Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.862 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 43.516 |
USD | 41.710 | 42.180 | 41.862 |
EUR | 43.300 | 44.030 | 43.516 |
У Департаменті транспортної інфраструктури КМДА обговорюють новий проект подовження ліній швидкісного трамваю з Вокзалу до станції метро «Палац Спорту». «Хмарочос» дізнався деталі проекту, пише Хмарочос.
Чому потрібен трамвай у центр?
Пряме сполучення Борщагівської лінії швидкісного трамваю з центром міста було перервано у 2001 році – тоді закрили багато маршрутів в тому числі демонтували колії на вулиці Саксаганського, від Палацу Спорту до вулиці Антоновича (Горького). У 2005 році ліквідували решту ділянки, до вулиці Старовокзальної. У той час це вважалось ніби-то прогресивним рішенням, яке мало сприяти поліпшенню автомобільного трафіку на цих вулицях. Все ж важливе сполучення великого масиву та Центрального залізничного вокзалу з діловим центром міста було порушено, а затори є й зараз. У Департаменті транспортної інфраструктури КМДА планують відновити трамвайний маршрут і покращити цим ситуацію в місті.
Головний спеціаліст департаменту Віктор Петрук розповідає, що згідно досліджень, виконаних при розробці транспортної моделі Києва, визначено, що найбільшу щільність робочих місць у місті мають утворення Паньківщина та Нова Забудова (район вулиць Жилянської – Саксаганського – Антоновича – Великої Васильківської). Тобто сюди у робочі дні приїжджають з усього міста на роботу десятки тисяч людей. Частково цей попит на громадський транспорт забезпечує синя гілка метро, але вона обслуговує тільки північ і південь міста, а ось захід міста з Паньківщиною зв’язаний лише через станцію метро «Вокзальна», поряд з якою знаходиться кінцева зупинка швидкісного трамваю, а також через станцію «Політехнічний інститут». Таким чином, кожного дня суттєва частка зі 170 тисяч людей, які користуються швидкісним трамваєм, пересаджується на метро, аби доїхати до місця роботи.
Якщо ж подовжити цю гілку трамваю до станції метро «Палац Спорту», то її пасажиропотік може вирости зі 170 до 250 тисяч осіб на день. Є у цього рішення ще один позитивний момент – на переходах «Золоті Ворота – Театральна» та «Хрещатик – Майдан Незалежності» щоденне навантаження зменшиться на 10-15%, тобто там не буде відчуття тисняви, як зараз.
Яким буде маршрут трамваю?
Переваги подовження запропонованої гілки зрозумілі, але як саме вона буде проходити? У 2016 році Світовий Банк запросив британську компанію ITP консультувати столичну адміністрацію щодо розробки й запровадження нових маршрутів. Серед іншого, експерти запропонували пустити цю лінію вулицею Льва Толстого. І цей варіант також має право на існування, адже там раніше була трамвайна лінія, але київським проектантам все ж ближчий варіант трасування через вулицю Жилянську, при чому в обидва боки.
Раніше колії були на Саксаганського, але після того, як рейки зняли, там поклали нову теплотрасу. Її перенесення сильно збільшить вартість проекту, тому пропонується обидві колії прокласти саме по Жилянській у правій та лівій дорожніх смугах. Там зараз існує неробоча виділена смуга для громадського транспорту, на якій паркуються автомобілі. При цьому збережуться усі повороти та наземні пішохідні переходи, а на ділянці Жилянської від вулиці Льва Толстого до Короленківської зроблять одну додаткову смугу для автівок – таким чином трамвай не погіршить ситуацію з заторами.
Ще одне нововведення стосуватиметься району вокзалу. Колії хочуть прокласти вздовж залізниці та по вулиці Петлюри повз будівлю Центрального вокзалу. На вулицю Старовокзальну, таким чином, швидкісний трамвай не заїжджатиме. У другу чергу пропонується об’єднати залізничну колію з трамвайною для створення системи tram-train (на схемі позначено синім кольором). Кінцева зупинка в районі станції метро «Палац Спорту» буде або на вулиці Шота Руставелі (варіант А), або безпосередньо на Спортивній площі, недалеко від ТРЦ «Гулівер» (варіант В).
Чи буде реалізовано цей проект?
Наразі проект знаходиться на стадії погодження. Заступник голови КМДА Ілля Сагайдак заявив, що цей амбітний проект є найбільш цікавим в плані розвитку рейкового транспорту в столиці.
Ілля Сагайдак, заступник голови КМДА: «Наразі готується розпорядження, яке запустить процес проектування цієї ділянки. Без затримок у фінансуванні ми можемо побудувати нову гілку за півтора року. Це буде важливим кроком для забезпечення комфортного транспортного сполучення районів Відрадного та Борщагівки з центральною частиною міста. Важливим є те, що ми забезпечуємо зручне сполучення без пересадок. Це суттєво розвантажить червону гілку метро і станцію метро “Вокзальна”».
За попередніми оцінками, вартість будівництва першої черги проекту становить 343 мільйони гривень. Ще 483 мільйони гривень – придбання додаткового рухомого складу, необхідного у зв’язку зі збільшенням пасажиропотоку та протяжності лінії – каже Віктор Петрук. Але важливим чинником тут є політична воля очільників міської адміністрації – якщо проект не «гальмуватимуть», то можна встигнути і за термінами, і вкластись у фінансування.
Які є подальші можливості розвитку трамваю в Києві?
Далі від цієї гілки можна пустити колії у напрямку станції метро «Либідська» вулицями Антоновича та Великою Васильківською, або Короленківською – Малевича. Після цього є ідея знову з’єднати лівобережну і правобережну трамвайні мережі через міст Патона, забезпечивши ще один переїзд через Дніпро громадському транспорту великої місткості. На думку Петрука, важливо з’єднати трамваєм «Либідську» з площею Перемоги та Дарницькою площею. Це значно розвантажить метро і дозволить комфортно діставатись на роботу киянам з лівого берега.
Джерело: Хмарочос
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.