Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.876 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 43.511 |
USD | 41.700 | 42.185 | 41.876 |
EUR | 43.330 | 44.030 | 43.511 |
Глобальна вакцинація проти COVID-19 у світі зумовила збільшення запитів щодо нових проектів. Про значне покращення в порівнянні з ситуацією, коли не було оголошено про винайдення вакцини, говорить і останній незалежний звіт Gleeds про зимовий ринок нерухомості та будівництва. Віталій Грусевич, голова правління бізнес-клубу The Wall теж погоджується, що бізнес вже не оцінює свої можливості, а починає їх випробовувати. Він зазначає, що торгівельна, офісна та гостьова нерухомість минулого року зазнала набагато більше негативних наслідків, ніж інші, проте з початку 2021 року вони стали дивитися у майбутнє з новою рішучістю.
"Український комерційний ринок не дасть пандемії себе вбити і вже цього року збирається ввести в експлуатацію чимало ТЦ/ТРЦ. Значна частина торговельної нерухомості поповниться внаслідок розширення або редевелопменту торгових центрів у регіонах. Зокрема, у Харкові анонсовано два великі об’єкти: один ТРЦ орендною площею 53 000 кв. м. (будівництво з нуля), а другий - 70 000 кв. м. (розширення і ребрендінг)", - говорить Віталій Грусевич.
Голова правління The Wall наголошує, що звісно не всі заявлені об’єкти відкриються цьогоріч, але на ринку є оптимістичні настрої. Частина девелоперів, хто минулого року відтермінував відкриття, доопрацьовували свої загальні концепції:
"Найчастіше переглядалося рішення щодо зменшення розважальної і харчової зон. Якщо раніше успішність нового проекту визначалася місцем його розташування, то на сьогодні концепція дає значну перевагу", - стверджує експерт.
Щодо офісної нерухомості Віталій Грусевич вважає, що настав етап перелому і можливостей. Оскільки нові офісні проекти почали зважати на гнучкість робочих практик і вже не обмежуються кімнатами для столу і стільця:
"Тепер для сучасної організації робочого простору важливими є технологічність будівлі, зони загального користування, паркінг. За кордоном власники бізнес-центрів переглянули свої формати і самостійно або із допомогою операторів почали створювати коворкінг-простори. Бізнес-модель виглядає приблизно так: власник будівлі стає інвестором і орендодавцем коворкінгу, а управлінням займається третя сторона, тобто оператор. Власники офісних центрів в Україні ще вивчають цей нетиповий для себе бізнес і тільки починають впроваджувати таку модель співробітництва. Кілька років тому коворкінг, як формат офісної нерухомості, ще нікого не цікавив, але зараз він є можливістю для бізнес-центрів, які не відчули переваг від роботи на дистанційці".
Гостьова нерухомість, на думку голови правління The Wall, продовжує знаходитися в очікуванні глобальних подорожей. Разом з тим, компанії не гають часу і працюють над вдосконаленням та впровадженням нових послуг, аби відкритися з набагато ефективнішими програмними пакетами.
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.