Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.603 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 48.109 |
USD | 41.400 | 41.831 | 41.603 |
EUR | 47.900 | 48.530 | 48.109 |
Київська влада оголосила про укладання договору на демонтаж цеху № 5 АТ «Перший Київський машинобудівний завод» (колишній «Більшовик») - вартість робіт складає 121,12 млн грн. Виконавцем визначено консорціум «Промбуд Технолоджи», із зобов’язанням виконати демонтаж протягом п’яти місяців з моменту передачі майданчика. Серед підлягаючих зносу споруд - цегляні димові труби, виробничі корпуси, прибудови, складські будівлі й підвальні частини.
Цей демонтаж - ключовий крок для завершення реконструкції транспортної розв’язки на перетині проспекту Перемоги та вулиці Гетьмана, що об’єднає Солом’янський і Шевченківський райони. Занадто щільна забудова на місці колишнього «Більшовика» гальмувала добудову з’їздів та шляхопроводу.
Проєкт реконструкції й технічну документацію підготувало ТОВ «Інжинірингова компанія «Автомагістраль», а експертну оцінку - ДП «НДІпроектреконструкція». Оплата демонтажу передбачається протягом чотирьох місяців після завершення робіт. Контракт має «динамічний» характер, тобто не враховує можливі зміни цін на матеріали чи інфляційні ризики.
Не вперше місто пробувало оголосити тендер на знесення цеху. Ще у 2023 році планували демонтаж за 93,38 млн грн, але угоду скасували через порушення в документації. Нинішній конкурс стартував наприкінці грудня 2024 року. Участь взяли п’ять компаній із такими пропозиціями:
Три з учасників були відхилені: «Енергетично-дорожнє будівництво» не надало сертифікат кошторисника й довідку про субпідрядника, «Укрспецсервіс» мав недосконалі документи з безпеки праці, а «Вектор» не підтвердив кваліфікацію своїх працівників. Після судових суперечок переможцем було обрано консорціум «Промбуд Технолоджи» ще в червні, а сам контракт підписано 7 жовтня.
Варто зазначити, що у 2020 році Фонд держмайна оцінив цех № 5 у 700 млн грн. Міська влада вважала цю ціну завищеною й врешті викупила споруду за 112,9 млн грн.
Шулявський міст частково обвалився ще взимку 2017 року, він пройшов кілька етапів реконструкцій. У грудні 2019-го рух відкрили після основного монтажу. Проте для повного завершення реконструкції, зокрема добудови з’їздів, необхідно звільнити місце навколо шляхопроводу - саме тому знесення «Більшовика» є ключовим.
Загальна вартість реконструкції Шулявки вже неодноразово змінювалася. Станом на травень 2024 року проєкт обійшовся місту майже у 2,45 млрд грн.
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.