Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.289 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 44.968 |
USD | 41.070 | 41.490 | 41.289 |
EUR | 44.750 | 45.430 | 44.968 |
Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України продовжує оновлювати державні будівельні норми (ДБН) щодо доріг, зокрема, пропонує внести відповідні зміни для більш широкого використання геосинтетичних матеріалів при проектуванні дорожнього покриття в Україні. А саме - геотекстилю, геосинтетичних граток і сіток, геомембран, геокомпозитів тощо.
За підрахунками експертів, це дозволить до 20% зміцнити дорожнє покриття, до 30% підвищити строк його служби та загалом знизити утворення можливих дефектів на дорогах.
“Використовувати геосинтетичні матеріали у будівництві за кордоном почали ще в 60-х роках минулого століття. І вже кілька десятиліть вони повсюдно застосовуються в Європі. Сьогодні у світі випускається близько 400 різних видів геосинтетиків, їх використовують у сотнях тисяч проектів щорічно. І це не дивно, адже, по-перше, це економічно вигідно - геосинтетичні матеріали дозволяють істотно знизити вартість будівництва, ремонту і утримання доріг, і, по-друге, екологічно - зменшуються витрати природних матеріалів і знижуються обсяги підготовчих робіт. Ми також повинні переймати цей досвід і більш широко застосовувати ці рішення при будівництві доріг, тому акцентуємо на цьому особливу увагу у ДБН”, - написав заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе на своїй сторінці у Facebook.
Також серед плюсів геосинтетиків Парцхаладзе відмітив їх простоту у використанні та укладанні в конструкцію доріг, високу довговічність, міцність, стійкість та компактність при транспортуванні.
Найбільш широко геосинтетичні матеріали сьогодні застосовуються при проектуванні дорожнього покриття на слабких ґрунтах, ґрунтах з підвищеною вологістю тощо.
Завдяки своїм фізичним і хімічним властивостям вони виконують такі функції як:
- армування - зміцнення ґрунтів, підвищення якості і стійкості дорожнього покриття, мінімізація дефектів і пролягання;
- фільтрації, дренажу ґрунтів та гідроізоляції;
- розділення та унеможливлення змішування ґрунтів або матеріалів;
- протиерозійного захисту ґрунтів тощо.
Проект змін до ДБН В.2.3-4-2015 “Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво” розроблений ДП “ДерждорНДІ”.
Довідково:
Геосинтетичний матеріал (geosynthetic) - загальний термін, який описує рулоний, стрічковий або об’ємний (у вигляді трьохмірної структури) матеріал, один із компонентів якого виконаний із синтетичного або натурального полімеру, який використовують у контакті із ґрунтом і (або) іншими матеріалами в дорожньому, геотехнічному та цивільному будівництві.
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.