Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.876 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 43.511 |
USD | 41.700 | 42.185 | 41.876 |
EUR | 43.330 | 44.030 | 43.511 |
Ринок офісної оренди трансформується і гнучкі рішення відіграють важливу роль. Стрімкий розвиток сегменту гнучких офісів показує, що оператори швидко реагують на запити ринку, адже компанії все більше надають перевагу функціональності середовища та нетрадиційній формі оренди, яка є більш ефективною, оскільки пропонує гнучкий підхід до строку оренди і розміру орендованих площ та дозволяє швидко змінювати формат роботи у сучасному бізнес середовищі, повідомляють експерти.
Наразі спостерігається збільшення частки орендарів гнучких офісів в особі великих компаній. Дана тенденція почала набувати популярності ще до карантину та є альтернативою для середніх та великих компаній, частіше для останніх, для мінімізації бізнес ризиків, оптимізації витрат та гнучкості в плані розширення чи зменшення площі. Компанія-резидент має можливість орендувати секцію чи цілий поверх у коворкінгу з повним спектром послуг (напр. офіс-менеджер, клінінг, матеріально-технічне забезпечення, системне адміністрування та ІТ підтримка, тощо) та можливістю користування спільними зонами (кухнею, лаунж-зоною, ігровими кімнатами). Дана опція є досить гнучкою та у випадку непередбачуваних ситуацій дозволяє орендарю оперативно змінити площу офісу або ж припинити оренду, що в світлі останніх подій є дуже актуальним.
Для задоволення потреб більш широкої аудиторії, сегмент гібридної моделі, тобто оренди «офісу в офісі», буде продовжувати зміцнюватися на ринку. Останні роки зростає попит з боку великих компаній на гнучкі офісні рішення, в такому разі, коворкінг-оператор може запропонувати компанії-орендатору облаштування окремого офісного простору. Дане рішення передбачає повноцінний офіс, який ні чим не відрізняється від традиційного офісного простору в бізнес-центрах, з можливістю персоналізувати приміщення, яке буде відповідати корпоративним стандартам. В результаті, компанія-орендар оптимізує витрати на оренду офісної площі за рахунок використання спільних зон, а також додатково може відмовитись від частини супутніх послуг коворкінгу.
Якщо раніше власники бізнес-центів розглядали коворкінги на ряду з іншими офісними орендарями, то останнім часом такий формат починають сприймати як окремий об’єкт інфраструктури. Розташування коворкінгу в бізнес-центрі є вигідним для власника будівлі, так як, по-перше коворкінги «беруть на себе» малих орендарів, яких бізнес-центр не може адмініструвати як клієнтів, в той же час такі орендарі приносять дохід в якості резидентів коворкінгу. По-друге, серед клієнтів коворкінгів є перспективні стартапи та компанії, які з часом можуть стати орендарями офісу в бізнес-центрі, так як у майбутньому може з’явитись потреба в оренді більшого офісного простору на довгострокову перспективу.
Основні орендні стратегії при роботі з коворкінгами
1. Коворкінг - як постійне рішення для основного офісу при наявності концепції hot-desking в компанії
Компанії все частіше запроваджують концепцію hot-desking (пер. - технологія, що дозволяє декільком співробітникам працювати за одним фізичним робочим місцем поперемінно), яка, в свою чергу, є інструментом для оптимізації витрат на офісне приміщення. Якщо в штаті компанії є працівники, які не мають потреби постійно знаходитись в офісі, таких працівників можна не забезпечувати постійним робочим місцем в офісі, а надати робоче місце в зонах загального користування коворкінгу, доступ до яких резиденти отримують автоматично після організації приватного офісу в межах коворкінгу. В такому випадку, окрім площі для розміщення робочих місць, також скорочується площа загальних зон і в результаті, площа офісів компанії у коворкінгу може зменшитись у декілька разів. При цьому не втрачається якість приміщень і з’являється гнучкість - можливість оперативно розширюватись в межах локації, чи зменшити або припинити оренду. Повністю зникає стаття капітальних витрат, так як офіси з повним обслуговуванням надають готові рішення з меблями та технікою, крім цього, організовуються супутні послуги, такі як клінінг та офіс-менеджмент.
2. Головний офіс в традиційному бізнес-центрі + офіси сателіти
Все більшої популярності набирає формат офісів-сателітів в коворкінг-просторах. У випадку коли компанія має офіс у центральній частині міста і має потребу у розширенні офісних площ, задля оптимізації витрат на розширення офісної площі - компанія відкриває офіси-сателіти в коворкінгах. З появою офісів-сателітів з нецентральним розташуванням скорочується площа основного офісу в центрі, а оренда офісних площ в нецентральних районах є суттєво нижчою ніж в центрі. Також, для зручності співробітників компанії, такі локації можуть відкриватись саме в районах проживання працівників. Компанії зупиняють свій вибір саме на коворкінгах, через оптимізацію капітальних затрат та гнучкості коворкінг-просторів.
3. Скорочення площі свого офісу за рахунок переведення деяких команд на віддалену роботу, при цьому існує оренда в коворкінгу для колаборації та співпраці команд
На початку карантину, аналітики, провели дослідження впливу поширення вірусу Covid-19 на умови оренди офісних приміщень після карантину та можливу зміну формату офісної роботи у бік віддаленої. Згідно з результатами опитування, близько 51% респондентів розглядають можливість частково або повністю змінити формат роботи на віддалений у майбутньому. У такому випадку, для працівників які працюють на віддаленому режимі, коворкінги пропонують погодинну або денну оренду, з можливістю орендувати робочу зону для проведення зустрічей, обговорення командних проектів тощо.
4. Гібридна модель офісу в коворкінг локації - площі у межах коворкінг локації орендуються на гнучких умовах без надання супутніх послуг коворкінгу.
Дане рішення підходить великим компаніям, які прагнуть мінімізації ризиків та не хочуть капітальних затрат, адже гібридна модель офісу в коворкінгу - це повноцінний офісний простір в межах коворкінг-локації, повністю відділений від загальної зони. Оператори коворкінгів можуть пропонувати формат оренди схожий до традиційної офісної оренди за квадратний метр. Додатковою перевагою є те, що резиденти такого офісу автоматично отримують доступ до всіх загальних зон, а також можуть надаватись сервісні послуги коворкінгу. Такі офіси можуть бути персоналізовані під корпоративний стиль компанії-орендаря. Оптимізація площі відбувається за рахунок користування спільними зонами, а також відбувається скорочення витрат, через відмову від додаткових послуг коворкінгу, таких як послуги із рекрутингу персоналу, ведення бухгалтерської звітності, юридичної підтримки, консьєрж сервісу, тревел-менеджменту та інших.
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.