РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.529 EUR: 46.803
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.529
EUR 40.000 41.000 46.803
USD 41.330 41.831 41.529
EUR 46.810 47.601 46.803
Новость

Нігерійське «метро в нікуди»: яскравий приклад того, як не слід будувати громадський транспорт

Лінія мала стати першим відрізком 290-кілометрової мережі метрополітену, яка би, зокрема, сполучала центр міста з передмістями
4090
05 сентября 2023 г.
Фото: Liesel81, CC BY-SA 4.0


Метро у Нігерії


У столиці Нігерії Абуджі є легке метро, яке не працює. Його називають найгіршим транспортним проєктом у світі. На цьому прикладі можна дослідити, як не треба будувати громадський транспорт, повідомляє Bloomberg CityLab.

27-кілометрову лінію легкорейкового метро відкрили у 2018 році й закрили з пандемією у 2020-му. За цей час крадії покрали кабелі, дроти та сигнальне обладнання. Зараз метро стоїть закинуте: поїзди іржавіють у депо, станції вкриваються пташиним послідом.

Щороку Нігерія виплачує 50 мільйонів доларів банку Китаю, в якого позичили 500 мільйонів на проєкт.

Плани уряду відпочатку були масштабними. Ця лінія мала стати першим відрізком 290-кілометрової мережі метрополітену, яка би, зокрема, сполучала центр міста з передмістями.

Абуджа. Фото: Pexels

Проблема метро в Абуджі у тому, що воно старанно уникає місць, де живуть і працюють люди, пояснює місцевий консультант з міського розвитку Мохамед Лаваль Шайбу.

Так, один кінець заходить в аеропорт, а люди, які можуть собі дозволити подорожі літаками (в Африці це недешеве задоволення), зазвичай дістаються до нього автомобілем. Інший кінець завели в так званий Центральний бізнес-квартал - ізольований район, вулицями якого пастухи переганяють худобу на пасовище.

Заселені зони Абуджі (колами показано найнаселеніші осередки) та трасування лінії метро. Джерело: Nigerian Urbanism

Проєкт метро до аеропорта розробляли під Ігри співдружності 2014, право на проведення яких зрештою було віддано шотландському Ґлазґо. Переробити проєкт, щоб він краще пасував мешканцям, і не подумали: політикам було важливіше перерізати червону стрічку на відкритті, зауважує дослідник африканського громадського транспорту Тонамі Плеймен.

Ті 20 місяців, що лінія функціонувала, на 40-хвилинний маршрут виходили не більш як чотири пари поїздів на день. Між кінцевими станціями вони робили лише одну зупинку, минаючи решту п’ять. Не дивно, що цим метро щодня користувалися менш як тисяча пасажирів - за даними Плеймена, 400 людей максимум.

Порівняння пасажиропотоку метро різних мегаполісів. Джерело: Nigerian Urbanism
 

Причини провалу проєкту метро аналізуються також на ютуб-каналі «Нігерійський урбанізм»:

Нещодавно в уряді підписали контракт на 6,6 мільйона доларів із китайською компанією на ремонт, щоб відновити курсування поїздів до травня наступного року.

Нігерійський уряд переніс столицю з Лагоса до Абуджі тридцять років тому. Зараз тут живе шість мільйонів людей, якщо рахувати передмістя. Більшість користуються маршрутками та благенькими таксі.

Маршрутки в Лагосі. Фото: Dami Akinbode / Unsplash
 


Цікаво про будівництво:
 як перетворити скляні фасади будинків на витвір мистецтва


Читайте більше новин про відбудову України у спецтемі на Build Portal



Источник:
hmarochos
05 сентября 2023 г.
7453
Конструкція офісу проходить через джунглі й у деяких місцях огортається навколо дерев, а стовбури ли...
04 сентября 2023 г.
3106
Запропонований проєкт описують як пішохідну громаду, що допоможе вирішити "регіональні інфраструктур...
01 сентября 2023 г.
2277
Листа про цей законопроєкт до Європарламенту направив голова Верховної Ради Руслан Степанчук, а ...
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
26 мая 2025 г.
2916
Фонд вкладатиме кошти, внесені США та Україною, у проєкти з видобутку природних ресурсів, нафту та г...
02 мая 2025 г.
2830
Згідно з текстом документа, Україна має право сама визначати ділянки, які надаватиме для пошуку та в...
08 апреля 2025 г.
4043
Наразі землі, які були незаконно відчужені, повертаються до держави та територіальних громад че...
29 мая 2025 г.
2953
У північно-західній частині Парижа з'явився новий житловий район - Clichy-Batignolles, який став яск...
28 мая 2025 г.
843
Компанія Viton пропонує комплексне будівництво складських приміщень та логістичних центрів по всій т...
28 мая 2025 г.
1795
Нова арена для проведення заходів вперше в Німеччині буде кліматично нейтральною завдяки проєкт...
27 мая 2025 г.
2694
Під час заходу будівельна спільнота та представники влади разом з міжнародними партнерами об'єднають...
26 мая 2025 г.
1033
18-19 червня 2025 року у м.Києві відбудеться виставка-форум у сфері інноваційних рішень для теплової...
20 мая 2025 г.
956
Цьогоріч переможцем в номінації «Підприємець року» загальнонаціональної програми «...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Юрій Обух, директор Рууккі Україна розповів про незмінний курс компанії до інновацій і без...
Андрій Озейчук – будівельник з 27-річним досвідом, засновник компаній Rauta, Kovlar та Teza, г...
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!