РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 39.397 EUR: 42.336
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 39.397
EUR 40.000 41.000 42.336
USD 39.300 39.830 39.397
EUR 42.300 42.900 42.336
Ми допрацьовуємо BuildPortal. Зовсім скоро він стане ще кращим!

Коли з'явиться перша платна дорога в Україні і скільки платитимемо за проїзд

Будівництво першої платної дороги в Україні має розпочатися вже цьогоріч. Магістраль - Південь виконала ТЕО, а Укравтодор назвав ціну користування автобаном
1553 14.02.2022 в 23:38



Будівництво першої
платної дороги в Україні


Майже рік тому між Державним агентством автомобільних доріг України та компанією Автомагістраль - Південь було підписано Меморандум щодо підготовки пропозиції про здійснення державно-приватного партнерства у рамках проєкту будівництва та експлуатації автомобільної дороги за маршрутом Краковець - Броди - Рівне (за винятком ділянки Північного обходу м. Львів).

Проїзд першою в Україні платною дорогою коштуватиме близько 8 євроцентів за кілометр (приблизно 2,6 гривні). Наразі користування наземним шляхом протяжністю 280 км між Краковецем та Рівним - безкоштовне.

Будувати Київську об'їзну дорогу будуть американці

Як і передбачалося меморандумом, Автомагістраль - Південь власним коштом здійснила підготовку пропозиції про здійснення державно-приватного партнерства, зокрема розробила техніко-економічного обґрунтування (ТЕО) реалізації проєкту.

Для будівництва Північного обходу Львова цього року буде проведено відкритий міжнародний тендер відповідно до правил та принципів МФО в рамках співпраці з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) та Європейським інвестиційним банком (ЄІБ). Обхід Львова разом із новозбудованою дорогою Краковець - Броди - Рівне створять новий транспортний коридор міжнародного значення.

«Підписання Меморандуму дозволить нам вже найближчим часом оголосити відкритий конкурс з відбору приватного інвестора для будівництва маршруту Краковець - Броди - Рівне. Це має бути сучасна дорога європейського рівня, яка сполучатиме столицю України з найбільшими містами Європи», - зазначав голова Укравтодору Олександр Кубраков.

Нагадаємо, раніше у Мінінфраструктури спростували інформацію щодо державно-приватного партнерства (ДПП) та будівництва шести платних автобанів з визначеною граничною вартістю стягнення плати за проїзд, зробивши заяву про те, що «Дороги Великого Будівництва ніколи не будуть платними».

Йшлося, зокрема, про 6 ділянок доріг загальною протяжністю 1500 км, які були відібрані для потенційних пілотних проєктів ДПП:

  • Харків - Дніпро - Запоріжжя (M - 29, M - 04, M - 18);
  • Бориспіль - Полтава (М - 03);
  • Херсон - Миколаїв (М - 14);
  • Київ - Житомир - Рівне (М - 06);
  • Ягодин - Ковель - Луцьк (М - 07, М - 19);
  • Дніпро - Кривий Ріг - Миколаїв (M - 04, H11).

У рамках даного проєкту плата за проїзд буде відсутньою. Внески інвестора компенсуватимуться з державних коштів. Тобто, фактично, йдеться про своєрідний формат оплати частинами, який у світі більше відомий як availability payments або плата за доступність.

За інформацією Мінінфраструктури, наразі в Україні немає жодної дороги загального користування, яка побудована коштом приватних інвесторів.

Перший концесійний проєкт - будівництво дороги Краковець - Броди - Рівне (ТЕО від Автомагістраль - Південь).

«Незабаром в Україні стартує будівництво концесійних доріг. Найбільші майбутні проєкти - Київська обхідна дорога, М - 05 Київ - Одеса, М - 14 Одеса - Миколаїв - Херсон, М - 24 Мукачеве - Берегове - Лужанка, Н - 08 Бориспіль - Переяслав, обхід міста Чернівці, концесійна дорога Краковець - Львів - Броди - Рівне», - йшлося у повідомленні Автомагістраль-Південь.

Протяжність траси Львів - Броди - Рівне становитиме близько 280 км, час проходження маршруту чиновники планують зменшити з 4 годин 20 хвилин до 2 годин 30 хвилин. Дорога розрахована на швидкість 130 км/год.

Реалізація проєкту передбачена у три етапи, перші роботи мають розпочатися вже цьогоріч.

Добудова Дарницького мосту: що відбувається на будмайданчику (ФОТО)

За словами директора компанії Автомагістраль - Південь Миколи Тимофеєва, чинні автошляхи вже не справляються з трафіком між Україною та ЄС. Концесійна дорога першої категорії дозволить вивести транспортний коридор за межі населених пунктів, зробити сполучення із сусідніми країнами більш комфортним та швидким, і відповідно посилити економічні зв’язки з Євросоюзом.

«Ми зробили перший крок у майбутнє концесійних доріг. Виступили розробником ТЕО проєкту траси першої категорії Краковець - Львів - Броди - Рівне. Наразі підготовка ТЕО майже завершена. Готовий маршрут, спільно з європейськими консультантами розроблена економічно-фінансова модель. Міністерство інфраструктури анонсує запуск проєкту», - йшлося у підсумковому за рік повідомленні підрядника.

Європейські міста з'єднають безплатним транспортом задля соціального експерименту 

Интересно узнать: как снести старый дом
Источник: biz
 
 
Интересные новости:
11.02.2022
5467
Які житлові комплекси ДІАМ дозволила будувати і які прийняла в експлуатацію минулого тижня...
11.02.2022
1784
Новий термоядерний реактор побив енергетичний рекорд. Вчені попередили, що ще потрібн...
11.02.2022
1404
Традиційно в архітектурі дунських селищ використовували кипарис, та останнім часом все більше будинк...
06.05.2024
2900
Потреба роботодавців у кваліфікованих кадрах на тлі пожвавлення економічної активності стимулюватиме...
03.05.2024
1603
Після масштабного падіння майже на 30% у 2022 році торік економіка України вже демонструвала зростан...
03.05.2024
2748
Портал спрощує процедуру укладання різних видів договорів, погодження замовлень на перевезення, обмі...