РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.011 EUR: 44.726
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.011
EUR 40.000 41.000 44.726
USD 40.950 41.451 41.011
EUR 44.550 45.349 44.726
Новость

Скільки років мають "жити" будинки і мости (ІНФОГРАФІКА)

Все в цьому світі має свій термін експлуатації та потребує або ремонту, або утилізації. Скільки років «живуть» житлові будинки, вагони метро та пасажирські вагони, скільки служать літаки, мости та енергоблоки атомних станцій і турбіни ГЕС?
1493
08 октября 2020 г.


Термін експлуатації різних
об'єктів інфраструктури


Житловий фонд в Україні в переважній більшості старий та зношений. За різними оцінками, від 40 до 70% багатоповерхівок в країні – це старі будинки, що потребують термінової реконструкції. Всім відомі «хрущівки», які почали будувати після Другої світової війни з подачі французького архітектора Ле Корбюзье, як тимчасове житло, на пострадянських теренах досі вірою та правдою служать вже четвертому поколінню його господарів.

Спочатку «хрущівки» вважалися тимчасовим житлом, що мали б знести через 25 років. Це панельні варіанти малогабаритного житла. Цегляні п’ятиповерхівки повинні були прослужити 50 років. Згодом, термін їх служби продовжили до 150 років.

Тому якщо говорити про строк експлуатації житла, то в деяких випадках, це поняття доволі відносне. Можна навіть пригадати фахверкові будинки в Західній Європі, які зводили у середньовіччі, а зараз вони користуються популярністю у туристів, які не вважають ці споруди морально застарілими.

Але існують будівельні норми. І якщо говорити про сучасне житло, то проєктний термін експлуатації багатоповерхівки, за умов належного утримання, становить для монолітної будівлі близько 200 років, для кам’яної будівлі з залізобетонними перекриттями – 125-150 років, цегляної будівлі з залізобетонними перекриттями – близько 100 років, блокової – близько 100 років, панельної – 50-75 років, каркасної – 15-30 років.

Автомобільні та залізничні мости будь-якої конфігурації мають простояти та прослужити близько 100 років. Можна перевірити на новому Шулявському шляхопроводі в Києві, який відкрили для авто перед новим 2020 роком.

До пасажирського транспорту свої вимоги. Вагони метрополітену мають возити пасажирів 31 рік, а от залізничні пасажирські вагони – 28 років.

Літаки цивільної авіації можуть експлуатуватися 25-30 років або 40-60 тис. льотних годин. Термін служби може бути збільшений в залежності від типу судна та технічного стану літака. Кожні 4 роки судно має проходити перевірку експлуатаційної безпеки.

Щодо ліфтів, то ті, що встановлені у багатоповерхівках для підйому людей можуть служити 25 років. Потім треба міняти.

Найкоротший термін експлуатації у міського громадського транспорту. Трамвайні вагони служать 15 років, а тролейбуси – 10 років.

Проєктний термін експлуатації енергоблоку АЕС триває 30 років. Рішення про подальшу можливість експлуатації енергоблоку можна прийняти тільки після визначення наявного запасу міцності корпусу реактора й обґрунтування подальшої та безпечної експлуатації як корпусу реактора, так і всього блоку в цілому.

Турбіни ГЕС мають запас міцності на 30-40 років, а повітряні лінії електропередачі повинні служити 25-40 років. 

 

Интересно о строительстве: ранее мы писали о разнообразии выбора и особенностях грузоподъемного оборудования и такелажа
Источник:
07 октября 2020 г.
1615
В немецком городе приступят к планированию этой подземной грузовой транспортной системы уже в октябр...
07 октября 2020 г.
1273
Про стан підготовки об’єктів житлово-комунального господарства та об’єктів соціальної сф...
07 октября 2020 г.
3995
Міст завдовжки 130-140 метрів з’явиться між Оболонською набережною та островом Оболонським...
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
12 июля 2024 г.
3117
З появою ЄДЕССБ усі процеси відбуваються в онлайн-форматі, кожен крок  фіксується, а будь-які с...
11 июля 2024 г.
3647
Дефіцит робочої сили, який оцінюють у 20-50%, впливає на всі процеси будівництва. Як він загрожує ри...
10 июля 2024 г.
3995
З житлового фонду соціального призначення можна буде орендувати житло у кількох форматах...
Сегодня
4704
Новий міст спроєктований не як інфраструктурний об’єкт, а як новий громадський простір...
11 июля 2024 г.
9719
Новий простір діє одночасно як міський парк і меморіал...
11 июля 2024 г.
1131
Вітчизняний виробник будматеріалів SWEETONDALE вивів на ринок екструдований пінополістирол XPS ...
12 июля 2024 г.
1311
23 липня 2024 року відбудеться ексклюзивна панель КБУ на тему «АНАЛІТИКА УКРАЇНСЬКОГО РИНКУ НЕ...
11 июля 2024 г.
1089
31 липня у КВЦ «Парковий» в Києві пройде Конгрес - INVEST IN UKRAINE, в рамках якого від...
28 июня 2024 г.
1623
Захід стане майданчиком для конструктивного діалогу, висловлювання та обговорення різноманітних думо...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Андрей Озейчук – строитель с 27-летним опытом, основатель компаний Rauta, Kovlar и Teza, предс...
26 июня 2023 г.
159
Андрій Озейчук – будівельник з 27-річним досвідом, засновник компаній Rauta, Kovlar та Teza, г...
18 марта 2024 г.
3476
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!