РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.253 EUR: 43.563
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.253
EUR 40.000 41.000 43.563
USD 41.150 41.649 41.253
EUR 43.370 44.039 43.563
Новость

Новий договір «Укрзалізниці» - загроза вітчизняному бізнесу в умовах кризи

Набрання чинності з 1 квітня новою редакцією договору про залізничні послуги загрожує перетіканням вантажів на автодороги й річки
1527
26 марта 2020 г.

Новий договір «Укрзалізниці»
загрожує українському бізнесу

З 1 квітня має набрати чинності нова редакція договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом. «Укрзалізниця» в односторонньому порядку хоче припинити дію чинної редакції та змушує вантажовідправників прийняти новий договір, умови якого категорично не сприймає бізнес.

Про це розповів Андрій Кирикович, глава ГО «Українська залізнична асоціація», гендиректор компанії «Амадеус Марін».

З погляду бізнесу, будь-який договір оцінюється з позиції економічного ефекту. Якщо вигідно – укладаємо договір, не вигідно – не підписуємо. Але у випадку з новою редакцією договору «Укрзалізниці» ситуація ускладнюється тим, що йдеться про монополіста, чиї послуги залізничних перевезень не мають альтернативи.

«Я не побачив у новій редакції договору вигідних позицій для вантажовідправників, крім однієї – необхідно посилено шукати альтернативу. Новий договір – не клієнтоорієнтований, надзвичайно складний і односторонній. Робота за цим договором передбачає повну відповідальність замовника і повну відсутність відповідальності «Укрзалізниці», – наголосив Андрій Кирикович.

Наприклад, майже неможливо прорахувати вартість перевезення в разі необхідності відправлення вантажу у вагонах перевізника у міжнародному сполученні. Оскільки плата за користування вагоном нараховується за фактичним часом перебування вагона за межами України.

«Абсолютно не врегульовано питання ремонту та/або компенсації вартості ремонту вагона перевізника, в разі його пошкодження за межами УЗ. Договір складений таким чином, що отримати компенсацію від УЗ за ремонт нереально, терміни розгляду документів з боку «Укрзалізниці» не визначені договором. Стан парку УЗ нам всім відомий, тому ймовірність потрапляння вагона в поточний відчіпний ремонт у разі перебування вагона за межами УЗ, сягає 100%. Що робити та як бути за таких умов договору? Відповідь очевидна, використовувати рухомий склад, який не належить УЗ. Запропонована редакція договору, на мою думку, прямо на це вказує», – додав Андрій Кирикович.

За словами гендиректора «Амадеус Марін», найбільше обурює в новому договорі повне ігнорування чинної нормативної бази. Запропонований договір віроломно ігнорує та односторонньо використовує правила перевезень, технічної експлуатації та інші норми виключно в інтересах «Укрзалізниці».

Кожна наступна редакція Договору стає дедалі складнішою, об’ємнішою і менш прозорою. Цікавий факт: остання редакція договору складається з 54 сторінок, тоді як договір в редакції от 2000 року з усіма правками має максимум 8 сторінок. І більше того, останній документ, як і раніше, є чинним і розміщений так само на офіційному сайті УЗ.

Поки що є надія на те, що «Укрзалізниця» скасує введення нового договору і відкоригує його з урахуванням інтересів вантажовідправників, адже в іншому випадку бізнесу доведеться змінювати свої схеми логістики.

«Якщо цей договір буде нав’язаний бізнесу з 1 квітня, є можливість переглянути логістику своїх вантажопотоків у період дуже низьких обсягів перевезення з використанням вагонів інших власників. На щастя, вибір зараз є. Гадаю, цей договір буде серйозним поштовхом для перерозподілу вантажопотоків на альтернативні види транспорту: автомобільний та річковий», – резюмував Андрій Кирикович.

Нагадаємо, що з 20 лютого «Укрзалізниця» почала нову кампанію з укладання договорів про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом (з текстом договору можна ознайомитися тут), які набирають чинності з 1 квітня 2020 року.

Бізнес вже звертався до «Укрзалізниці», стосовно перегляду умов договору, після чого "Укрзалізниця" відповіла на заклик знизити тарифи, але на своїх умовах.

З критикою нової версії договору на вантажоперевезення виступили Європейська Бізнес Асоціація, Федерація роботодавців транспорту, Українська асоціація виробників феросплавів, об’єднання підприємств «Укрметалургпром» та інші галузеві організації.

 

Источник:
gmk
25 марта 2020 г.
1828
В "Укрзалізниці" планують знизити вартість послуг для перевізників вантажів...
24 марта 2020 г.
1577
Бизнес призвал "Укрзализныцю" отложить введение новых правил перевозки грузов, поскольку они могут о...
04 декабря 2018 г.
3261
В «Укрзалізниці» пропонують не тільки переглянути існуючий рівень тарифу, а й здійснити ...
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
20 ноября 2024 г.
3650
Верховна Рада України на засіданні 19 листопада ухвалила у другому читанні проєкт закону про державн...
19 ноября 2024 г.
3632
На 2025 рік Уряд виділяє на виплату компенсацій лише 4 млрд гривень – щонайменше вдвічі меншу ...
12 ноября 2024 г.
3897
В той же час Україна потребує 5 мільярдів доларів для термінового відновлення інфраструктури...
Сегодня
4369
Особлива увага приділялася середньовічним технікам, зокрема, відновленню даху, відомого як «лі...
Сегодня
7519
Хмарочос Puzzle Tirana стане сучасним символом Тирани, поєднавши елементи сільської архітектури з жи...
20 ноября 2024 г.
1385
Що включає повний покрівельний комплект Ruukki, та чому його варто обрати...
Сегодня
528
26 листопада 2024 року в Києві відбудеться конференція-діалог "Забезпечення доступу до фінансування ...
11 ноября 2024 г.
1352
18 грудня 2024 року відбудеться UKRAINIAN SPECIAL BUILDING AWARDS IBUILD 2024, де будуть відзна...
11 ноября 2024 г.
1268
29 листопада відбудеться семінар та вебінар ФІНАНСУВАННЯ БУДІВНИЦТВА - 2024/2025! Житло (квартири, п...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Андрей Озейчук – строитель с 27-летним опытом, основатель компаний Rauta, Kovlar и Teza, предс...
26 июня 2023 г.
390
Андрій Озейчук – будівельник з 27-річним досвідом, засновник компаній Rauta, Kovlar та Teza, г...
18 марта 2024 г.
3729
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!