РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.454 EUR: 46.964
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.454
EUR 40.000 41.000 46.964
USD 41.200 41.656 41.454
EUR 46.750 47.391 46.964
Новость

Венеція поступово йде під воду: інженер пропонує спосіб підняти місто, закачавши воду глибоко під ґрунти

Він пропонує закачувати воду в глибокі підземні водоносні горизонти під містом, щоб підняти основу, на якій стоїть Венеція. Це дозволить підняти місто на 30 сантиметрів і виграти близько 50 років, щоб знайти довгострокове рішення
6306
Вчера

Італійський інженер пропонує підняти Венецію, закачавши воду під землю

За останнє століття Венеція опустилася приблизно на 25 см, тоді як рівень моря піднявся майже на 30 см. Це подвійна загроза, яка означає повне занурення легендарного міста під воду. 

Про це пише CNN.

Венеція вже давно залежить від захисних систем, як-от система протипаводкових бар’єрів MOSE, яка з 2020 року перекриває вхід високих припливів з Адріатики. Але зміни клімату прискорюють проблему: підняття рівня моря та поступове просідання ґрунту продовжуються.

Та чи можна просто “підняти” Венецію? Саме таку сміливу ідею пропонує професор П’єтро Театіні, інженер-гідролог з Університету Падуї. Він пропонує закачувати воду в глибокі підземні водоносні горизонти під містом, щоб підняти основу, на якій стоїть Венеція. За його розрахунками, це дозволить підняти місто на 30 сантиметрів і виграти близько 50 років, щоб знайти довгострокове рішення.

“У нас є близько 50 років, щоб розробити нову, набагато радикальнішу стратегію”, - пояснює Театіні.

Як це працюватиме?

Ідея виникла завдяки спостереженням за газовими сховищами в долині По на півночі Італії: під час закачування газу влітку рівень ґрунту підіймався, а взимку, коли газ відкачували, земля знову просідала. Театіні вирішив застосувати цей принцип для Венеції, але замість газу використати солону воду.

В рамках проєкту планується пробурити близько 12 свердловин у колі діаметром 10 км навколо міста, виключно в межах лагуни. Закачуючи воду на глибину 600-1000 метрів, інженери зможуть підняти ґрунт поступово й рівномірно. Важливо, що шар глини під лагуною не дозволить воді підніматися вгору, тож ризик просочування відсутній.

Ілюстрація плану розміщення свердловин

Театіні наголошує, що вода закачуватиметься під низьким тиском, аби не розтріскати породи. “Ми хочемо досягти максимуму підняття 20-30 см без розломів. Якщо почнемо тріщити ґрунт - це катастрофа”, - додає він.

 

Чи безпечно це для міста?

Критики хвилюються, що таке підняття може бути нестабільним або навіть спричинити руйнування будівель. Проте Театіні запевняє: при широкому розташуванні свердловин підняття буде рівномірним, на відміну від підняття окремих районів, що могло б призвести до деформацій.

“Підняття відчуватиметься не лише в межах кола свердловин, а й за його межами - охоплюючи частину менших островів лагуни та навіть частину материка”, - зазначає інженер.

Водночас деякі вчені ставляться до ідеї з обережним оптимізмом. Професор Девід Добсон з Лондонського університетського коледжу зазначає: “Якщо тестовий проєкт доведе, що вони контролюють рівень підйому, це могло б стати розумним кроком”.

 

Тимчасове рішення

Проте навіть Театіні визнає: це лише тимчасовий захід. Після досягнення максимуму підняття (близько 30 см) подальше закачування води може перестати діяти, а припинення процесу призведе до повторного осідання. Інженери розглядають варіант додавання спеціальних домішок до води, щоб зберегти об’єм підземних резервуарів.

Попередній тест триватиме 2-3 роки та обійдеться у 30-40 млн євро. Повномасштабна реалізація - утричі дешевша за систему MOSE, вартість якої вже сягнула близько 6 млрд євро.

 

Чи є майбутнє у Венеції?

Доля Венеції викликає дискусії: чи варто інвестувати величезні кошти у місто, населення якого скоротилося до менш як 50 тисяч осіб, а понад 70% жителів виїхали на материк за останні 70 років? Театіні впевнений: “Венеція - унікальне місто, іншого такого немає. Її потрібно зберегти в її природному середовищі - з лагуною, болотами, гондолами та вапоретто”.

“Як італієць, що живе тут, я хочу бачити це прекрасне місто кожного дня. І я думаю, що ми повинні зробити все можливе, щоб зберегти його якнайдовше”, - підсумовує інженер.

 Покупці українських автокранів KMZ тепер отримають від держави компенсацію 15% 

Читайте більше новин про відбудову України у спецтемі на Build Portal 

Источник:
pragmatika
05 мая 2025 г.
3891
Місто займає близько чотирьох квадратних кілометрів. Це технопарк компанії SpaceX із випробувальним ...
05 мая 2025 г.
2993
Гребля фактично збільшує тривалість дня. Вода змістила розподіл маси Землі й збільшила момент і...
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
02 мая 2025 г.
2744
Згідно з текстом документа, Україна має право сама визначати ділянки, які надаватиме для пошуку та в...
08 апреля 2025 г.
3962
Наразі землі, які були незаконно відчужені, повертаються до держави та територіальних громад че...
19 марта 2025 г.
6386
Тимур Ткаченко оголосив про початок роботи нових правил роботи громадського транспорту під час триво...
Вчера
5802
Архітектура укриттів натхненна традиційними формами нігерійського житла, що полегшує адаптацію для л...
06 мая 2025 г.
4680
80% структури автостоянки зберегли, перетворивши її на офісні, торговельні та ресторанні приміщення...
05 мая 2025 г.
883
Завдяки унікальній державній програмі, інвестувати в нову українську спецтехніку стало на 15% вигідн...
06 мая 2025 г.
959
15 травня 2025 року у Києві відбудеться Форум "Сучасні фінські технології, обладнання і досвід ...
06 мая 2025 г.
1030
4 червня 2025 року в Києві відбудеться IV-й Український Будівельний Конгрес, який об’єднає про...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Igor Vykhrystiuk is a successful Ukrainian businessman, entrepreneur and expert in construction, env...
04 апреля 2022 г.
620
Ігор Вихристюк – успішний український бізнесмен, підприємець і фахівець у сфері будівництва, е...
04 апреля 2022 г.
792
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!