Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.876 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 43.511 |
USD | 41.700 | 42.185 | 41.876 |
EUR | 43.330 | 44.030 | 43.511 |
Середньозважена вакантність у ТРЦ Києва збільшилася з 11,5% у грудні 2021 року до 18,7% у липні 2022 р.
Як повідомляється в аналітичному звіті консалтингової компанії, найбільше зростання вакантності спостерігається в регіональних об’єктах, де вакантність становить 24%, на другому місці - окружні ТРЦ, у яких кількість порожніх приміщень становить близько 22%.
«Основною причиною стрімкої появи вільних площ у галереях є зупинка роботи міжнародних ритейлерів у зв’язку з воєнним станом та відсутністю поставок нового товару. Такі оператори займали великоформатні площі та фактично виконували якірну функцію, займаючи за класичною схемою до 30% торгової галереї» - повідомила представник консалтингової компанії.
Серед міжнародних брендів, які наразі ще не ухвалили рішення про відновлення роботи української частини мережі, вона назвала таких операторів, як група Inditex, H&M, McDonald’s, New Yorker.
Ще однією причиною зростання вакантності є зміна споживчих настроїв: з початком російського вторгнення в українців виникло відторгнення товарів агресора. Тому російські ритейлери, такі як O’stin, Gloria Jeans, Befree, Love Republic, які також займали великоформатні магазини в торгових галереях ТРЦ, покидають нашу країну», - повідомила експерт.
З її слів, зростанню вакантності сприяють проблеми з логістикою у міжнародних операторів, складнощі з оплатою валютного товару материнським міжнародним компаніям. Все це призводить до уповільнення експансії або навіть зупинки інвестицій. Ритейлери оптимізуються, закриваючи малоприбуткові магазини, концентруючи увагу на успішних.
Складні часи переживає сегмент розваг/спорту. Ці якорі лише почали відновлюватися після ковідних обмежень, і тепер потрапили під новий виток, пов’язаний із безпекою. Як відомо, після теракту у Кременчуці є заборона на проведення дитячих свят у ТРЦ.
Аналітики прогнозують, що вакантність у ТРЦ найближчим часом навряд чи вдасться зменшити.
«Однак у майбутньому так чи інакше в Україну поступово приходитимуть нові бренди, які допоможуть заповнити галереї, як це було у 2014 році», - зазначила експерт.
Вона додала, що тоді відбувся відтік першої хвилі російських брендів, а в країну активно почали заходити турецькі та польські мережі. Саме за рахунок їхньої популярності у населення та великих форматів вдалося заповнити торгові об’єкти.
Цікаво про ремонти: для чого потрібна, як вибрати та користуватися шпаклівкою для стін
Читайте більше новин про війну росії проти України у спецтемі на Build Portal
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.