РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.043 EUR: 44.686
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.043
EUR 40.000 41.000 44.686
USD 40.850 41.310 41.043
EUR 44.440 45.151 44.686
Новость

Якими будуть офіси після пандемії (ІНФОГРАФІКА)

Лише 15% інвесторів вірять у те, що всі повернуться до офісу після локдауну в первинному режимі
6912
25 ноября 2020 г.

Як зміняться офіси після пандемії


Lockdown - слово, що втілює спільний досвід мільярдів людей і, за версією словника англійської мови Collins Dictionary, стало головним словом 2020 року. Чергове посилення локдауну в Україні «тестує» бізнес-центри на міцність, адже на порозі завершення року бізнеси мають прийняти важливі рішення: сформувати бюджети на 2021 рік. Яку роль у них буде відведено офісним просторам і якими ми застанемо свої робочі місця після локдауну?

У міру наближення до кінця року та погіршення епідеміологічної ситуації офісні простори ставатимуть предметом все більш гарячих дискусій. Орендарі переглядають індикатори орендованих площ, включаючи обсяг необхідного простору, поточні витрати, зокрема орендні ставки, і способи підвищення гнучкості умов оренди. Офісний ринок, як і раніше, залишається одним з найбільш стабільних сегментів нерухомості, однак вже зрозуміло: реконфігурація офісних приміщень неминуча.

Згідно з даними дослідження у секторі інвестицій регіону ЕМЕА, думки інвесторів щодо майбутнього офісів відрізняються: лише 15% інвесторів вірять у те, що всі повернуться до офісу після локдауну в первинному режимі. Більшість же переконані, що наближаються зміни в організації офісів і вимогах до них. Примітно, що зовсім невелика кількість респондентів вважає, що дистанційна робота може призвести до зростання вакантності.

Читайте:

В останні десятиліття тренд на open space міцно закріпився в офісному сегменті, замінюючи кабінетну систему. Віднедавна орендарі прагнуть оптимізувати простір за рахунок системи hot desking, за якої кілька співробітників працюють за одним фізичним робочим місцем почергово.

Віддалений режим дає компанії більшу гнучкість, можливість працювати «всюди» і приносити дохід. Карантин дав можливість оцифрувати й експортувати всі свої бізнес-процеси за межі офісу. Але він з високою ймовірностю не стане причиною скорочення офісних площ. У нових, більш універсальних і гнучких робочих реаліях офіс може стати життєво важливим якорем.

Офіс стане більшою мірою місцем створення нових ідей і added value, що досягаються в результаті колективної роботи. Офіс стане майданчиком, що залучає команди до зустрічей, навчання, трансферу знань, адаптації, соціальної взаємодії, до участі в корпоративній культурі та розвитку бренду. Цього достатньо складно досягти на «дистанційці». У разі ж коли співробітнику знадобиться зосередитися на вирішенні певного завдання, логічно організувати спеціальні простори в офісі, де буде можливість сконцентруватися на завданні без шуму і відволікаючих чинників.


«Акули» вирушають у плавання. Та чи повернуться?

Досвід великих міжнародних бізнесів свідчить, що поки немає єдиного рецепта вирішення «квартирного питання» для корпорацій. Так, наприклад, компанія Facebook в умовах пандемії COVID-19, що триває, вирішила продовжити роботу своїх співробітників з дому до липня 2021 року. При цьому компанія виплатить співробітникам по $1000 на купівлю устаткування для потреб домашнього офісу. Ще один гігант з Кремнієвої долини вирішив піти шляхом створення «гібридного робочого місця», щоб забезпечити більшу гнучкість у роботі після завершення локдауну. Йдеться про компанію Microsoft, яка раніше дійшла рішення дозволити співробітникам вільно працювати з дому не менше 50% робочого часу, або повністю перейти на віддалену роботу. В останньому випадку співробітник буде позбавлений свого фіксованого офісного робочого місця, але зможе користуватися спільним простором в офісі. Однак нове дослідження Microsoft показує, що при віддаленому режимі роботи працівники почуваються дедалі більше відірваними від своєї компанії і це має прямий вплив на здатність бізнесу до інновацій. Без командної роботи пліч-о-пліч мозковий штурм став набагато складнішим, а отже, рідше виникають нові свіжі ідеї, а реалізація взагалі відходить на другий план. Інші технологічні компанії також не задоволені тим, як працюють на «дистанційці» їхні співробітники.

Глава з продуктивності розробників компанії Google Майкл Бахман написав листа топ-менеджерам і керівникам, у якому розповів, що низькі результати «як і раніше актуальні для всіх команд у компанії». Проблема з продуктивністю особливо виражена серед новачків, їм все важче писати код. Основними причинами є погана комунікація між членами команд, проблеми з домашнім інтернетом. Також на «дистанційці» досвідчені працівники витрачають менше часу на навчання молодших колег, а в документації та інструкціях новачки знаходять прогалини та неактуальну інформацію.

Тому низка великих корпорацій приходять до думки, що дистанційна робота не може бути альтернативою офісній і, незважаючи на пандемію, продовжують розширювати свої офісні простори. Глава Netflix Рід Хастінгс прогнозує, що компанії після завершення пандемії повернуться до роботи в офісах, однак п’ятиденний робочий тиждень в офісі замінить чотириденний. Компанія вже підписала контракт і планує потроїти обсяг офісних площ і переїхати в нову штаб-квартиру площею 87000 кв. м у Лондоні.


Математика «дистанційки»

Об'єктивно оцінити, наскільки начебто очевидні переваги віддаленої роботи переважують недоліки такого формату, можливо буде лише в майбутньому. Але чи варто розраховувати на суттєву економію бюджету, відмовляючись від офісу? Подивимося на основні статті витрат компаній, пов’язаних з утриманням офісу. Так, основна витратна частина припадає на компенсаційний пакет персоналу, pay roll становить зазвичай десь 60-70% суми всіх витрат, пов’язаних з функціонуванням офісу. Офісна складова (оренда офісного приміщення) в загальній сумі витрат зазвичай коливається від 5% до 10%. Отже, відмовляючись від офісного приміщення на користь режиму роботи з дому, компанія може заощадити від 5% до 10% сукупних витрат на утримання офісу та управління персоналом. У будь-якому разі, йтися може лише про скорочення, а не про повну відмову від офісного простору. Наприклад, скоротивши площі наполовину, економія становитиме відповідно від 2,5% до 5%. Але ризик зниження продуктивності персоналу може істотно зрости, що, безумовно, вчинить негативний вплив на економічні показники компанії. Так вигода від скорочення офісних витрат втрачає логіку.

Також не варто забувати про ризик відтоку персоналу. В Україні більше половини офісних приміщень споживається IT-сектором. Цей напрямок щорічно демонстрував зростання на 25-30% протягом останніх як мінімум 7 років, і традиційно відчував найсильніший кадровий голод. В IT аутсорсинговому сегменті існує пряма залежність між кількістю людей, що працюють, і доходом компанії, а отже, рівнем капіталізації бізнесу. Розвиток IT-компаній багато в чому залежав від кількості персоналу, а конкуренція за кадри в нашій країні завжди була досить високою. Відповідно, створювалися максимальні умови для того, щоб нові люди приєднувалися до команди і, що не менш важливо, залишалися в ній. Офісні приміщення більшість компаній орендували саме з урахуванням такого інтенсивного зростання, на +30% більше і як мінімум рік вперед.

Деякі компанії зараз скорочують офісні площі, які раніше орендували «про запас», з урахуванням переходу на віддалений режим роботи, імовірно тимчасового. А в прийнятті рішень про роботу в офісі компанії діють сьогодні дуже обережно, дотримуючись загальної тенденції. Адже якщо на ринку став звичним формат «дистанційки», якщо він працює, а твоя компанія наполягає на виході співробітників в офіс - вона втратить штат.

Вже велика кількість роботодавців дотримуються думки, що спілкування через месенджери і ZOOM недостатньо. А повною мірою оцінити наслідки режиму віддаленої роботи, його ефективність чи шкоду для компанії, можна буде як мінімум за 12 місяців.

За такого формату знижується ефективність бізнес-процесів, зникають грані між відпочинком і роботою, що негативно впливає на емоційну складову людей та їхню потребу в соціалізації. Імовірно, компанії, зокрема й IT-сектор, в середньостроковій перспективі дійдуть думки, що «дистанційка» не працює і повернуться до офісів.

Разом з цим ми будемо спостерігати прискорення процесів трансформації внутрішнього офісного простору. Активно буде застосовуватися система hot desking. Як результат, це призведе до скорочення кількості робочих станцій в офісі. Але, з урахуванням тенденції соціального дистанціювання, щільність розсадження співробітників у робочій зоні знизиться. При цьому акцент у формуванні нових офісних просторів зміститься у бік збільшення громадських зон, зон для проведення зустрічей і загальних зборів. Найімовірніше, компанії також займуться створенням в офісах спеціально обладнаних конференц-кімнат для дистанційних ділових зустрічей - у таких випадках можуть знадобитися додаткові квадратні метри. Розвиток програмного забезпечення й устаткування дозволить поліпшити якість відеосигналу. Так, концепція проведення бізнес-зустрічей в онлайн-форматі в обладнаних конференц-кімнатах стане більш актуальною та популярною, а необхідність у частині комунікацій з фізичною присутністю на зустрічі знизиться. В середньому організація зустрічі між людьми, які перебувають на суттєвій відстані один від одного (в різних містах або країнах), триває приблизно два і більше днів, на поїздку витрачається набагато більше часу, ніж на саму зустріч.

Якщо прийняти за константу, що офісне приміщення - це передусім місце для колаборації в бізнесі, а також той факт, що людина - дуже соціальна істота, то можна зробити висновок, що офісний сегмент і надалі буде розвиватися, а офісні приміщення з високим ступенем імовірності не скоротяться, а трансформуються і вони, як і раніше, матимуть попит.



Интересно о ремонте: ранее мы писали о преимуществах и недостатках автоматики для ворот от популярных брендов 
Источник:
nv
24 ноября 2020 г.
8934
Основні тенденції американської будівельної галузі у 2021 як приклад успішних кейсів роботи для комп...
24 ноября 2020 г.
1311
У Міністерстві юстиції надали рекомендації як не стати жертвою «реєстраційного» рейдерст...
23 ноября 2020 г.
5523
Гібридна офісна модель як наслідок злиття фізичного та цифрового простору, що зміниться?...
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
12 июля 2024 г.
3109
З появою ЄДЕССБ усі процеси відбуваються в онлайн-форматі, кожен крок  фіксується, а будь-які с...
11 июля 2024 г.
3635
Дефіцит робочої сили, який оцінюють у 20-50%, впливає на всі процеси будівництва. Як він загрожує ри...
10 июля 2024 г.
3995
З житлового фонду соціального призначення можна буде орендувати житло у кількох форматах...
Сегодня
4686
Новий міст спроєктований не як інфраструктурний об’єкт, а як новий громадський простір...
11 июля 2024 г.
9715
Новий простір діє одночасно як міський парк і меморіал...
11 июля 2024 г.
1128
Вітчизняний виробник будматеріалів SWEETONDALE вивів на ринок екструдований пінополістирол XPS ...
12 июля 2024 г.
1305
23 липня 2024 року відбудеться ексклюзивна панель КБУ на тему «АНАЛІТИКА УКРАЇНСЬКОГО РИНКУ НЕ...
11 июля 2024 г.
1087
31 липня у КВЦ «Парковий» в Києві пройде Конгрес - INVEST IN UKRAINE, в рамках якого від...
28 июня 2024 г.
1623
Захід стане майданчиком для конструктивного діалогу, висловлювання та обговорення різноманітних думо...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Андрей Озейчук – строитель с 27-летним опытом, основатель компаний Rauta, Kovlar и Teza, предс...
26 июня 2023 г.
159
Андрій Озейчук – будівельник з 27-річним досвідом, засновник компаній Rauta, Kovlar та Teza, г...
18 марта 2024 г.
3476
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!