Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.876 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 43.511 |
USD | 41.700 | 42.185 | 41.876 |
EUR | 43.330 | 44.030 | 43.511 |
Експерт з нерухомості і відомий забудовник на онлайн-конференції «Ринок будматеріалів в умовах карантину. Спільні заходи щодо оновлення нормативної бази» визначив основні проблеми ринку будматеріалів і житлового будівництва під час карантину:
1. З середини березня було введено обмеження по руху громадського транспорту і т. д., що суттєво ще не вплинуло на статистику – галузь ще рухалася інерційно. Але вже починаючи з квітня, повноцінно квітень і травень, ми вже відчули всю важкість ситуації.
Починаючи з введення карантинних заходів і обмежень, майже повністю зупинилися продажі житла у забудовників. Рівень такого падіння був пов’язаний з невизначеністю щодо значних інвестицій у людей, тобто вони заморожували плани щодо купівлі житла, і по-друге, вони фізично боялися або не могли приїхати в офіси продажу. Через це ми спостерігали зниження попиту на 70– 80 %.
Меседж був один – ми скорочуємо зараз будівництво майже в два рази, намагаємося просто знизити темпи будівництва, не зупиняючись повністю, не заморожуючи об’єкти, і підтримуємо діяльність на такому рівні протягом місяця-двох – у кого на скільки резервів вистачає. Ми розуміємо, що була криза ліквідності на будівельному ринку, яка складала досить значну суму. І ніякої державної підтримки і, ми розуміємо, банки не могли перекрити такі втрати. Тобто, галузь у квітні і травні працювала в знижених обсягах приблизно на 30–35 %, що стосується житлового будівництва.
У свою чергу нам, як виробнику, довелося вжити радикальних заходів, перш за все, по доставці людей на свої робочі місця. Ми забезпечили безпечні умови праці. Для нас було досить важким, але ми справилися, забезпечили належний рівень оплати праці.
Щодо ремонтно-оздоблювальних робіт була зовсім інша динаміка. Такі оздоблювальні матеріали, як штукатурки, шпаклівки, клейові суміші, фарби і т. д., досить вдало продавалися і падіння було не таке значне (10–15 %). Бо люди залишилися вдома, і змогли сконцентруватися на таких речах, які відкладали, всілякі поточні ремонти.
Також можу сказати, що досить активно в цей період часу фінансувалися об’єкти за кошти бюджету: це й дорожнє будівництво, і об’єкти соціальної інфраструктури.
2. Що ми можемо зробити? Неодноразово брав участь у засіданнях Кабінету Міністрів Дениса Шмигаля і Голови Комітету ВРУ Андрія Клочка. Ми вимагаємо, я особисто на кожній зустрічі акцентую, нам потрібно дві речі, як мінімум:
Денис Шмигаль у свою чергу обіцяє, що іпотека буде уже в цьому році протягом декількох місяців. Вони хочуть зробити реальну ставку по іпотеці 10 %. Тому ми дуже розраховуємо на такі швидкі і радикальні щодо ДАБІ дії, які вже нам допоможуть швидко відновлювати обсяги.
Ми розуміємо, що у квітні 2020 року будуть відбудуться місцеві вибори. Деякі політики уже цю кампанію розпочали і, хочу з вами поділитися, в мене є побоювання, що ефективного використання бюджетних коштів ми можемо не побачити в цьому році. Будучи депутатом Київської міської ради також акцентую на цьому увагу, щоб своєчасно проводилися тендери, своєчасно проводилася розробка проектів і початок будівництва об’єктів саме за кошти місцевого бюджету. Так, є у нас проект «Велике будівництво». Можу сказати, що я дуже підтримую цей проект і всі подібні, лише за умови ефективного використання бюджетних коштів. Нажаль бачу сам і можу на простих речах довести, що саме бюджетні кошти в даний час використовуються не зовсім ефективно, і є значна втрата по дорозі, поки вони вже перетворюються на конкретний об’єкт.
3. Стосовно проекту Закону «Про надання будівельної продукції на ринку» маємо на сьогодні у першому читанні прийнятий законопроект, який був на даному етапі проаналізований, надані зауваження. Але законопроект пішов без цих зауважень на перше читання. І саме між першим і другим читанням є домовленість між авторами проекту, Андрієм Клочком, Конфедерацією будівельників України й іншими зацікавленими сторонами, що він буде доопрацьований. Створена робоча група при Комітеті Верховної Ради, яка найближчим часом має зібратися і доопрацювати його. Так, законопроект не повністю враховує всі положення регламенту ЄС (305 регламенту), є досить суперечливі моменти. Особливо турбує питання державного контролю та державного нагляду. На підставі чого, на підставі якої нормативноправової бази, а також матеріально-технічної бази забезпечувати контроль, відбір зразків, тестування, видачу висновків і т. д., – це викликає дуже багато питань. Основна мета, перше – це гармонізувати і привести наше законодавство і законодавство ЄС у відповідність, друге – завдяки цьому підняти стандарти якості продукції і очистити ринок від неякісного продукту, а також створити державний орган, чи забезпечити створення державного контролю за якістю та обігом будівельних матеріалів на ринку.
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.