Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.388 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 46.915 |
USD | 41.160 | 41.660 | 41.388 |
EUR | 46.710 | 47.384 | 46.915 |
Уряд Італії заявляє, що у 2025 році розпочнеться будівництво мосту через Мессінську протоку. Цей грандіозний проєкт, спрямований на з’єднання острова Сицилія з регіоном Калабрія, є одним із найдорожчих і суперечливих інфраструктурних задумів країни.
Про це пише Еuronews.
Розмови про будівництво мосту через Мессінську протоку сягають римських часів. Але міст через протоку так і не вийшов за рамки проєктування. Надто дорогий та технічно складний, він був частиною політичних планів італійських урядів з 60-х років. Тепер за проект взявся міністр інфраструктури країни Маттео Сальвіні.
З 3300-метровим центральним прольотом міст стане найдовшим підвісним мостом у світі. Він також стане важливою частиною Скандинавсько-Середземноморського коридору Європейського Союзу, артерії, яка з’єднає Північну та Південну Європу.
Згідно з останньою оцінкою, це коштуватиме 13,5 млрд євро. Європейський Союз готовий виділити близько 25 млн євро, що покриє половину витрат на проєктування залізничної інфраструктури.
Критики кажуть, що район, де планується будівництво мосту, відомий високою сейсмічною активністю, що викликає занепокоєння щодо безпеки.
Ще однією проблемою є глибина протоки: у наймілкіших місцях вона становить 72 метри, у найглибших западинах - понад 1220 метрів. Течія в Мессінській протоці дуже швидка: більше 10 км на годину. До того ж течія тут йде в двох напрямках, і навіть періодично змінюється. Будувати в таких умовах, звичайно, можливо, але надзвичайно важко.
У протоці ведеться активне судноплавство. Щороку через нього проходить більше 13 000 великих вантажних суден. Будівництво мосту на кілька років створить проблеми для вантажного транспорту, що призведе до серйозних фінансових втрат, як для Італії, так і для інших учасників торгових відносин.
Крім того, дослідники кажуть, що Сицилія поступово "віддаляється" від материкової Італії. Причина криється в повільному, але впевненому русі літосферних плит. Здавалося б, винос невеликий: всього 8-30 міліметрів на рік, але в довгостроковій перспективі стабільність нової транспортної артерії може бути під великим питанням.
Проєкт також наштовхнувся на сильний опір з боку місцевих жителів, які стверджують, що національні та європейські кошти слід використовувати для фінансування основних послуг на неблагополучному півдні Італії.
У громадському комітеті No Bridge кажуть, що проєкт не має всіх необхідних гідрологічних, сейсмічних і ландшафтних досліджень. Це підриває суспільну корисність інфраструктури.
"На Сицилії майже половина поїздів все ще працює на дизельному паливі, а в Калабрії не курсують швидкісні поїзди. Отже, чи справді суперечливий проєкт мосту між Сицилією та Калабрією є стратегічною частиною інфраструктури для Європи та Італії", - зазначають в No Bridge.
"Сицилія - це фізичний центр Середземномор’я. Судна, що виходять із Суецького каналу, проходять через сицилійські порти, але вони не зупиняються тут, а прямують аж до Роттердама. Якщо ми хочемо це змінити, міст є одним із напрямків до розв'язання проблеми", - каже в свою чергу президент Асоціації з розвитку промисловості Південної Італії Адріано Джаннола.
Джаннола не вважає поточний проєкт мосту найкращим рішенням, найбезпечнішим чи найдешевшим. Проте він переконаний, що міст - це необхідність.
Стосовно суперечок щодо терміновості виділення коштів на проєкти у південних регіонах, він каже, що проблема полягає в тому, як італійський уряд досі розпоряджався своїми ресурсами: "Італійський закон встановлює, що 40% державних витрат на інфраструктуру має бути виділено для південних регіонів. Щороку не вистачає до 60 млрд євро. Це буде справжня боротьба, а не будівництво мосту", - підсумовує Джаннола.
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.