Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.253 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 43.563 |
USD | 41.150 | 41.649 | 41.253 |
EUR | 43.370 | 44.039 | 43.563 |
П’ять основних проблем, що виникають при будівництві нового житла в Києві
Будівництво в Києві ведеться хаотично. Віце-президент Київської організації Національної спілки архітекторів Георгій Духовичний може назвати не менше 5-7 будівельних об'єктів в центральній частині міста, яких не повинно бути. Часто вони псують вигляд на правий берег міста, однак хаотична забудова — не єдина проблема. «Нема об'єктів інфраструктури. Можна вийти зі свого комплексу, стати в затор і дві години везти дитину в дитячий садок і школу», — говорить Духовичний. Що не так з київськими будівництвами?
НВ Бізнес спільно з агентством розвитку територій Геодизайн виділив п'ять головних проблем, які виникають при будівництві житла в Києві
Перед підключенням будинків до міських систем, забудовникам необхідно отримати технічні умови. Але може виявитися, що підключитися до комунікацій необхідно на відстані не менше 1 кілометра від будинку. Все це призводить не тільки до подорожчання вартості будівництва, а й необхідності переривати вулиці на значному відрізку. Деяким компаніям вдається «домовитися» і врізатися в трубу біля будинку, що потім призводить до проривів.
Другий етап цього квесту — передати комунікації на баланс обслуговуючої організації. Це непросте завдання: спочатку нові труби повинна прийняти Київрада, а потім своїм рішенням передати їх на баланс обслуговуючої організації. Природно, що винести таке питання в сесійний зал — це не швидко. Тому великі будівельні компанії поступово перетворюються на організації, які володіють кілометрами труб. І в разі виникнення проблем з ними, не так і просто знайти власника і змусити його відремонтувати мережу. Як результат, мікрорайон або конкретний житловий будинок може опинитися без води. Будівельна компанія не зацікавлена в тому, щоб утримувати і регулярно ремонтувати мережі.
Приблизно така ж ситуація і з ливневками, тому навіть невеликий дощ може призвести до затоплення вулиць. Зливів води у Києві не вистачає, і більшість з них не розраховані на масштабну забудову. Місто не проводить інвентаризацію і, найімовірніше, тому досі невідомо, скільки труб і зливових стоків прокладено на території столиці та на чиєму балансі вони перебувають.
Місто розвивається хаотично і це призводить до нерівномірного навантаження на навчальні заклади. Наш аналіз показує, що в центрі міста, де нових будинків будується мало, школи пустують. Але, наприклад, в районі пр. Правди, де ведеться будівництво великих комплексів, місць у школах катастрофічно не вистачає. Друга зміна навчання стає реальністю. Деякі будівельні компанії декларують будівництво шкіл та садочків у своїх великих комплексах, але частіше за все вони приватні. Проблема та ж — передати навчальний заклад на баланс міста дуже складно. І забудовники вважають за краще не зв'язуватися з цим процесом. Навчання в приватних школах і дошкільних установах на території нових ЖК стартує від 6-7 тис. грн на місяць, що може стати непідйомною платою для багатьох сімей.
Перед початком зведення будівлі, кожен забудовник повинен отримати містобудівні умови і обмеження. До початку цього року при будівництві будинків в центральній частині міста необхідно було отримати дозвіл Міністерства культури. Але після скандалу, коли забудовники звинуватили органи контролю у хабарництві, узгоджувати свої дії з відомством більше немає необхідності. У деяких випадках, коли будинок будується поблизу аеропортів, потрібно схвалення Украероруху. Масштабне будівництво призводить до проблем. Наприклад, через великий комплекс літаки в аеропорт Гостомель можуть сідати і злітати тільки з одного боку.
Житловий комплекс побудували, а дістатися до нього нереально. У «години пік» можна побачити величезні черги на транспорт або маршрутки, які їдуть на Мінський масив або Софіївську Борщагівку. Все це відбувається тому, що місто розвивається нерівномірно і інфраструктура не встигає за зростанням будівництва. Наприклад, житловий масив Виноградар активно забудовується, а гілку метро тільки планують будувати. Вирішити цю проблему могло б затвердження нового Генерального плану міста, в якому були б виділені землі під нові забудови, дороги, і передбачені нові лінії транспорту.
Благоустрій території
Важливу роль при виборі житлового будинку відіграє інфраструктура — кафе, кіоски з ремонту взуття або з продажу продуктів харчування. Київська міськрада роздає ці долі через конкурси, і розмір пайового внеску може скласти 30 тис. грн за півроку. Але це не гарантує, що об'єкт не знесуть. Кіоск може виявитися на червоних лініях, наприклад, на мережах електропередач і Київводоканал отримає повне право його демонтувати. До моменту введення будинку в експлуатацію, кав'ярень і майстерень і магазинів біля будинку може не виявитися.
Автор: Олександра Нєкращук
Фото: Геодізайн
Читайте также, почему в городах появляются незаконные многоэтажки, а также о том, как изменились за год цены на квартиры в разных городах Украины.
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.