РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.286 EUR: 43.466
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.286
EUR 40.000 41.000 43.466
USD 41.150 41.649 41.286
EUR 43.040 43.800 43.466
Новость

Не тягар, а інвестиція: на кону – дороги. Чому "Укравтодор" має отримати кредити під державні гарантії

У 2020 році Укравтодор залучає 19,3 млрд грн кредних коштів під державні гарантії. Чому вони необхідні, розповідає експерт
1484
23 марта 2020 г.

Кредит під державні гарантії для Укравтодору.
Чи дійсно він необхідний?

ТАРАС СИРОТИНСЬКИЙ президент Національної асоціації дорожників України
У 2020 році Укравтодор залучає 19,3 млрд грн кредних коштів під державні гарантії. Загалом майже 86 млрд грн будуть спрямовані на оновлення близько 4 200 км доріг.

Аналітик Київської школи економіки опублікувала блог, який критикує можливість Укравтодору отримувати кредитні кошти під державні гарантії.

Пояснюю, чому це рішення – нагальне, доречне, та необхідне країні. 


На кону – дороги та добробут громадян

За словами голови Укравтодору Олександра Кубракова, 95% доріг України – у незадовільному стані.

За розрахунками Світового банку, для оновлення мережі доріг державного значення потрібно близько 150 млрд грн.

У 2020 році Укравтодор залучає кошти з трьох джерел – Державного дорожнього фонду (31,5 млрд грн), кредити під державні гарантії (19,3 млрд) та частину коштів, які Україна отримала від Газпрому за рішенням Стокгольмського арбіртажу (35 млрд). Майже 86 млрд грн будуть спрямовані на оновлення близько 4 200 км доріг.

За умов збереження такого рівня фінансування за 2–3 роки мережа доріг буде оновлена.

Якщо цього не робити – українські дороги і далі будуть фінансуватися за залишковим принципом, залишаться візитною карткою безпомічної держави, бідності та руїни.


Не тягар, а інвестиція

Гроші спрямовуються у реальний сектор економіки, кожна вкладена у дороги гривня забезпечує 2,5 грн приросту ВВП держави. В усіх країнах будівництво доріг – це не про соціальні видатки, це про інвестиції.

Авторка пише, що Укравтодор не зможе повернути борги, і кредити впадуть на плечі платників податків. Це не так.

За умовами закону та постанови Кабміну кредитні зобов’язання несе безпосередньо Укравтодор, який фінансується з спецфонду, а не напряму з держбюджету.

Державний дорожній фонд наповнюється з 8 джерел, найбільші з яких – акцизний податок з вироблених в Україні пального і транспортних засобів та на ввезених пального і транспортних засобів.

Саме з Дорожнього фонду Укравтодор виплачує відсотки за попередніми кредитами і зараз.

За попередніми розрахунками, якщо команді Кубракова вдасться отримати для Укравтодору 19,3 млрд грн кредитів на 5 років за пільговою ставкою – це додасть близько 2 млрд грн кредитного навантаження Укравтодору.

Для порівняння, в цьому році Укравтодор виплатив 6,7 млрд грн за кредитними зобов’язаннями.

Наразі немає підстав підозрювати Укравтодор у не виплаті кредитних зобов’язань.

А порівнювати команду агентства, яка прийшла в кінці листопада 2019 року з

корупціонерами, які зараз ховаються в Росії – щонайменше, некоректно.


Світовий досвід

У такі непрості для економіки часи рішення держави підтримати реальний сектор економіки шляхом виділення коштів на будівництво доріг – є реальним механізмом стабілізації макроекономічної ситуації в країні.

Адже і світовий досвід, і прості розрахунки підтверджують, що кредитування доріг – це не кредитування  пенсій чи стипендії, ці кошти напряму впливають на темпи росту економіки.

Найяскравіші приклади – міжвоєнна Італія чи Німеччина, в яких саме з будівництва доріг розпочалося швидке економічне зростання.

Та найкращий результат все ж був досягнутий у США – проєкт президента Ейзенхауера "Interstate Highway System" не просто забезпечив Штати дорогами, але фактично допоміг Америці стати економічною наддержавою.

На систему її будівництва було випущено бондів на суму 20,235 млрд долл (91 млрд доларів у сьогоднішніх цінах).

Загальна сума фінансування проєкту складала 27 млрд доларів, тобто не менше 60% було профінансовано за рахунок бондів.

Є й свіжіші історичні приклади. В 1980-ті роки, Іспанія, яка щойно приєдналася до ЄС, витратила більше 150 млрд євро на інфраструктурні проєкти. За 20 років країна збільшила протяжність доріг з 1900+ до 9000+ км.

На жаль, Україна ще не є членом Євросоюзу і не може претендувати на фінансування доріг яке мала, наприклад, Польща.

Понад 23 млрд євро в період 2007-2013 рік були інвестовані у будівництво доріг та залізниць з фондів ЄС.

І навіть з такими обсягами фінансування Польща теж не цурається кредитів на великі інфраструктурні проєкти.


Читайте таклж "Укравтодор" про 4G-интернет: обещают, что будет на всех дорогах

 

Источник:
epravda
20 марта 2020 г.
1319
Чистий приплив акціонерного капіталу в українську економіку в 2019 р. скоротився майже на 35% в порі...
20 марта 2020 г.
2400
"Укравтодор" отримав право брати позики під держгарантії. Чому це погано...
19 марта 2020 г.
2513
"Укравтодор" и УЗ внедрят маршрутные отправки материалов для дорожного строительства...
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
20 ноября 2024 г.
3694
Верховна Рада України на засіданні 19 листопада ухвалила у другому читанні проєкт закону про державн...
19 ноября 2024 г.
3660
На 2025 рік Уряд виділяє на виплату компенсацій лише 4 млрд гривень – щонайменше вдвічі меншу ...
12 ноября 2024 г.
3905
В той же час Україна потребує 5 мільярдів доларів для термінового відновлення інфраструктури...
Сегодня
4409
Особлива увага приділялася середньовічним технікам, зокрема, відновленню даху, відомого як «лі...
Сегодня
7546
Хмарочос Puzzle Tirana стане сучасним символом Тирани, поєднавши елементи сільської архітектури з жи...
20 ноября 2024 г.
1399
Що включає повний покрівельний комплект Ruukki, та чому його варто обрати...
Сегодня
570
26 листопада 2024 року в Києві відбудеться конференція-діалог "Забезпечення доступу до фінансування ...
11 ноября 2024 г.
1375
18 грудня 2024 року відбудеться UKRAINIAN SPECIAL BUILDING AWARDS IBUILD 2024, де будуть відзна...
11 ноября 2024 г.
1287
29 листопада відбудеться семінар та вебінар ФІНАНСУВАННЯ БУДІВНИЦТВА - 2024/2025! Житло (квартири, п...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Андрей Озейчук – строитель с 27-летним опытом, основатель компаний Rauta, Kovlar и Teza, предс...
26 июня 2023 г.
393
Андрій Озейчук – будівельник з 27-річним досвідом, засновник компаній Rauta, Kovlar та Teza, г...
18 марта 2024 г.
3731
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!