Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.929 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 43.619 |
USD | 41.700 | 42.185 | 41.929 |
EUR | 43.400 | 44.051 | 43.619 |
Українці вбачають у корупції найбільшу проблему – другу після війни. Про це свідчать результати опитування Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК). Дослідження глобального руху Transparency International свідчать, що за останні 10 років Україна досягла у боротьбі з корупцією більше, ніж за всі попередні роки незалежності.
Закон України “Про запобігання корупції”, Антикорупційна стратегія та Державна антикорупційна програма, НАБУ, Спеціалізована антикорупційна прокуратура (САП), Вищий Антикорупційний Суд, НАЗК і результати їхньої роботи – з 2015 року Україна фактично створила антикорупційну інфраструктуру.
Частиною цих змін є обов’язкова антикорупційна програма в державних інституціях. В Агентстві відновлення така програма з’явилася в липні 2023 року, а регіональні служби прийняли свої програми восени того ж року.
«Закон України “Про запобігання корупції” визначає, хто зобов’язаний прийняти Антикор програму. Стаття 19 вимагає цього від всіх ЦОВВ, ОДА і обласних рад, а стаття 62 вимагає цього, зокрема, від деяких державних підприємств. Наші Служби відновлення не є ані органами державної влади, ані державними підприємствами, відтак вони не зобов’язані. Однак кожна Служба має програми, ба навіть оновили їх після першого року втілення. Не має іншого ЦОВВ, який має затвердженими антикор програми в структурних і територіальних підрозділах», - пояснює Юрій Сверба, заступник голови Агентства відновлення.
Антикорупційна програма ґрунтується на аналізі ризиків. Кожен ризик має номер і вагу, для кожного ризику є заходи для їх зниження або викорінення, з термінами виконання і відповідальними. На час прийняття програми в Агентстві визначили 38 ризиків і 82 заходи мінімізації. За рік втілили 48 заходів і додали 40. Зараз в реєстрі 46 ризиків та 122 заходи мінімізації.
Антикорупційна програма - це живий документ. Ми переглядаємо ризики раз на рік, чотири рази на рік звітуємо про виконання програми перед Національним агентством з запобігання корупції. В січні ми оновили програму знов – підбивши підсумки першого року її втілення, а також проаналізувавши звіти незалежного аудиту Агентства Держаудит службою і Рахунковою палатою.
Що змінилося? Ми додали до реєстру 10 ризиків, серед них непрозора процедура добору кандидатів на позицію Голови Служби і недостатня цифровізація. Тепер маємо втілити заходи з їх мінімізації. Три найбільш важливих:
ПОРЯДОК ПРИЗНАЧЕННЯ КЕРІВНИКІВ СЛУЖБ
Один із нових ризиків, визначених у програмі, - непрозора процедура добору керівників для служб. Наразі у службах відновлення та державних підприємствах, які перебувають у сфері управління Агентства, призначення керівників відбувається без конкурсу і без чітко визначеного порядку. Це відкриває можливості для приватних інтересів та викликає підозри у несправедливості.
HR-директорка Агентства Богдана Яремчук пояснює, що Агентство вже розробило та відпрацювало прозорий порядок добору кандидатів для керівних посад у центральному офісі:
«Ми створили порядок, який забезпечує прозорість і зрозумілість процесу призначень в Агентстві. Відпрацювавши його на практиці, ми плануємо адаптувати цей підхід для Служб, щоб унеможливити сумніви у справедливості рішень і посилити довіру на місцях».
Новий порядок для Служб передбачатиме:
Це допоможе встановити рівні правила гри для всіх кандидатів і знизити ризики, пов’язані з непрозорими рішеннями.
ЦИФРОВА ТРАНСФОРМАЦІЯ
Процеси Агентства досі значною мірою залежать від паперової роботи та ручного управління. Однак ми вже зробили кілька важливих кроків.
«Ми на шляху створення Плану цифрового розвитку, який є основою для автоматизації наших процесів. Вже впровадили геоінформаційну базу даних для управління дорогами, а також платформу E-Road, яка відображає розподіл фінансування на експлуатаційне утримання доріг, фіксує роботи Служб, створює аналітичні дашборди та інтегрована з казначейством і Prozorro. Окрім того, посилили кібербезпеку через двофакторну аутентифікацію, резервне копіювання та VPN для віддаленої роботи,» - пояснює Роман Комендант, заступник голови Агентства з цифрової трансформації.
Що змінюємо?
На основі Плану цифрового розвитку ми створимо:
Цифровізація є і буде надважливим інструментом для підвищення прозорості, зменшення ризиків і створення довіри до нашої роботи.
ПРОЗОРЕ УПРАВЛІННЯ МАЙНОМ
Прозоре управління майном - це не лише частина цифрової трансформації, яку ми включаємо до IT-стратегії, але й окремий напрям, адже тут ми маємо свої виклики. Інформація про майно досі зберігається в паперових реєстрах або розрізнених файлах, що створює хаос і ризики. Це ускладнює облік, передачу чи списання об’єктів, а також залишає простір для помилок і зловживань.
Що змінюємо?
Ми створимо єдину систему обліку майна, яка дасть змогу:
Прозоре управління майном - це не лише про порядок, але й про довіру. Коли все зрозуміло і на своїх місцях, кожна гривня працює ефективно.
Робота триває.
Мінімізація ризиків - це постійний процес. Після усунення одних загроз з’являються інші. Наприклад, впровадження цифрової системи допомагає привести до ладу документообіг, але створює нові виклики, як-от ризик кібератак.
Аналізуючи ризики, ми вчасно виявляємо проблеми й знаходимо рішення. Маємо забезпечити прозорість, довіру й ефективність відновлення країни. Це особливо важливо зараз, коли кожен день і кожна гривня мають вирішальне значення для України.
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.