РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.043 EUR: 44.686
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.043
EUR 40.000 41.000 44.686
USD 40.850 41.310 41.043
EUR 44.440 45.151 44.686
Новость

За кількістю електрокарів Україна мало не в чотири рази випереджає Росію - чи буде тенденція тривати?

Уже не перший рік Україна — лідер Центральної та Східної Європи за кількістю електрокарів. За цим показником ми мало не в чотири рази випереджаємо Росію. Проте чи є "стеля" в цього нашого лідерства?

2011
20 сентября 2019 г.

СТЕФАН БЛАГОВІСНИЙ,
директор мережі електрозаправних комплексів ТОКА




Уже не перший рік Україна — лідер Центральної та Східної Європи за кількістю електрокарів. За цим показником ми мало не в чотири рази випереджаємо Росію.

Проте чи є "стеля" в цього нашого лідерства?  На жаль, так, вона характерна для густонаселених районів міст і про неї варто говорити вже зараз.

Український ринок електромобілів вже котрий квартал поспіль демонструє незмінне зростання.

Хоча ця тенденція є типовою для всього світу, у нас вона супроводжується дуже переконливими абсолютними цифрами.

У серпні 2019 року в Україні було зареєстровано 14 750 "чистих" електрокарів. Якщо додати ще кілька тисяч гібридів, вийде кругленька сума — близько 20 тис. У Росії електрокарів всього 3 700, у Польщі у 2018 році було 620 проти 5 557 в Україні.

Привід пишатися є, тим паче, що електромобілі споживають порівняно дешеву українську електроенергію замість дорогого імпортного пального. З якого боку не глянь, електромобілі — патріотична і популярна серед українців річ.

На жаль, у цієї популярності є межі. Найвигіднішим придбання електрокарів буде для споживачів, які можуть заряджатися за домашнім нічним тарифом. Там і захована десятикратна різниця між вартістю струму і вартістю пального для бензинових авто.

Однак така ціна доступна лише власникам приватних будинків. Власники електрокарів, які живуть у квартирах, мусять "живитися" від публічних зарядок, кількість яких обмежена, а вартість зарядки в рази вища, ніж нічний тариф.

До того ж, електрокари намертво прив'язані до інфраструктури. Ми опитали понад 300 водіїв, які критично ставляться до придбання електромобіля. Всі, як один, наголошували: якби вони могли заряджати електромобілі на власному місці для паркування за прийнятним тарифом, вони б задумалися про придбання електрокара.

У той же час, кількість електрокарів не буде автоматично стимулювати відкриття зарядних станцій, оскільки інфраструктурний бізнес не надто прибутковий. Він перспективний, але на цей момент дотаційний і тримається на зусиллях ентузіастів.

Замкнене коло? Не зовсім, надія є: потенційні інвестори чекають на план співпраці з державою і шукають альтернативні технічні рішення.

За 2018 рік в Україні було введено в експлуатацію майже 8,7 млн кв м житла. Це понад 100 тис квартир, серед яких більшість — у багатоквартирних будинках в містах. У 2017 році, свідчать експерти, ці показники були ще кращими. Темпи урбанізації потужні, а новобудови вимагають сучасних рішень для транспорту.

Одним з них є розробка українських спеціалістів — проект Smart Grid Solution, що став одним з фіналістів міжнародного конкурсу ClimatLaunchpad в Единбурзі.

Автомобіль, що заряджається у публічному місці, завдяки інтелектуальній платформі вміє балансувати електроенергію, наприклад, з розташованим поруч багатоквартирним будинком або з усіма авто в системі.

Якщо авто зарядилося, звільнена енергія направляється на решту машин, і вони починають заряджатися швидше. Це дозволяє влаштувати не одну-дві зарядки на 200 квартир у спальному районі, що реально зараз, а значно більше — понад десять.

Особливо актуальною така особливість системи стане для новостворених парковок, адже з 1 липня почали діяти нові норми ДБН. Згідно з ними, щонайменше 5% місць на нових парковках проектуватимуть з електричними зарядками.

Тобто з тисячі паркомість мінімум 50 місць повинні бути обладнані зарядками для електромобілів. Система Smart Grid Solution дозволяє "заправляти" понад десять авто там, де при використанні традиційних зарядок могли б одночасно заряджатися максимумшість авто. Це при однаковій потужності зарядних станцій.

Зовсім скоро будь-хто в Україні зможе побачити цю систему в дії. У 2019 році це може сприйматися як забаганка, але вже за кілька років без такого рішення у "спальних" районах та на нових парковках не обійдеться ніхто.

Крім передового українського рішення, існують подібні, розраховані на країни з розвиненою інфраструктурою. Наприклад, система Nissan Energy Share об'єднає електрокари із соціальною інфраструктурою, щоб дозволяти їм "ділитися" своєю батареєю з підключеним приватним будинком (V2H) або офісною будівлею (V2B).

Можна передбачити, що з часом у звичайних умовах електромобіль буде "повертати" електроенергію в мережу при пікових навантаженнях, дешево заряджаючись вночі за пільговим тарифом. Коли в Україні кількість електромобілів становитиме не десятки, а сотні тисяч, це буде помітно на роботі української енергетичної системи.

Завдяки новим технологіям електромобіль буде сприйматися не лише як транспортний засіб, а і як вагома частина стилю життя прогресивних українців, що має лише переваги. Однією з них стане комфорт — можливість недорого заряджатися поряд із своїм багатоквартирним будинком.

Аби Україна зберегла своє "електромобільне" лідерство, потрібно докласти чимало зусиль. Ринок очікує, що замість підходу "зусилля ентузіастів при підтримці держави" в нашій державі з'явиться тренд "державна електромобільна ініціатива", а вже ентузіасти галузі радо долучаться до прогресивної державної політики.



Читайте також у розділі "БЛОГИ":

Источник:
epravda
20 сентября 2019 г.
2412
П’ять головних трендів, які визначатимуть розвиток світового та українського офісного ринку в ...
19 сентября 2019 г.
1756
Як саме Україні досягти європейських ставок за кредитами? І яку роль у цьому питанні відіграє НБУ та...
16 сентября 2019 г.
2003
Усе частіше в медіапросторі звучать поняття "електронізація", "електронні послуги", "цифрова країна"...
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
12 июля 2024 г.
3109
З появою ЄДЕССБ усі процеси відбуваються в онлайн-форматі, кожен крок  фіксується, а будь-які с...
11 июля 2024 г.
3636
Дефіцит робочої сили, який оцінюють у 20-50%, впливає на всі процеси будівництва. Як він загрожує ри...
10 июля 2024 г.
3995
З житлового фонду соціального призначення можна буде орендувати житло у кількох форматах...
Сегодня
4690
Новий міст спроєктований не як інфраструктурний об’єкт, а як новий громадський простір...
11 июля 2024 г.
9715
Новий простір діє одночасно як міський парк і меморіал...
11 июля 2024 г.
1128
Вітчизняний виробник будматеріалів SWEETONDALE вивів на ринок екструдований пінополістирол XPS ...
12 июля 2024 г.
1305
23 липня 2024 року відбудеться ексклюзивна панель КБУ на тему «АНАЛІТИКА УКРАЇНСЬКОГО РИНКУ НЕ...
11 июля 2024 г.
1087
31 липня у КВЦ «Парковий» в Києві пройде Конгрес - INVEST IN UKRAINE, в рамках якого від...
28 июня 2024 г.
1623
Захід стане майданчиком для конструктивного діалогу, висловлювання та обговорення різноманітних думо...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Андрей Озейчук – строитель с 27-летним опытом, основатель компаний Rauta, Kovlar и Teza, предс...
26 июня 2023 г.
159
Андрій Озейчук – будівельник з 27-річним досвідом, засновник компаній Rauta, Kovlar та Teza, г...
18 марта 2024 г.
3476
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!