної ділянки визначається Рішенням Київради та КМДА і більше в Києві – ніким. Тобто – це абсолютна компетенція влади міста. Її обов’язок забезпечити будівництво та розвиток міста, а не його розвал та деградацію.
2. Дозволи на будівництво видає Держава, Держархбудконроль, він же має можливість їх і відкликати. Саме Держава прийняла в експлуатацію у 2013 році 3,0 млн.м2 житла за спрощеною процедурою, тобто узаконювала незаконне будівництво. І відлуння цієї політики ми і маємо до сьогодні.
3. Генеральний план м. Києва, а потрібен Генеральний план м. Києва і Київської області (Київської Агломерації), приймає Київрада, але попереду вибори до місцевих рад і приймати «під занавіс» стратегічний план міста на 15-20 років виглядає нелогічним.
До того ж, Генеральний план Столиці і Столичної Агломерації повинен би розглянути, а далі розбудовувати Президент України, Уряд та Верховна Рада.
4. У Києві мерія нарахувала приблизно 45 ймовірно «незаконних» будов і передає матеріали на розгляд силовим структурам, а в останні дні уже мова йде про 150 таких будмайданчиків, тобто неконструктивна політика на зупинення будівництва уже сповідується і міським головою.
Це ухиляння від відповідальності, відсутність наміру сприяти розв’язанню питань на основі державно-приватного партнерства. Найчастіше потрібно або пролонгувати терміни, які сплили із-за невчасних дій влади, формальних і протиправних затягувань або уточнити умови та обмеження, детальний план територій (ДПТ), обґрунтувавши протестуючим активістам рішення територіальної громади.
5. Проекти Законів стверджують, що витрати бюджету тут не потрібні. Ні, втрати будуть колосальні. Податки не надійдуть, а витрати замовників, будівельників та приватних інвесторів саме влада, ініціатори законопроекту повинні компенсувати по-європейськи вчасно і сповна. Зупинити будівництво – як Гостиний Двір – це запросто, відновити будівництво – процес на роки. Ввесь Київ у недобудовах, ось їх і потрібно оживити, а не мораторій проголошувати. Краще проголосити амністію і дати шанс на добудову.
6. Верховну Раду України просимо зняти з розгляду проекти Законів України «Про мораторій на будівництво об’єктів на окремих земельних ділянках в м. Києві» № 2629, № 2629-1.
7. Просимо проблему Колапсу в будівництві розглянути за участю провідних громадських організацій галузі та керівників будівельних компаній:
1) на засіданні Уряду,
2) на засіданні Ради Національної безпеки і оборони України,
3) на спеціальному засіданні Київради.
8. Просимо відповідно до законодавства та євроцінностей повідомити про намічені заходи, бо, на жаль, влада припинила діалог з громадськими організаціями та бізнесом галузі.
__________________________________________
Схвалено на Відкритих загальних зборах учасників Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів
28.05.2015 року
З повагою
Президент Всеукраїнської спілки
виробників будматеріалів І.М. Салій
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.