РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.043 EUR: 44.686
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.043
EUR 40.000 41.000 44.686
USD 40.740 41.140 41.043
EUR 44.230 44.831 44.686
Новость

Як перетворити Київ на місто для велосипедистів. Кейси Амстердама, Парижа і Берліна

Як створити в столиці сприятливу інфраструктуру для велосипедистів: успішні кейси Амстердама, Парижа і Берліна
1684
04 августа 2020 г.


Як перетворити Київ на
місто для велосипедистів

Як велосипедисти відвойовували місто у машин в трьох європейських столицях та що з цього досвіду можуть використати Київ та інші українські міста? 

Ось як до розбудови велоінфраструктури підійшли в Амстердамі, Берліні та Парижі, передає Build Portal, посилаючись на Liga.


Амстердам

Світовий "велосипедний рай", як часто називають Амстердам велопоціновувачі, не завжди був таким. Після Другої світової війни місто активно розбудовувалось, мешканці ставали заможнішими та могли дозволити собі авто - тож й Амстердам будували відповідно до цього концепту.

Змінити плани змусила висока смертність на дорогах: лише в 1971 року на дорогах столиці Нідерландів загинуло більше 3300 людей, близько 400 з них - діти до 14 років. Люди вийшли на протести з вимогами припинити смерті. Одна з акцій тривала понад тиждень, люди навіть перевертали авто, щоб привернути увагу до проблеми.

Крім цього, змінити курс містобудівельників переконала нафтова криза 1973 року - коли ціни на пальне різко пішли вгору. Спершу в Амстердамі почали практикували неділі без машин, а з 1975 року уряд запровадив експерименти з поєднанням звичайних та велосипедних доріг.

Відтоді відсоток містян, які пересуваються велосипедом, зріс із 6% до близько 40%.


Берлін

Амстердам специфічний тим, що місто складається з багатьох островів, які зручніше було сполучати саме невеликими мостами. Тому автомобілям доводиться довго кружляти, щоб доїхати до необхідного місця, а велосипедом це можна зробити в рази швидше, що теж вплинуло на популярність двоколісного транспорту. Не дуже схоже на українську столицю. Тож Києву може бути більш корисним досвід Берліну, який має подібну географію, кількість населення та розміри, пояснює Денис Моляка, консультант з міської мобільності. Німецька столиця почала розвивати велорух ще в 70-ті, але обрала для цього іншу концепцію: розвивати велотранспорт та автотранспорт паралельно, але переконувати, що велосипед - краще для людини та природи. 

Зараз з-поміж 3,5 млн берлінців, близько 13% регулярно пересуваються містом на велосипеді - це вдвічі більше, ніж 20 років тому. 

У Берліні є кілька видів велосипедної інфраструктури: велодоріжки, захисні велосмуги, звичайні велосмуги, велопішохідні доріжки і пішохідні зони, якими можна їздити велосипедистам. На час карантину, аби гарантувати людям можливість дотримання безпечної дистанції, за допомогою розмітки веломаршрути розширили на один метр.

Після цього у місті провели опитування 21 000 людей, щоб з’ясувати, як повинні бути спроєктовані вулиці міста для відчуття безпеки: лише 15% назвали відносно безпечним варіант, коли окремо відділеної велодоріжки немає, більшість - за відділення велосмуг спеціальними бордюрами.


Париж

Мерка Парижа Анн Ідальго, яку в червні переобрали на посаду, у передвиборчій програмі пообіцяла зробити велосипед основним видом транспорту для столиці Франції. Місто вже змінилося до невпізання за останні кілька років через "радикальний урбанізм" Ідальго.

Вона запропонувала віддати набережні пішоходам та велосипедистам на постійній основі. Проавтомбільне лобі довго судилося із мерією, однак в 2018 році суд став на бік Ідальго. 

Мерія оголосила план: прибрати з міських вулиць 72% паркувальних місць та перетворити Париж на "15-хвилинне місто". Все необхідне, від робочих місць і магазинів до культурних та освітніх інституцій, має знаходитись не далі 15 хвилин пішки або на велосипеді.

У місті продовжують будувати нові велодоріжки, велосипедистам дозволять їздити по зустрічній на односторонніх вулицях з обмеженням швидкості в 30 км/год, запропонують субсидії на покупку електровелосипедів та забезпечать 10000 нових велопарковок, обіцяє Ідальго.

У 2010 році велосипедом пересувалося 3% парижан, за десять років їхня кількість зросла на 30%. У мережі можна знайти десятки відео із тим, як виглядали вулиці Парижа 8-10 років тому та якими вони стали зараз.

Читайте также: ранее мы писали о новых возможностях смеси для ровного пола 

Источник:
biz
31 июля 2020 г.
2905
Искусственное солнце. Ученые приступили к сборке первого в мире термоядерного реактора...
30 июля 2020 г.
3604
Один из первых перехватывающих паркингов столицы находится недалеко от станции метро "Выдубичи"...
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
12 июля 2024 г.
3093
З появою ЄДЕССБ усі процеси відбуваються в онлайн-форматі, кожен крок  фіксується, а будь-які с...
11 июля 2024 г.
3619
Дефіцит робочої сили, який оцінюють у 20-50%, впливає на всі процеси будівництва. Як він загрожує ри...
10 июля 2024 г.
3994
З житлового фонду соціального призначення можна буде орендувати житло у кількох форматах...
Сегодня
4663
Новий міст спроєктований не як інфраструктурний об’єкт, а як новий громадський простір...
11 июля 2024 г.
9707
Новий простір діє одночасно як міський парк і меморіал...
11 июля 2024 г.
1121
Вітчизняний виробник будматеріалів SWEETONDALE вивів на ринок екструдований пінополістирол XPS ...
12 июля 2024 г.
1289
23 липня 2024 року відбудеться ексклюзивна панель КБУ на тему «АНАЛІТИКА УКРАЇНСЬКОГО РИНКУ НЕ...
11 июля 2024 г.
1080
31 липня у КВЦ «Парковий» в Києві пройде Конгрес - INVEST IN UKRAINE, в рамках якого від...
28 июня 2024 г.
1623
Захід стане майданчиком для конструктивного діалогу, висловлювання та обговорення різноманітних думо...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Андрей Озейчук – строитель с 27-летним опытом, основатель компаний Rauta, Kovlar и Teza, предс...
26 июня 2023 г.
158
Андрій Озейчук – будівельник з 27-річним досвідом, засновник компаній Rauta, Kovlar та Teza, г...
18 марта 2024 г.
3476
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!