Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.876 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 43.511 |
USD | 41.700 | 42.185 | 41.876 |
EUR | 43.330 | 44.030 | 43.511 |
З 1 квітня має набрати чинності нова редакція договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом. «Укрзалізниця» в односторонньому порядку хоче припинити дію чинної редакції та змушує вантажовідправників прийняти новий договір, умови якого категорично не сприймає бізнес.
Про це розповів Андрій Кирикович, глава ГО «Українська залізнична асоціація», гендиректор компанії «Амадеус Марін».
З погляду бізнесу, будь-який договір оцінюється з позиції економічного ефекту. Якщо вигідно – укладаємо договір, не вигідно – не підписуємо. Але у випадку з новою редакцією договору «Укрзалізниці» ситуація ускладнюється тим, що йдеться про монополіста, чиї послуги залізничних перевезень не мають альтернативи.
«Я не побачив у новій редакції договору вигідних позицій для вантажовідправників, крім однієї – необхідно посилено шукати альтернативу. Новий договір – не клієнтоорієнтований, надзвичайно складний і односторонній. Робота за цим договором передбачає повну відповідальність замовника і повну відсутність відповідальності «Укрзалізниці», – наголосив Андрій Кирикович.
Наприклад, майже неможливо прорахувати вартість перевезення в разі необхідності відправлення вантажу у вагонах перевізника у міжнародному сполученні. Оскільки плата за користування вагоном нараховується за фактичним часом перебування вагона за межами України.
«Абсолютно не врегульовано питання ремонту та/або компенсації вартості ремонту вагона перевізника, в разі його пошкодження за межами УЗ. Договір складений таким чином, що отримати компенсацію від УЗ за ремонт нереально, терміни розгляду документів з боку «Укрзалізниці» не визначені договором. Стан парку УЗ нам всім відомий, тому ймовірність потрапляння вагона в поточний відчіпний ремонт у разі перебування вагона за межами УЗ, сягає 100%. Що робити та як бути за таких умов договору? Відповідь очевидна, використовувати рухомий склад, який не належить УЗ. Запропонована редакція договору, на мою думку, прямо на це вказує», – додав Андрій Кирикович.
За словами гендиректора «Амадеус Марін», найбільше обурює в новому договорі повне ігнорування чинної нормативної бази. Запропонований договір віроломно ігнорує та односторонньо використовує правила перевезень, технічної експлуатації та інші норми виключно в інтересах «Укрзалізниці».
Кожна наступна редакція Договору стає дедалі складнішою, об’ємнішою і менш прозорою. Цікавий факт: остання редакція договору складається з 54 сторінок, тоді як договір в редакції от 2000 року з усіма правками має максимум 8 сторінок. І більше того, останній документ, як і раніше, є чинним і розміщений так само на офіційному сайті УЗ.
Поки що є надія на те, що «Укрзалізниця» скасує введення нового договору і відкоригує його з урахуванням інтересів вантажовідправників, адже в іншому випадку бізнесу доведеться змінювати свої схеми логістики.
«Якщо цей договір буде нав’язаний бізнесу з 1 квітня, є можливість переглянути логістику своїх вантажопотоків у період дуже низьких обсягів перевезення з використанням вагонів інших власників. На щастя, вибір зараз є. Гадаю, цей договір буде серйозним поштовхом для перерозподілу вантажопотоків на альтернативні види транспорту: автомобільний та річковий», – резюмував Андрій Кирикович.
Нагадаємо, що з 20 лютого «Укрзалізниця» почала нову кампанію з укладання договорів про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом (з текстом договору можна ознайомитися тут), які набирають чинності з 1 квітня 2020 року.
Бізнес вже звертався до «Укрзалізниці», стосовно перегляду умов договору, після чого "Укрзалізниця" відповіла на заклик знизити тарифи, але на своїх умовах.
З критикою нової версії договору на вантажоперевезення виступили Європейська Бізнес Асоціація, Федерація роботодавців транспорту, Українська асоціація виробників феросплавів, об’єднання підприємств «Укрметалургпром» та інші галузеві організації.
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.