Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.876 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 43.511 |
USD | 41.700 | 42.185 | 41.876 |
EUR | 43.330 | 44.030 | 43.511 |
Як змінювався ринок нерухомості в ці тижні? Я вважаю, потрібно дивитися з двох сторін: фронт-енд — робота з клієнтом, і бек-енд — внутрішня кухня, організація процесів. Змінилося все, повідомляє девелопер Володимир Даниленко.
Клієнт
Більшість клієнтів перебуває під тиском інформаційного фону, тягарем обмежень для бізнесу, проблем з роботою і невизначеності в майбутньому. Клієнт бореться зі стресом, раціональні інструменти ухвалення рішень все частіше дають збій. Час від часу всі занурюються у стан «все пропало», не відповідають на дзвінки, різко змінюють плани. Угоди відміняються, платежі переносяться. І це властиво не тільки нерухомості.
На щастя, в такому стані людина довго перебувати не може — і виринає з цього болота. Повертається до переговорів, ухвалює рішення, здійснює платежі, шукає будь-які позитивні новини, виробляє свій рецепт життя в умовах карантину. Життя триває, квартири купуються. Весь період карантину в лідерах продажів — проекти з максимальною готовністю.
Цікаво, що вимушений карантин змусив багатьох переглянути вимоги до комфорту свого житла. І не тільки до планувань і організації зон всередині квартири. Змусив замислитися, наскільки комфортно жити в дворах-колодязях, як погано без нормальних зв’язків з рекреаційними зонами.
Інвестиційний попит (з метою заробити) поки вичікує.
За нашими оцінками, тимчасово відклали покупку або припинили пошук нерухомості до 30% клієнтів. Як на довго? Сказати поки складно. Вихід з карантину й характер майбутньої кризи покаже.
Продажі
Менеджери з продажу — такі самі люди, схильні до страхів і переживань. У цей період їм доводиться не просто демонструвати свою впевненість у проекті, собі, компанії, а й підвищувати впевненість клієнта в завтрашньому дні. Подвійний виклик. Впоратися з ним вдається не всім, що ще більше демотивує. Вихід — спілкуватися, шукати спільні рішення, проводити періодичні коучинг-сесії ключових навичок переконань, вчиться швидко відновлюватися й переходити до ресурсного стану.
Багатьом доводиться працювати з дому. Менеджери освоїли формат відео-зустрічей. Підготували інструменти підписання договорів за допомогою електронного цифрового підпису. Але поки більшість клієнтів хоче приїхати й підписати особисто, тому відділи продажів працюють.
Післяпродажний сервіс
Тут зараз особливо жарко. Всі болі клієнтів щодо неплатоспроможності летять сюди. У такий період бізнесу важливо зберегти баланс і зберегти людське обличчя. Платежі повинні йти, оскільки багато в чому від цього залежать терміни закінчення будівництва. Для багатьох забудовників припинення виплат за розстрочками буде вкрай важким випробуванням. Покупці повинні розуміти, що вони із забудовником в одному човні, і ніхто нікого топити не повинен. Тільки win-win, тільки розумний компроміс. Основна впевненість менеджерів і клієнтів сьогодні - це будівництво, яке не зупиняється.
Ринок нерухомості перебудовується, скорочується, тримається. Спекулятивний попит розраховує на зниження цін, щоб заробити, консервативні покупці розміщують гривню, щоб не втратити. Мешканці бетонних коробок задумалися про недостатній комфорт і після кризи почнуть шукати новий будинок. У повітрі зависла думка про те, що ця криза знецінить гроші, а не активи. Це змушує багатьох переосмислювати своє ставлення до інвестицій у нерухомість.
ЧИТАЙТЕ ГЛАВНЫЕ НОВОСТИ О КОРОНАВИРУСЕ, ПРОГНОЗЫ И СОВЕТЫ ДЛЯ СТРОИТЕЛЕЙ, переходите в спецтему "Короновирус и строителство - прогнозы и советы"
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.