РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.876 EUR: 43.511
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.876
EUR 40.000 41.000 43.511
USD 41.700 42.185 41.876
EUR 43.330 44.030 43.511
Новость

Масштабне будівництво доріг здатне врятувати українську економіку?

У 2020 році "Укравтодор" розпочав безпрецедентну за розмірами будівельну кампанію. Як вона вплине на економіку України?
2134
26 марта 2020 г.

Будівництво доріг - порятунок економіки України

ТАРАС СИРОТИНСЬКИЙ президент Національної асоціації дорожників України
У 2020 році "Укравтодор" розпочав безпрецедентну за розмірами будівельну кампанію. Близько 85 млрд гривень на будівництво понад 4000 км доріг за рік. Ініційована президентом кампанія "Велике Будівництво" рекордна і за коштами, і за кілометрами


Не знаєш, що робити — будуй дороги

Міжнародна консалтингова компанія McKinsey Global Institute виявила, що інфраструктурні інвестиції в довгостроковій перспективі приносять до 20% прибутковості. Іншими словами, кожна вкладена в інфраструктуру гривня приносить 20 копійок прибутку — непогана інвестиція.

Проте розуміння соціально-економічного значення інфраструктури та доріг сформувалося задовго до виникнення консалтингу як такого. Одна з найбільших держав в історії — Давньоримська імперія, — підкоривши нову територію, в першу чергу починала будівництво доріг. Завдяки хорошим дорогам в епоху античності державі з центром у Римі вдавалось контролювати більшість території Європи, Близького Сходу та Північної Африки.

Будівництво доріг ставало драйвером розвитку економіки в скрутні часи й у новітній історії. Найяскравіші приклади — міжвоєнна Італія чи Німеччина, в яких саме з будівництва доріг розпочалося швидке економічне зростання. Та найкращий результат все ж був досягнутий у США — проєкт президента Ейзенхауера "Interstate Highway System" не просто забезпечив Штати дорогами, але фактично допоміг Америці стати економічною наддержавою.

То чому ж будівництво доріг є таким прибутковим і важливим?


Потрійний ефект

Дорожні проєкти корисні тим, що несуть позитивний ефект одразу на трьох рівнях: вони дають прямий економічний ефект від покращення доріг, допомагають економіці на регіональному рівні та сприяють загальнонаціональному економічному зростанню.

Наприклад, враховуючи поточний стан доріг, вартість вантажних перевезень в Україні становить в середньому 30 грн/км. Якісні дороги впливатимуть на вантажні перевезення комплексно: економія палива внаслідок оптимального швидкісного режиму, менша амортизація транспорту, зменшення часу на перевезення, тощо. В результаті, заплановане "Велике Будівництво" здатне зменшити ціну перевезення до 25 грн/км — це щонайменше 15% економії! Ті ж самі числа фігурують і в пасажирських перевезеннях — 3 грн/км знизяться до 2.5 грн/км.

Інший приємний ефект — зменшення витрат часу внаслідок підвищення середньої швидкості до 90 км/год проти нинішніх 70. Разом з оптимізацією маршрутів та скороченням об'їздів, на окремих ділянках шляху це може зменшити час в дорозі у 2 рази. Це колосальна економія часу, яка буде відчутна не лише перевізникам, а й простим українцям, які користуватимуться цими дорогами.

Цікаво, що в США фактор часу є ледь не більш вагомим, аніж фактор ціни під час проведення публічних закупівель дорожніх робіт. Замовник обирає не найдешевшого підрядника, а такого, який швидше і якісніше зробить ремонт — рахують простої перевізників, загальні втрати економіки. І це також до теми типової тендерної документації, яку впроваджує "Укравтодор". Частині ринку дуже не подобається, що простим демпінгом ціни не можна добитися перемоги у тендері, з якогось дива агентство доріг вимагає, наприклад, підтвердження досвіду.

Наостанок, краща якість доріг дозволить зменшити кількість ДТП. Статистика в нашій країні жахає — за 4.5 роки сталося майже 700 тисяч аварій і близько 16 тисяч осіб загинуло на дорогах. Розвиток автомобільних доріг — це не лише нове асфальтове покриття, але й безпечні розв'язки та пішохідні переходи, дорожні знаки та світлофори. Очікується, що розвиток доріг в Україні може зменшити кількість ДТП  на половину.


Інвестиційна привабливість

Та навіть якщо відкинути всі побічні вигоди, масштабне будівництво доріг — це вливання величезної купи грошей в реальний сектор економіки. За підрахунками, з кожного мільярду гривень, вкладеного в будівництво доріг буде створено близько 4 тисяч робочих місць у сфері будівництва, обслуговування та супутніх галузях. Нагадую, що у 2020 році на будівництво доріг закладено 100 млрд гривень.

Вкладені в дороги гроші не зникають щойно шлях починають використовувати автомобілі — внаслідок створених робочих місць, повернення інвестицій через податки і т.д., дороги окуплять себе приблизно за 6 років. Тому з точки зору держави, дорожні інвестиції, за умови чіткого менеджменту та контролю фінансів, є надзвичайно ефективним інвестиційним проєктом.



Будуймо мости, а не стіни

Погані дороги настільки міцно вплетені в наш культурний код, що пов'язані з ними проблеми фактично віддзеркалюють наші глобальні проблеми.

Україна — друга за площею країна Європи, і якість шляхів суттєво впливає на можливість комунікації всередині держави. Особливо гостро це проявляється в кризових ситуаціях — таких, як нинішня пандемія коронавірусу, через яку автомобіль лишається ледь не єдиним засобом пересування всередині держави. І по-справжньому об'єднати Схід та Захід, Північ та Південь, Київ та периферію буде неможливо, доки дорога між ними ставатиме цілою виснажливою пригодою.

Інша наша проблема — це прагнення України стати важливим суб'єктом на геополітичній арені, центром розвитку, торгівлі, інновацій хоча б у Східній Європі. Ще на шкільних уроках географії ми затямлюємо непохитну істину: Україна лежить на перетині світових транспортних шляхів, ми перехрестя між світами та міст між Сходом та Заходом в глобальному розумінні. Проте в реальності для того, аби бути таким мостом, потрібно дещо більше, ніж прості географічні обставини. Ми повинні збудувати цей міст — зробити себе привабливими та корисними, щоб інші держави прагнули мати з нами справу тому, що це вигідно, а не тоді, коли іншого виходу просто немає. Дороги — надважлива частина цього процесу, оскільки місце, до якого неможливо дістатись, ніколи не зможе стати впливовим центром.

Плани "Великого Будівництва" — амбітні, але вони й не можуть бути іншими в умовах 21 століття. Тож завдання держави зараз — підтримати цей проєкт, завдання громадян — стежити за його виконанням. Тоді, можливо, одного дня ми з подивом прокинемось в Україні з хорошими дорогами, і нам доведеться переосмислювати щось більше за свої щоденні маршрути. І це буде прекрасно.

Источник:
delo
26 марта 2020 г.
1757
Регулятор у березні встановив нові тарифи на розподіл електроенергії. Як формується ціна та скільки ...
26 марта 2020 г.
1196
Глава Фонду державного майна України Дмитро Сенниченко повідомив, що проведення великої і малої...
26 марта 2020 г.
1404
Верховна Рада ще у 2019 році взялася за реформування законодавства в галузі будівництва....
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
18 декабря 2024 г.
3883
Окрім 4 млрд гривень, які на програму єВідновлення заклали у держбюджеті на 2025 рік, додатково виді...
17 декабря 2024 г.
4195
В першому півріччі 2024 року рівень освоєння таких коштів становив лише 16,8%. Загалом під час аудит...
13 декабря 2024 г.
2363
Інфляційний сплеск все більше набуває фундаментальних ознак...
01 января 2000 г.
18
Економічна ефективність сучасних систем водовідведення: інвестиції, які забезпечують надійність інфр...
01 января 2000 г.
21
Дізнайтесь, чому важливо узаконити самобуд і якими є етапи легалізації будови...
19 декабря 2024 г.
7445
Дизайн та концепція проєкту натхненні роботами світових лендарт-митців, зокрема, “Золотою спір...
20 декабря 2024 г.
1267
20 грудня обговоримо важливі питання цифровізації та вдосконалення будівельної галузі...
18 декабря 2024 г.
2292
18 грудня 2024 року відбудеться UKRAINIAN SPECIAL BUILDING AWARDS IBUILD 2024, де будуть відзначені ...
10 декабря 2024 г.
1564
12 грудня 2024 року в Києві відбудеться визначна подія для професіоналів будівельної, девелоперської...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Юрій Обух, директор Рууккі Україна розповів про незмінний курс компанії до інновацій і без...
18 декабря 2024 г.
2589
Андрей Озейчук – строитель с 27-летним опытом, основатель компаний Rauta, Kovlar и Teza, предс...
26 июня 2023 г.
464
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!