РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.289 EUR: 44.968
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.289
EUR 40.000 41.000 44.968
USD 41.070 41.490 41.289
EUR 44.630 45.230 44.968
Новость

Платний в'їзд транспорту до центру Києва: чи реальний проект?

В’їзд автівок у центр обмежують у великих містах Європи: Лондоні, Мадриді, Берліні. Досвід показує, що це поліпшує безпеку та комфорт пішоходів. Так зменшується і кількість заторів, що дає більше простору громадському транспорту. Крім того, знижує кількість викидів, що безпосередньо впливає на здоров’я жителів. Чи реально зробити  в'їзд транспорту до центру Київа платним?
1970
29 ноября 2019 г.


Навіщо обмежувати в’їзд авто в центр?

За в’їзд до центру Києва потрібно платити - радник міського голови Максим Бахматов.

«Їздити в центр на машині має бути платно, дорого і боляче. Якщо ти багатий і тобі дуже треба – в’їжджай. Якщо тобі не дуже треба, залиш машину і їдь на метро, йди пішки – у нас не такий великий центр».

Запитуємо в транспортного експерта, гендиректора компанії А+С Україна Дмитра Беспалова, чи можливо цю ідею втілити сьогодні в місті. Коротко переказуємо його аргументи.

В’їзд автівок у центр обмежують у великих містах Європи: Лондоні, Мадриді, Берліні. Досвід показує, що це поліпшує безпеку та комфорт пішоходів. Так зменшується і кількість заторів, що дає більше простору громадському транспорту. Крім того, знижує кількість викидів, що безпосередньо впливає на здоров’я жителів. У години пік у Київ в’їжджає близько 100 тисяч авто, більша частина з них перетинає центральну частину міста.

Чи реально зробити це в Києві і як?

Плату за в’їзд до центру міста запроваджують з ДВОХ ПРИЧИН: якщо в центру міста є значний транзитний потенціал і якщо у місті критична ситуація з паркуванням. Для Киева актуальні обидва.

«У Києві радіально-кільцева структура планування. Будь-яке місто, сплановане таким чином, має значний транзитний рух через центр, і з цим мало що можна вдіяти. Тому вигадали брати плату за транзитний трафік. Як приклад можна навести Лондон, у них це називається «податок на затори».

Утім таке регулювання складно запровадити технічно. Тобто складно брати кошти за в’їзд до центру з кожного водія. Якщо це робити за прикладом платних магістралей, то потрібно облаштовувати спеціальні хаби, у яких водії сплачують кошти. Це неможливо зробити всередині Києва, адже земля у центрі міста дуже цінна. Ще один варіант: змушувати кожного водія поміщати в машину прилад з GPS, а потім вираховувати з нього кошти, якщо він перетнув лінію центру.

Тому інші міста запроваджують платний в’їзд у центр способом підвищення плат за паркування. У центр міста можна буде в’їхати автівкою, але треба оплатити дороговартісну парковку.

«Це ціна за привілей користування приватним авто в центрі міста. Ти маєш право користуватись ним, але це буде дорого».

Впроваджують це за схемою «аукціону», яка дає змогу завжди зберігати 15% вільних паркомісць. Як це працює: наприклад, у центрі є 10 тисяч паркомісць, з яких мають бути вільними 15%. Коли вільними залишаються тільки 10%, місто підвищує тариф: у результаті багато водіїв припиняє їздити в центр, бо для них це буде занадто дорого. Хвиля спадає, попит знову зростає, парковки поступово заповнюються і тариф збільшують знову.

Гроші, які місто отримає від сплати за паркування (у випадку Києва це сотні мільйонів гривень на місяць), треба використати для розвитку альтернативи – закупити більше громадського транспорту і зробити його зручнішим. «Я хочу припаркуватись у центрі легально і можу заплатити за це 200 гривень за годину. Хтось готовий 20 гривень, а я 200. Тому місто повинне віддати це паркомісце мені, тому що я заплачу більше грошей. Потім місто бере мої гроші і вкладає в розвиток громадського транспорту».

«Але я не вводив би таке регулювання до того моменту, поки місто не забезпечить гідну альтернативу приватному автомобілю у центрі міста. Спочатку треба навести лад з громадським транспортом».

Що з паркуванням?

Загалом у Києві понад 20 тисяч паркувальних місць, на які припадає понад 700 тисяч автомобілів. Це створює дуже великий дефіцит парковок, який наразі становить 90%. Тобто 90% автомобілів, які рухаються Києвом, – це потенційні порушники правил паркування. Водії можуть паркуватись у дворах, на газонах чи тротуарах – але це так чи інак порушує чиїсь права або правила дорожнього руху.

«Треба навчити київських водіїв платити хоча б що-небудь на цьому етапі. Ми можемо піти трьома шляхами: наводити лад у громадському транспорті, евакуювати неправильно припарковані авто або привчати водіїв платити хоча б ті гроші, які встановлені сьогодні (10 гривень за годину). Краще піти цими трьома шляхами одночасно».

Чи допоможуть перехоплювальні паркінги?

Перехоплювальні паркінги – це автостоянки, які облаштовують на в’їзді у місто біля швидкісного громадського транспорту, щоб «перехопити» населення з передмість. Вони можуть бути дієвими, але не розв’яжуть проблему завантаженого центру. До того ж основний швидкісний громадський транспорт Києва – метрополітен – і так перевантажений. «Метро вже майже не вміщає пасажирів, воно вже досягло межі провізної здатності. На червону гілку просто іноді неможливо сісти у вагон. Коли збільшити потік метрополітену на кількасот тисяч пасажирів – це буде небезпечно».

Чи стануть дієвими платні парковки?

Неможливо спрогнозувати, але можна порахувати. Щоб з’ясувати, чи є дієвим певне інфраструктурне рішення, стежать за двома показниками: часом і грошима. Якщо після запровадження платного в'їзду, наприклад, на громадському транспорті дорога до центру займатиме 20 хвилин, а на авто 1 годину і 20 хвилин, то більше людей обиратимуть громадський транспорт. Аналогічно з вартістю: якщо поїздка до центру буде коштувати 8 гривень на громадському транспорті (за умови, що він буде зручним) та 208 гривень на індивідуальному авто, більше жителів віддаватимуть перевагу першому варіанту. Нині ситуація у Києві не така, тому центр захаращений автомобілями.

Європа та авто в центрі

У німецькому Лейпцигу взагалі перекрили історичний центр міста для автомобілів. Сюди можна лише під’їхати на авто і залишити його в підземному паркінгу. Тож центр міста став майже повністю пішохідний, тут облаштували велодоріжки, частиною центру курсує тільки електробус. Люди на інвалідних візках пересуваються центром міста без перешкод.

У центрі Мадрида обмежили рух старих автомобілів і тих, які найбільше забруднюють атмосферу. Усі водії мають перевірити викиди своїх авто: у категорію «старих» потраплять близько 20% автівок, які в’їжджають у центр міста.

В Амстердамі влада міста вирішила взагалі заборонити в’їжджати до центру транспорту, який забруднює довкілля. Повністю це хочуть реалізувати до 2020 року, але спочатку сюди не пускатимуть авто з дизельним двигуном, якщо вік машини перевищує 15 років.

А в норвезькому Осло до кінця року планують заборонити використання всіх автомобілів у центрі. Ще за шість років у країні почне діяти заборона на авто з двигунами внутрішнього згоряння.

Читайте також про те, що новий голова "Укравтодору" розповів про те, коли в Україні можуть з'явитися платні дороги. А також про те, що Україні нададуть 900 млн євро на реконструкцію та будівництво автошляхів.


Источник:
the-village
26 ноября 2019 г.
1530
Дерева статистично значимо допомагають зменшити ризики передчасної смерті у містах. Мешканці, які жи...
12 ноября 2019 г.
1833
За два місяці в Міністерстві розвитку громад і територій накопичилася майже сотня звернень від ошука...
16 октября 2019 г.
1772
В попытке привлечь ценные кадры все больше работодателей обещают соискателям "плюшки" не только в ви...
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
Вчера
4700
Це може призвести до повного припинення діяльності основної програми компенсацій в Україні в наступн...
Вчера
1887
Для цього народні депутати пропонують передбачити відповідні видатки із загального бюджетного фонду...
31 октября 2024 г.
2614
Згідно з ухваленим документом, громадським об'єднанням, які опікуються охороною культурної спадщини,...
Вчера
1153
Всередині нього буде знаходитися величезний атріум зі спіралеподібною вежею в центрі. Навколо цієї в...
Вчера
525
Автор проєкту, відомий японський архітектор Шигеру Бан, зазначає, що музей є роботою з органічним фа...
31 октября 2024 г.
3369
Автори проєкту вирішили перепланувати об'єм будинку та оптимізувати його просторову конфігурацію від...
22 октября 2024 г.
1408
Захід стане майданчиком для конструктивного діалогу, висловлювання та обговорення різноманітних думо...
15 октября 2024 г.
1687
19 листопада усі провідні бімщики країни знову зустрінуться, щоб подискутувати, обговорити події, но...
10 октября 2024 г.
1266
У Києві відбудеться професійний форум, де зберуться провідні експерти та фахівці будівельної га...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Андрей Озейчук – строитель с 27-летним опытом, основатель компаний Rauta, Kovlar и Teza, предс...
26 июня 2023 г.
345
Андрій Озейчук – будівельник з 27-річним досвідом, засновник компаній Rauta, Kovlar та Teza, г...
18 марта 2024 г.
3673
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!