РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.214 EUR: 48.241
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.214
EUR 40.000 41.000 48.241
USD 41.050 41.490 41.214
EUR 47.970 48.669 48.241
Новость

Чи стануть українські міста зручними для велосипедистів

Вже майже рік діють державні будівельні норми, які мають забезпечити зручне і швидке пересування велотранспортом українськими містами

2559
10 августа 2000 г.



Дорогу велосипедам

Від вересня минулого року в Україні діють державні будівельні норми (ДБН В.2.3-5:2018 “Вулиці і дороги населених пунктів”), які запровадили обов’язкове влаштування велосипедних смуг і доріжок при проектуванні нових, реконструкції або капремонту існуючих вулиць і доріг в населених пунктах. І місцева влада вже має ініціювати та вживати низку необхідних заходів для створення сучасної велосипедної інфраструктури в містах.

На цьому наголосив заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе:

“У багатьох країнах Європи і світу велосипедний рух є невід’ємною частиною транспортної і громадської інфраструктури. За кордоном для велосипедистів все продумано і зроблено, як кажуть, не “для галочки”. Є окремі велодоріжки чи велосмуги, зручні перехоплюючі, а також звичайні стоянки ледь не у кожному кварталі і біля кожної установи. Цей транспорт дійсно користується попитом. І для здоров’я корисно, і не потрібно витрачати зайві кошти на проїзний або авто. В Україні все це вже теж може працювати. Новими нормами, які діють вже з 1 вересня 2018 року ми запровадили обов’язкове проектування велодоріжок і велосмуг при проектуванні доріг в населених пунктах. І зараз в деяких регіонах це починають робити, є такі вулиці. Але поки що все це точкові зміни. Для того, щоб в нас дійсно побільшало велосипедистів і велосипедний рух запрацював, місцевій владі треба комплексно підходити до цього питання та створювати належну велоінфраструктуру вже зараз”, - написав він.

Відповідно до нового ДБН, велосипедні доріжки і смуги мають влаштовуватися на територіях житлових і промислових районів, комунально-складських зон, на магістральних вулицях безперервного і регульованого руху, вулицях місцевого значення, селищних та сільських дорогах, що забезпечують під’їзд велосипедистів до житлових, громадських будинків, промислових підприємств, об’єктів масового відвідування, відкритих автостоянок і гаражів. При цьому, велосмуги повинні проектуватися лише для одностороннього руху, а велодоріжки мають бути переважно односторонніми з обох боків вулиці. Необхідність проектування велосмуги або велодоріжки визначається категорією вулиці або дороги.


В Україні вже майже рік діють будівельні норми, що зобов'язують міста облаштовувати велосипедні доріжки і смуги, а також дозволили проектувати звучні перехоплюючі велостоянки біля станцій метрополітену, вокзалів та транспортних вузлів


У новому ДБН також визначено, якою має бути мінімальна ширина велодоріжки або велосмуги у різних випадках. Наприклад, при новому будівництві велосипедна смуга має складати не менше 1,85 м, при реконструкції - не менше 1,5 м. Велосипедна доріжка з одностороннім рухом: при новому будівництві - мінімум 1,85 м, при реконструкції - мінімум 1,5 м. Велосипедна доріжка з двостороннім рухом з обох боків вулиці - не менше 2,5 м при новому будівництві, не менше 2 м - при реконструкції. Така ж сама велодоріжка, але з двостороннім рухом з одного боку вулиці має проектуватися шириною не менше 3 м при новому будівництві і не менше 2,5 м при реконструкції дороги або вулиці. Параметри спільної велосипедно-пішохідної доріжки визначаються так: мінімум 3 м при новому будівництві та мінімум 2,5 м при реконструкції.


Парцхаладзе зазначив, що з 1 вересня минулого року також вступила в дію будівельна норма, яка ввела можливість проектувати зручні перехоплюючі велостоянки в містах України біля станцій метрополітену, у межах територій автовокзалів та транспортно-пересадочних вузлів (ТПВ). Відповідно до неї, кількість місць на перехоплюючих велостоянках біля метро визначається розрахунком: 0,1% від користувачів станції, але не менше ніж 10 паркомісць, у межах автовокзалів - 1% від користувачів вокзалу + 2% від отриманого числа, у межах ТПВ - 1% його добового пасажиропотоку. Відстань від перехоплюючої велостоянки до входу на станцію або автовокзалу не повинна перевищувати 30 м.

“У Європі, наприклад, на таких парковках залишають велосипед перед тим, як пересісти на метро, автобус чи трамвай. Можна взагалі брати їх напрокат і залишати на іншій станції. Це справді круто”, - додав Парцхаладзе.

Державні будівельні норми (ДБН) – обов’язкові до виконання нормативні акти, які використовуються під час проектування нових та реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів, вулиць і доріг відповідно до їх призначення.

Якщо ви хочете дізнатися та проконтролювати всі зміни в Державних будівельних нормах – читайте розділ «ДБНи», тут зібрані ВСІ нововеддення норм та коментарі експертів.

Источник:
Рубрика:
Читайте все статьи рубрики
Обновление ДБН
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
05 августа 2019 г.
3175
В Україні запроваджено використання сучасних систем пожежогасіння тонкорозпиленою водою...
02 августа 2019 г.
2903
1 листопада вступають в дію будівельні норми щодо збільшення в 2 рази кількості жіночих вбиралень у ...
02 августа 2019 г.
3421
З 1 серпня проектувати торгівельні зали можна будь-якої висоти без обмежень – зміни до ДБН...
13 августа 2025 г.
3432
Інвестиційні проекти, які можна буде компенсувати через власні податки підприємства, мають бути реал...
11 августа 2025 г.
187569
Build Portal зібрав думки будівельної еліти, профільних експертів та представників влади щодо н...
31 июля 2025 г.
3460
Документ передбачає залучення приватних інвестицій для швидкого відновлення інфраструктури...
21 августа 2025 г.
3464
Міст матиме довжину 112 метрів та ширину 14 метрів. Він складатиметься з двох рівнів: верхній сполуч...
20 августа 2025 г.
7534
Проєкт став черговим прикладом динамічного розвитку архітектурного середовища Тирани, де останніми р...
19 августа 2025 г.
10628
Компанія створила три окремі зони – аквапарк з інтерактивними водними елементами, лісопарк з в...
05 сентября 2025 г.
1791
Під час BUSINESS DAY КБУ будівельна спільнота та представники влади разом з міжнародними партнерами ...
04 сентября 2025 г.
2174
September Fest — головний міський урбан фестиваль цієї осені, де поєднуються архітектура, куль...
05 августа 2025 г.
1424
6 серпня відбудеться розширене спільне засідання Ради Будівельної палати України, Профспілки працівн...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Анна Гонтаренко, Виконавча директорка Українського Центру Сталевого Будівництва у Головному щор...
Юрій Обух, директор Рууккі Україна розповів про незмінний курс компанії до інновацій і без...
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!

Ивент
АНОНС: BUSINESS DAY КБУ та розширене засідання Ради директорів КБУ відбудуться 08 жовтня 2025 року!
Під час BUSINESS DAY КБУ будівельна спільнота та представники влади разом з міжнародними партнерами об'єднаються для обговорення поточних викликів галузі та ефективної координації зусиль щодо майбутньої відбудови України
Киев
8
октября
необходима регистрация