Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.289 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 44.968 |
USD | 41.070 | 41.490 | 41.289 |
EUR | 44.750 | 45.430 | 44.968 |
ДМИТРО ПРИСЯЖНЮК,
керівник проектно-будівельної організації
До кінця 2019 року Президент України Володимир Зеленський дав доручення виконати «кадрове перезавантаження» у найбільш корумпованих структурах, зокрема у Державній архітектурно-будівельній інспекції (ДАБІ). Але чи змінить це реальну ситуацію по контролю здійснення господарської діяльності у сфері будівництва?
Адже, за даними анонімного опитування - 80% забудовників вважає, що джерело корупції у будівельній сфері пов’язане із діяльністю ДАБІ. Так більшість опитаних будівельних і девелоперських компаній — понад 58% в Києві і понад 43% в регіонах — відзначили, що корупційні прояви в основному сконцентровані на етапах отримання погоджень та дозволів від контролюючих органів. Найпоширенішою формою корупції, за даними будівельних компаній, є грошова винагорода — 91,7% опитаних.
Більше 50% опитаних вважають, що рівень корупції в будівельній сфері за останні два роки істотно не змінився. Представники галузі скептично ставляться до швидких і ефективних змін: більше 58% опитаних не розраховують на те, що ситуація якось покращиться в найближчі рік-два.
Давайте розглянемо питання більш детально.
Згідно Постанови КМУ від 9 липня 2014 р. N 294, основними завданнями Держархбудінспекції є реалізація державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, а саме:
Зрозуміло, що найбільший простір для маніпуляцій з корупційною складовою у діяльності ДАБІ пов’язаний із останніми двома пунктами завдань.
Уявімо, що Ви молодий підприємець, який вирішив присвятити частину свого життя будівництву об’єктів більших за дачний будинок. Відкривши юридичну особу, перед Вами виникає питання отримання ліцензії для здійснення діяльності у сфері архітектури з класом наслідків СС2 або СС3.
Як законослухняний громадянин Ви вивчаєте законодавчу базу та ліцензійні умови і після отримання даного досвіду розумієте, що отримати ліцензію «по закону» практично неможливо. Адже, наявність виробничо-технічної бази, кваліфікованого персоналу на Вашому підприємстві вже передбачає наявність певної діяльності у будівництві до отримання ліцензії.
Виникає два питання: як Ви здійснювали діяльність без ліцензії як законослухняний громадянин? І навіщо Вам тоді ліцензія якщо Ви здійснювали діяльність без неї? Не дивлячись на всю абсурдність другого запитання — величезна кількість об’єктів архітектури будується за допомогою «підприємств» без ліцензії, так званих «бригад», що не може не даватись в знаки на якості будівельних робіт, а часом і на безпеці подальшої експлуатації (про це детально в окремій статті).
Зважаючи на те, що у великих містах щільність забудови як правило не є привабливою стороною для сусідів, то як правило, здійснювати будівництво без ліцензії та дозвільних документів у Вас не вийде. Так як же бути с ліцензією?
Та дуже просто — на просторах інтернету Ви знайдете масу пропозицій консультаційних послуг «під ключ» по отриманню ліцензії на здійснення господарської діяльності у сфері архітектури. Ціна даних послуг буде залежати лише від наповнення Вашого базового пакету документів по ліцензійним умовам та побажань переліку робіт (СС2 або СС3), які необхідно включити у Вашу майбутню ліцензію. Вартість такої допомоги може коливатися в межах 1500-3000 доларів. Гарантії отримання у разі звернення до «перевірених» консультаційних агентств — 99%.
На жаль, у випадку Вашої принципової позиції і намагання отримати ліцензію «по закону» — найвірогідніше ваша кампанія буде невдалою, адже ні для кого не секрет, що комісія по ліцензуванню має тісний контакт з вищезгаданими консультаційними агентствами, що підкріплено взаємовигідними фінансовими відносинами.
Повертаючись до заяви нашого Президента в контексті вищевикладеного — чи вплине зміна керівництва ДАБІ на рівень корупції у даній структурі? Моя особиста думка, що не вплине — відбудеться лише перенаправлення фінансових потоків в іншу кишеню. Я переконаний, що без зміни законодавства та ліцензійних умов викоренити корупцію у цьому напрямку — неможливо. Для молодих підприємств, наприклад, можливо спростити процедури отримання ліцензії, ввести пільговий період після отримання ліцензії на виконання ліцензійних умов протягом певного проміжку часу під плановим контролем ДАБІ.
Без зміни ядра проблеми, декларація про «кадрове перезавантаження» є не більше ніж гучна заява того, що хочуть чути громадяни України.
І не забуваємо, що «кадри вирішують все» — можливо краще дати спеціалістам інші правила гри?
Читайте також у розділі "БЛОГИ":
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.