РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.876 EUR: 43.511
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.876
EUR 40.000 41.000 43.511
USD 41.700 42.185 41.876
EUR 43.330 44.030 43.511
Новость

Нігерійське «метро в нікуди»: яскравий приклад того, як не слід будувати громадський транспорт

Лінія мала стати першим відрізком 290-кілометрової мережі метрополітену, яка би, зокрема, сполучала центр міста з передмістями
4060
05 сентября 2023 г.
Фото: Liesel81, CC BY-SA 4.0


Метро у Нігерії


У столиці Нігерії Абуджі є легке метро, яке не працює. Його називають найгіршим транспортним проєктом у світі. На цьому прикладі можна дослідити, як не треба будувати громадський транспорт, повідомляє Bloomberg CityLab.

27-кілометрову лінію легкорейкового метро відкрили у 2018 році й закрили з пандемією у 2020-му. За цей час крадії покрали кабелі, дроти та сигнальне обладнання. Зараз метро стоїть закинуте: поїзди іржавіють у депо, станції вкриваються пташиним послідом.

Щороку Нігерія виплачує 50 мільйонів доларів банку Китаю, в якого позичили 500 мільйонів на проєкт.

Плани уряду відпочатку були масштабними. Ця лінія мала стати першим відрізком 290-кілометрової мережі метрополітену, яка би, зокрема, сполучала центр міста з передмістями.

Абуджа. Фото: Pexels

Проблема метро в Абуджі у тому, що воно старанно уникає місць, де живуть і працюють люди, пояснює місцевий консультант з міського розвитку Мохамед Лаваль Шайбу.

Так, один кінець заходить в аеропорт, а люди, які можуть собі дозволити подорожі літаками (в Африці це недешеве задоволення), зазвичай дістаються до нього автомобілем. Інший кінець завели в так званий Центральний бізнес-квартал - ізольований район, вулицями якого пастухи переганяють худобу на пасовище.

Заселені зони Абуджі (колами показано найнаселеніші осередки) та трасування лінії метро. Джерело: Nigerian Urbanism

Проєкт метро до аеропорта розробляли під Ігри співдружності 2014, право на проведення яких зрештою було віддано шотландському Ґлазґо. Переробити проєкт, щоб він краще пасував мешканцям, і не подумали: політикам було важливіше перерізати червону стрічку на відкритті, зауважує дослідник африканського громадського транспорту Тонамі Плеймен.

Ті 20 місяців, що лінія функціонувала, на 40-хвилинний маршрут виходили не більш як чотири пари поїздів на день. Між кінцевими станціями вони робили лише одну зупинку, минаючи решту п’ять. Не дивно, що цим метро щодня користувалися менш як тисяча пасажирів - за даними Плеймена, 400 людей максимум.

Порівняння пасажиропотоку метро різних мегаполісів. Джерело: Nigerian Urbanism
 

Причини провалу проєкту метро аналізуються також на ютуб-каналі «Нігерійський урбанізм»:

Нещодавно в уряді підписали контракт на 6,6 мільйона доларів із китайською компанією на ремонт, щоб відновити курсування поїздів до травня наступного року.

Нігерійський уряд переніс столицю з Лагоса до Абуджі тридцять років тому. Зараз тут живе шість мільйонів людей, якщо рахувати передмістя. Більшість користуються маршрутками та благенькими таксі.

Маршрутки в Лагосі. Фото: Dami Akinbode / Unsplash
 


Цікаво про будівництво:
 як перетворити скляні фасади будинків на витвір мистецтва


Читайте більше новин про відбудову України у спецтемі на Build Portal



Источник:
hmarochos
05 сентября 2023 г.
7420
Конструкція офісу проходить через джунглі й у деяких місцях огортається навколо дерев, а стовбури ли...
04 сентября 2023 г.
3057
Запропонований проєкт описують як пішохідну громаду, що допоможе вирішити "регіональні інфраструктур...
01 сентября 2023 г.
2244
Листа про цей законопроєкт до Європарламенту направив голова Верховної Ради Руслан Степанчук, а ...
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
Сегодня
3289
19 грудня, сталася наймасштабніша кібератака на державні реєстри України за останній ...
18 декабря 2024 г.
3961
Окрім 4 млрд гривень, які на програму єВідновлення заклали у держбюджеті на 2025 рік, додатково виді...
17 декабря 2024 г.
4210
В першому півріччі 2024 року рівень освоєння таких коштів становив лише 16,8%. Загалом під час аудит...
Сегодня
1328
Юрій Шевага, Директор компанії БІГ-СІТІ розповів про стан та вплив війни на мостову інфраструкт...
01 января 2000 г.
24
Дізнайтесь, чому важливо узаконити самобуд і якими є етапи легалізації будови...
19 декабря 2024 г.
7449
Дизайн та концепція проєкту натхненні роботами світових лендарт-митців, зокрема, “Золотою спір...
20 декабря 2024 г.
1345
20 грудня обговоримо важливі питання цифровізації та вдосконалення будівельної галузі...
18 декабря 2024 г.
2374
18 грудня 2024 року відбудеться UKRAINIAN SPECIAL BUILDING AWARDS IBUILD 2024, де будуть відзначені ...
10 декабря 2024 г.
1567
12 грудня 2024 року в Києві відбудеться визначна подія для професіоналів будівельної, девелоперської...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Юрій Обух, директор Рууккі Україна розповів про незмінний курс компанії до інновацій і без...
18 декабря 2024 г.
2674
Андрей Озейчук – строитель с 27-летним опытом, основатель компаний Rauta, Kovlar и Teza, предс...
26 июня 2023 г.
466
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!