Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.289 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 44.968 |
USD | 41.070 | 41.490 | 41.289 |
EUR | 44.750 | 45.430 | 44.968 |
Про те, як правильно вибудовувати комунікації, зокрема, з медіа, і навіщо це потрібно бізнесу, розповів виконавчий директор комунікаційної групи XPR Валентин Войтков
Ми живемо у світі селфі. Мільярди людей і сотні тисяч брендів щомиті виробляють гігабайти інформації, аби привернути увагу. Інформаційний потік прискорюється. Забийте в Google фразу «що відбувається в інтернеті за 1 хвилину» – і виявите, що за 60 секунд в Instagram з'являється 46 000 постів, у YouTube завантажується понад 620 годин відео, а на e-mail падає 188 млн повідомлень.
Як гадаєте, кого зацікавить прес-реліз із розповіддю про «унікальний продукт»? Правильно, нікого. Але багато організацій досі наступають на одні й ті самі граблі, витрачають час і гроші на PR, що не дає результату.
А що ж працює? Перед тим як «піаритися» (що поробиш, люблять у нас це слово), дайте відповідь самому собі на п'ять запитань.
1. Для кого і навіщо ви працюєте?
Перший порив – відповісти «заради грошей». Звичайно, гроші важливі. Бізнес працює заради прибутку. Але гроші – не найсильніша мотивація. Щоб бути успішним, потрібно щось нематеріальне, ідея, бажання вирішити конкретну проблему конкретних людей.
Добре це правило сформулював Саймон Сінек: «Абсолютно всі компанії або бізнес-лідери знають, ЩО вони роблять, деякі знають, ЯК, але дуже мало хто знає, ЧОМУ. І під цим я маю на увазі не отримання прибутку. У що ви вірите? Яка ваша мета? Для чого ваша компанія існує? Навіщо ви прокидаєтеся вранці? І чому це повинно когось хвилювати?».
Гуру менеджменту Іцхак Адізес вважає, що «ви повинні любити свій бізнес, любити клієнтів і постачальників, і це до вас повернеться». І він глибоко прав.
Коли ви любите свою справу і своїх клієнтів, ви знайдете правильні слова і створите сильне повідомлення.
2. Чи можете ви взяти участь у вирішенні суспільно значущих проблем?
Соціальна відповідальність – must have для будь-якої успішної організації.
Google, Amazon, Microsoft та інші цифрові гіганти переходять на поновлювані джерела енергії. Lego виробляє конструктори з екологічно чистих матеріалів. Coca-Cola інвестує гроші в розробку упаковки, яка замінить пластикові пляшки.
Люди в усьому світі хочуть бачити, як бізнес допомагає вирішувати проблеми глобального потепління, освіти, насильства, нерівності.
Згідно з дослідженням 2019 Edelman Trust Barometer, 64% споживачів куплять або не куплять товар залежно від позиції компанії щодо соціальних або політичних питань. Понад половина опитаних респондентів розраховують на бізнес більше, ніж на національні уряди.
«Моя хата скраю» у наш час – слабка позиція. А сильна позиція – якщо ви прагнете щось зробити для суспільства, в якому працюєте.
3. Ви і ваша команда говорите однією мовою?
Багато хто недооцінює силу своєї команди, розглядає внутрішню аудиторію як щось другорядне. Даремно. Ви сильно виграєте, якщо ваша команда: а) розуміє і поділяє ваші цілі; б) кожен її учасник є амбасадором бренду.
Згідно з дослідженням Edelman Trust Barometer, наймані працівники набагато краще спілкуються від імені компанії, якщо довіряють своєму роботодавцю.
Уявіть, 100 чи 200 співробітників захищають вашу компанію у Facebook під час інформаційної атаки. І інша ситуація: співробітники мовчать, коли вас атакують.
Як кажуть в Одесі, це дві великі різниці.
4. Чи готові ви бути адаптивним?
Наприклад, використовувати Big Data для поліпшення сервісу і комунікації? Або впроваджувати технології штучного інтелекту? Експериментувати, запускати нові продукти і послуги?
Ендрю Макафі і Ерік Бріньолфсон вважають, що ми є свідками потрійної революції: машин (наприклад, штучного інтелекту), платформ (Facebook, Google, Uber) і натовпу (всіх, хто підключений до цифрового світу через гаджети).
Зростання технологій розширює наші можливості. Інша справа, як ми їх використовуємо, серед іншого й у PR.
За допомогою великих даних ви можете знайти свою аудиторію, зрозуміти, що її хвилює, у режимі онлайн відстежити зворотний зв'язок і створити новий корисний контент. Світ стрімко рухається до персоналізованої комунікації, і нові технології дають можливість ефективно використовувати свої ресурси, а не стріляти з гармати по горобцях.
5. Яка мета вашої комунікації? Щоб що?
«Щоб що» – це сакральне питання. Чим ясніше ви уявлятимете, чого хочете (нові ліди, згадки в медіа, зростання аудиторії в соцмережах і на сайті, зміна поведінки клієнтів або партнерів), тим коротшим буде шлях до мети.
Будь-який інший підхід з'їсть ваші час і гроші. Тому тримайте під рукою цей чек-лист з п'яти питань.
Економте свої ресурси, вони вам знадобляться.
Автор: Валентин Войтков, виконавчий директор комунікаційної групи
Читайте також у розділі "БЛОГИ":
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.