Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.876 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 43.511 |
USD | 41.700 | 42.185 | 41.876 |
EUR | 43.330 | 44.030 | 43.511 |
Проект закону №2698 «Про надання будівельної продукції на ринку» потрібно прийняти терміново у другому читанні, щоби розпочався процес його усвідомлення і організаційні заходи – років на три-чотири.
Проект всеохоплюючий, об’ємний, рамковий на 46 статей із неймовірно задовгими прикінцевими положеннями: європейську практику на нашу дійсність нав’язують.
Закон розумом не охопити, практики недочитаються. Та й новизни в підтвердженні придатності, технічних регламентів обмаль, новизна – в нових вікнах «можливостей», в управлінні.
Ще новизна – уся відповідальність за продукцію та фінансування контролюючих і організовуючих структур – беззастережно покладена на вітчизняного виробника.
Захист вітчизняного виробника – не передбачено.
Закон почне працювати, коли будуть сформовані нові органи управління і почнуть вести «лінію» органи технічної оцінки усіх форм власності (ст. 31), Керівна рада організації цих органів сформована на корисних началах (ст. 34), тобто замість департаменту в міністерстві буде Комісія з технічного регулювання та буде утворена Національна організація органів технічної оцінки з елементами самоврядності та платності послуг.
Закон 20 разів відсилає виробників до актів, які колись розробить якийсь Уряд, Кабінет Міністрів.
Недоречно перевищені, як і тепер, повноваження Мінекономіки та ігнорована участь Мінрегіону в стандартизації для будівництва.
Майже третина чинних будівельних норм була затверджена більше, ніж 40 років тому. На сьогодні близько 75% норм є застарілими та потребують негайного оновлення та приведення у відповідність до регламенту ЄС 305/2011.
На найвищому, законодавчому рівні вводяться терміни, які доречно вводити в актах Кабміну, міністерств та інших державних органів, бо вдосконалення, а значить зміни та доповнення – неминучі вже на другий день після оприлюднення закону. Мало доречний і детальний опис процедурних питань, які життя буде змінювати.
Зроблена велика справа із запізненням на 3-4 роки, а тепер імплементація без ентузіазму, мотивації і чіткості – на роки.
Дивно, найзлободенніше – державний ринковий нагляд, державний ринковий контроль (ст. 43-46) – на останок і побіжно, і без акценту на захист і розвиток вітчизняного виробника.
А тут, зараз, Прем’єр Д. Шмигаль (раніше Прем’єр В. Гройсман, О. Гончарук) вкотре реформують ДАБІ. Відповідно до Концепції закону №2698 із нових структур на базі ДАБІ є можливість негайно утворити державний ринковий нагляд і контроль, які ДАБІ ігнорувало через «недохідність».
Готується друге читання закону. Було б доречно обговорити майбутні заходи виконавцям саме зараз: бо якраз їхнє відношення не оприлюднювалось, а закон виконувати їм. В ст. 10 – внести концентровано суто відповідальність Мінрегіону та Мінекономіки.
А постатейне корегування ще не запізно внести авторам, їх помічникам та натхненникам.
З повагою
Президент Всеукраїнської спілки
виробників будматеріалів Іван Салій
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.