Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.289 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 44.968 |
USD | 41.070 | 41.490 | 41.289 |
EUR | 44.630 | 45.230 | 44.968 |
Шановні народні депутати!
Програма діяльності Кабінету Міністрів України, яку було схвалено постановою Верховної Ради України 14 квітня 2016 року, передбачає, зокрема, розвиток та реалізацію програм будівництва доступного житла.
Держмолодьжитло має багаторічний досвід з реалізації державних житлових програм та має всі підстави стверджувати, що житлові програми мають реальний вплив на економіку держави та можуть стати одним із елементів комплексу заходів з виходу нашої країни з економічної кризи.
Про це свідчить не лише досвід, здобутий Держмолодьжитлом, а й в першу чергу реальні результати багатьох розвинених країн, які виходили з кризи, як економічної, так і післявоєнної, саме завдяки запровадженню житлових програм (США, Великобританія, скандинавські країни, Німеччина, Японія).
На сьогодні всі законодавчо закріплені механізми, які передбачають підтримку держави у вирішенні громадянами житлового питання, умовно поділяються на: кредитування (безпосереднє кредитування за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів), або ж субсидування (неповоротна державна підтримка, що полягає у сплаті частини вартості житла, або ж підтримка у погашенні іпотечного кредиту, отриманого у банку).
Кожен з варіантів, за умови ефективної реалізації, має два результати: соціальний та економічний.
Що стосується соціального. Ми маємо чергу з громадян, які потребують покращення житлових умов, яка формувалась десятиліттями, та передбачала безоплатне забезпечення житлом. Зрозуміло, що сучасні економічні умови не дозволяють країні будувати та безоплатно передавати житло в достатніх обсягах, тому єдиним виходом у вирішенні такого питання є реалізація механізмів кредитування або субсидування громадян для придбання житла власними силами. Це дозволить вирішити завдання держави - забезпечення житлом, а також в умовах, коли громада потребує підтримки держави у вирішенні соціальних питань, буде досить позитивно сприйнято громадськістю.
Що стосується економічного результату. Слід відзначити, що за розрахунками, кошти, які вкладаються державою у реалізацію житлових програм, частково повертаються до відповідних бюджетів вже в перший рік реалізації через сплату податків та обов’язкових платежів (за попередніми розрахунками - це близько 27,7%). Що ж стосується механізмів кредитування, то за умови, якщо кошти, які сплачуються в рахунок погашення зобов’язань за такими кредитами, будуть зараховуватись до спеціального фонду державного бюджету, можливо буде створити оборотний фінансовий ресурс, що знову спрямовуватиметься на кредитування будівництва житла.
Крім того, необхідно зазначити, що Програма Уряду також передбачає оптимізацію видатків на виплату допомоги по безробіттю шляхом запровадження фінансового стимулювання роботодавців до створення нових робочих місць, а безробітних - до активного пошуку роботи. На наше переконання, житлові програми в цьому питанні відіграють далеко не останню роль. Адже за розрахунками спеціалістів, одне робоче місце, що створюється в будівництві, додатково створює ще 5-7 робочих місць в суміжних галузях. Тобто, вкладання коштів державою у житлові програми, у будівництво - це також і створення нових робочих місць та оптимізація витрат з виплати допомоги по безробіттю.
З метою надання військовослужбовцям і добровольцям, які брали участь в антитерористичній операції, сім’ям військовослужбовців і добровольців, які загинули в АТО, переваг при придбанні доступного житла, Урядом подано для розгляду Верховною Радою України проект Закону України “Про внесення змін до статті 4 Закону України «Про запобігання впливу світової фінансової кризи на розвиток будівельної галузі та житлового будівництва» (щодо реалізації державних житлових програм) (реєстраційний № 4550 від 04.05.2016 року).
Даний законопроект розроблено з метою надання військовослужбовцям і добровольцям, які брали участь в антитерористичній операції, сім’ям військовослужбовців і добровольців, які загинули в АТО, переваг при придбанні доступного житла, зокрема збільшення розміру державної підтримки від 30 до 50 % для цієї категорії громадян.
З огляду на зазначене, звертаємося до Вас з проханням підтримати:
необхідність відновлення реалізації державних житлових програм як одного з заходів виходу нашої країни з економічної кризи;
законодавчу ініціативу Уряду щодо внесення змін до статті 4 Закону України «Про запобігання впливу світової фінансової кризи на розвиток будівельної галузі та житлового будівництва» (проект від 04.05.2016 №4550) в частині передбачення, що крім загального розміру державної підтримки - 30% від вартості житла, що придбається, передбачає змінність розміру державної підтримки в залежності від категорії громадян, які мають право на отримання такої підтримки;
внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» в частині відновлення фінансування державних житлових програм.
Сподіваюся на розуміння та підтримку.
Перший заступник голови
правління Держмолодьжитла С.О. Комнатний
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.