РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.289 EUR: 44.968
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.289
EUR 40.000 41.000 44.968
USD 41.070 41.490 41.289
EUR 44.750 45.430 44.968
Новость

Як в Україні збирають та переробляють відпрацьовані батарейки?

В Україні збором батарейок займаються ентузіасти, екологічні організації та соціально відповідальний бізнес.
2738
10 июня 2016 г.

Що роблять з відпрацьованими батарейками?

Найширшу мережу "Батарейки, здавайтеся!" організувала дніпропетровська громадська організація "ЕкоДніпро", з допомогою якої в Україні відкрито 1063 пункти в 22 областях, передає ecotown з посиланням на segodnya.ua.

"Батарейки, здавайтеся!" щомісяця збирають 1 тонну відпрацьованих елементів живлення, які відправляють на переробку за власні кошти.

«Якщо немає грошей батарейки зберігаються на перевалочному пункті, який знаходиться в рамках кожної області, - розповідає голова руху "ЕкоДніпро" Любов Колосовська. - Незважаючи на те, що проект волонтерський, він коштує нам близько 10 тис. грн на місяць, які ми збираємо у вигляді фондів і витрачаємо насамперед на оренду гаражів і нашу роботу". 

За кількістю зібраних елементів живлення лідирують великі комерційні мережі, які ставлять контейнери у своїх магазинах і центрах обслуговування. Також збором небезпечних відходів займається Екологічна ліга, Екологічна сотня і інші невеликі місцеві ініціативи, аж до активістів на рівні під'їзду. 

Як зазначає головний спеціаліст відділу поводження з відходами та небезпечними речовинами при Міністерстві екології Євген Шмурак, державної програми зі збору та утилізації батарейок в країні немає. 

«Були різні меморандуми про наміри між міністерством і компаніями, - розповідає фахівець. – Однак наміри не перетворились на конкретні кроки, бо зібрані батарейки нікуди вивезти на переробку".

Львівський завод "Аргентум", який володіє необхідним обладнанням та лабораторіями і може переробляти 200-250 кг батарейок в день, призупинив роботу, оскільки нікому продавати виготовлену сировину.

"Ми виробляємо активну масу, яка використовується в металургії, - розповідає заступник директора ДП "Аргентум" Тарас Когут. - Колись ми відправляли її нашим донецьким партнерам, але після відомих подій не працюємо зі сходом, тому збуту немає". 

Як результат, за останній місяць завод переробив лише 100-200 кг. «Зараз наша експериментально-дослідницька лінія працює час від часу, щоб не забути, як це робиться", – зазначає фахівець. 

Ще одне підприємство, яке переробляє батарейки, знаходиться у Білій Церкві. ТОВ "Екоспецпроект" купує сировину за 500 грн за тонну, однак на територію виробництва не пускає навіть екоактивістів, оскільки боїться витоку комерційної інформації. Директор підприємства Микола Гудвяк стверджує, що ринкова вартість технології – 5 млн євро, тому він не має бажання ризикувати і пускати кого-небудь в цех.

"Сьогодні нам вдається витрачати на 1 кг батарейок тільки 40 копійок, тоді як кілька років тому це було 15 гривень, - розповідає фахівець. - Вийти на такий результат дозволяє продаж отриманих елементів, а також підтримка екологічно відповідальних партнерів». 

В той же час активісти хочуть на власні очі пересвідчитися, що елементи живлення переробляються повністю, і ніякий хімічний елемент не потрапляє на звалище. 



На додачу, згадані підприємства не мають ліцензію для переробку небезпечних відходів, як того вимагає стаття 34 Закону України "Про відходи". За словами директора ТОВ "Екоспецпроект" Миколи Гудвяка, кілька років тому батарейки змістилися у класифікації і з небезпечних перетворилися на побутові відходи, а цей вид діяльності не ліцензується. "Батарейки до 7 ампер, як від ноутбука або шуруповерта, відносяться до звичайних побутових відходів, - запевняє підприємець. - Раніше вони вважалися напівпромисловими, а років п'ять тому їх прибрали з переліку небезпечних, і нових нормативів не зробили". 

Сьогодні такого явища, як ліцензія на переробку батарейок в Україні не існує, зазначає заступник директора ДП "Аргентум" Тарас Когут. 

"До 2011 року була постанова Кабінету міністрів, що переробка батарейок ліцензується, але в 2012 її скасували, - пояснює фахівець. - Після того не було жодного нормативно-правового документа - ми не могли б працювати, якби це було незаконно".

Однак з комерційної точки зору переробка батарейок в Україні є неприбутковим заняттям, стверджують підприємці. ТОВ "ГТМ ЛТД", яке займається енергозамінними технологіями і технологіями переробки, провело експеримент по переробці елементів живлення і змушене була визнати нерентабельність ідеї.

"В Україні величезна кількість батарейок, цих обсягів було б достатньо для промислового завантаження, але зараз зібрати і доставити на завод коштує дорожче, ніж переробити", – пояснює директор ТОВ "ГТМ ЛТД" Максим Стець.

За даними Державної фіскальної служби України, у 2014 році в Україну ввезли 2 810 тонн батарейок і електричних акумуляторів. На зберігання (з надією на переробку) відправиться тільки 0,01%, підрахували експерти. 

В Європі у вартість батарейки закладена певна сума за збір і утилізацію, таким чином, дотримується принцип "забруднювач платить". Такі умови ставить виробникам і імпортерам батарейок Directive 2006/66 /EC. 

Українці платять стільки ж, тільки наші батарейки ніхто не забирає і не переробляє, констатують експерти. Любов Колосовська вважає, що швидко і ефективно вирішити ситуацію можна в прямих переговорах з імпортерами, змусивши їх добровільно виконувати в Україні ті ж зобов'язання що й в ЄС. 


"Читайте также: Журнал каждого Украинца - то, что должен знать каждый о тарифах, субсидиях, городе и ключевых событиях"



Источник: ecotown

Автор: Наталя Яковлєва

 

                

10 июня 2016 г.
4935
Легендарную реку Почайну, которую долгое время считали пропавшей, нашли жители Киева. Название водое...
10 июня 2016 г.
5318
При возникновении проблем с инвестором, жильцы "хрущевок", запланированных под снос, могут остаться ...
09 июня 2016 г.
7551
Эксперты в сфере ЖКХ рассказали о том, кто и как формирует тарифы, если есть ОСМД, и какая тут роль ...
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
Сегодня
621
Щодалі сильніші та триваліші теплові хвилі руйнують бітумну черепицю. Різкі перепади температури роз...
01 ноября 2024 г.
4876
Це може призвести до повного припинення діяльності основної програми компенсацій в Україні в наступн...
01 ноября 2024 г.
2055
Для цього народні депутати пропонують передбачити відповідні видатки із загального бюджетного фонду...
Сегодня
449
Особенности и преимущества масляных радиаторов...
01 ноября 2024 г.
1359
Всередині нього буде знаходитися величезний атріум зі спіралеподібною вежею в центрі. Навколо цієї в...
01 ноября 2024 г.
534
Автор проєкту, відомий японський архітектор Шигеру Бан, зазначає, що музей є роботою з органічним фа...
22 октября 2024 г.
1452
Захід стане майданчиком для конструктивного діалогу, висловлювання та обговорення різноманітних думо...
15 октября 2024 г.
1731
19 листопада усі провідні бімщики країни знову зустрінуться, щоб подискутувати, обговорити події, но...
10 октября 2024 г.
1274
У Києві відбудеться професійний форум, де зберуться провідні експерти та фахівці будівельної га...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Андрей Озейчук – строитель с 27-летним опытом, основатель компаний Rauta, Kovlar и Teza, предс...
26 июня 2023 г.
351
Андрій Озейчук – будівельник з 27-річним досвідом, засновник компаній Rauta, Kovlar та Teza, г...
18 марта 2024 г.
3679
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!