РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.539 EUR: 46.158
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.539
EUR 40.000 41.000 46.158
USD 41.330 41.831 41.539
EUR 45.900 46.709 46.158
Новость

У Мінрегіоні наполягають на розвитку велосипедної інфраструктури

Місцева влада має вже зараз активно створювати належну сучасну велоінфраструктуру в містах
2901
06 августа 2019 г.



Велосипедна інфраструктура

З вересня минулого року в Україні діють державні будівельні норми (ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці і дороги населених пунктів»), які запровадили обов’язкове влаштування велосипедних смуг і доріжок при проектуванні нових, реконструкції або капремонту існуючих вулиць і доріг в населених пунктах. І місцева влада вже має ініціювати та вживати низку необхідних заходів для створення сучасної велосипедної інфраструктури в містах.

На цьому наголосив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.

«У багатьох країнах Європи і світу велосипедний рух є невід’ємною частиною транспортної і громадської інфраструктури. За кордоном для велосипедистів все продумано і зроблено, як кажуть, не «для галочки». Є окремі велодоріжки чи велосмуги, зручні перехоплюючі, а також звичайні стоянки ледь не у кожному кварталі і біля кожної установи. Цей транспорт дійсно користується попитом. І для здоров’я корисно, і не потрібно витрачати зайві кошти на проїзний або авто. В Україні все це вже теж може працювати. Новими нормами, які діють вже з 1 вересня 2018 року ми запровадили обов’язкове проектування велодоріжок і велосмуг при проектуванні доріг в населених пунктах. І зараз в деяких регіонах це починають робити, є такі вулиці. Але поки що все це точкові зміни. Для того, щоб в нас дійсно побільшало велосипедистів і велосипедний рух запрацював, місцевій владі треба комплексно підходити до цього питання та створювати належну велоінфраструктуру вже зараз», – сказав він.

Відповідно до нових ДБН, велосипедні доріжки і смуги мають влаштовуватися на територіях житлових і промислових районів, комунально-складських зон, на магістральних вулицях безперервного і регульованого руху, вулицях місцевого значення, селищних та сільських дорогах, що забезпечують під’їзд велосипедистів до житлових, громадських будинків, промислових підприємств, об’єктів масового відвідування, відкритих автостоянок і гаражів. При цьому, велосмуги повинні проектуватися лише для одностороннього руху, а велодоріжки мають бути переважно односторонніми з обох боків вулиці. Необхідність проектування велосмуги або велодоріжки визначається категорією вулиці або дороги.

У нових ДБН також визначено, якою має бути мінімальна ширина велодоріжки або велосмуги у різних випадках. Наприклад, при новому будівництві велосипедна смуга має складати не менше 1,85 м, при реконструкції – не менше 1,5 м. Велосипедна доріжка з одностороннім рухом: при новому будівництві – мінімум 1,85 м, при реконструкції – мінімум 1,5 м. Велосипедна доріжка з двостороннім рухом з обох боків вулиці – не менше 2,5 м при новому будівництві, не менше 2 м – при реконструкції. Така ж сама велодоріжка, але з двостороннім рухом з одного боку вулиці має проектуватися шириною не менше 3 м при новому будівництві і не менше 2,5 м при реконструкції дороги або вулиці. Параметри спільної велосипедно-пішохідної доріжки визначаються так: мінімум 3 м при новому будівництві та мінімум 2,5 м при реконструкції.

Парцхаладзе зазначив, що з 1 вересня минулого року також вступила в дію будівельна норма, яка ввела можливість проектувати зручні перехоплюючі велостоянки в містах України біля станцій метрополітену, у межах територій автовокзалів та транспортно-пересадочних вузлів (ТПВ). Відповідно до неї, кількість місць на перехоплюючих велостоянках біля метро визначається розрахунком: 0,1% від користувачів станції, але не менше ніж 10 паркомісць, у межах автовокзалів – 1% від користувачів вокзалу + 2% від отриманого числа, у межах ТПВ – 1% його добового пасажиропотоку. Відстань від перехоплюючої велостоянки до входу на станцію або автовокзалу не повинна перевищувати 30 м.

«У Європі, наприклад, на таких парковках залишають велосипед перед тим, як пересісти на метро, автобус чи трамвай. Можна взагалі брати їх напрокат і залишати на іншій станції. Це справді круто», – додав Парцхаладзе.

Джерело:
10 августа 2000 г.
2505
Вже майже рік діють державні будівельні норми, які мають забезпечити зручне і швидке пересування вел...
05 августа 2019 г.
3124
В Україні запроваджено використання сучасних систем пожежогасіння тонкорозпиленою водою...
02 августа 2019 г.
2849
1 листопада вступають в дію будівельні норми щодо збільшення в 2 рази кількості жіночих вбиралень у ...
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
02 мая 2025 г.
2769
Згідно з текстом документа, Україна має право сама визначати ділянки, які надаватиме для пошуку та в...
08 апреля 2025 г.
3985
Наразі землі, які були незаконно відчужені, повертаються до держави та територіальних громад че...
19 марта 2025 г.
6402
Тимур Ткаченко оголосив про початок роботи нових правил роботи громадського транспорту під час триво...
Сегодня
6257
Його відзначили за «виняткові досягнення в спотворенні міських пейзажів»...
Вчера
883
Бетонний басейн - це не просто декоративний елемент ділянки, а складна інженерна споруда, що вимагає...
Сегодня
257
Demolition works are the first—and a crucial—stage of any construction or renovation pro...
23 декабря 2024 г.
3507
Юрій Шевага, Директор компанії БІГ-СІТІ розповів про стан та вплив війни на мостову інфраструкт...
16 января 2023 г.
6996
Кабінет Міністрів ухвалив рішення про створення Державного агентства відновлення та розвитку інфраст...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Юрій Обух, директор Рууккі Україна розповів про незмінний курс компанії до інновацій і без...
Андрій Озейчук – будівельник з 27-річним досвідом, засновник компаній Rauta, Kovlar та Teza, г...
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!