Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.929 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 43.577 |
USD | 41.700 | 42.185 | 41.929 |
EUR | 43.300 | 44.001 | 43.577 |
Ця стаття підкріплена актуальними даними про стан мостів та вплив війни, підкреслюючи важливість інвестицій у системи водовідведення для довгострокової економічної ефективності.
Юрій Шевага, Директор компанії БІГ-СІТІ
Забезпечення ефективного водовідведення для мостів, доріг, покрівель та інших інфраструктурних об'єктів є критично важливим для довгострокової надійності та безпеки нашої транспортної мережі. У Європі вже давно зрозуміли, що інвестиції у системи водовідведення — це не лише технологічне рішення, а й спосіб заощадити кошти на ремонтах у перспективі десятиліть.
Компанія БІГ-СІТІ https://bigcity.in.ua/ пропонує сучасні рішення для водовідведення, які довели свою ефективність на європейських ринках. Ми спеціалізуємося на проєктуванні, монтажі та обслуговуванні систем, що забезпечують безаварійну роботу об’єктів інфраструктури протягом 25 і більше років. Давайте розглянемо економічні переваги таких рішень у контексті української інфраструктури, зокрема з урахуванням наслідків війни.
Стан мостової інфраструктури України — статистика і виклики
За даними «Укравтодору», в Україні налічується понад 16 тисяч мостів, з яких близько 35% перебувають у передаварійному або аварійному стані та потребують термінової реконструкції. Це приблизно 5,5 тисячі мостів. Більшість цих споруд були зведені понад 40-50 років тому та не відповідають сучасним технічним вимогам і навантаженням.
Відсутність ефективних систем водовідведення є однією з основних причин руйнування мостових конструкцій. Постійний вплив води призводить до:
Корозії сталевих елементів (призводить до зменшення міцності конструкцій на 30-50%).
Руйнування бетону (поява тріщин та відколів).
Зниження строку служби мостів на 15-20 років.
За оцінками експертів, тільки для ремонту цих мостів необхідно щороку інвестувати не менше 15-20 мільярдів гривень.
Вплив війни на інфраструктуру
Війна завдала значної шкоди транспортній інфраструктурі України. За даними Міністерства інфраструктури України, станом на 2024 рік:
Пошкоджено або зруйновано понад 500 мостів.
Загальна сума збитків у сфері дорожньої інфраструктури перевищує 1,5 трильйона гривень.
60% мостів на звільнених територіях потребують капітального відновлення.
Відновлення зруйнованих мостів та забезпечення їхньої довговічності неможливе без сучасних систем водовідведення. Це дозволить уникнути повторних руйнувань та знизити експлуатаційні витрати на 40-50%.
Оцінка економічної ефективності
Методологія аналізу
Економічна ефективність систем водовідведення оцінюється шляхом порівняння двох варіантів за період експлуатації у 25 років:
Варіант без інвестицій (W0) — об’єкт експлуатується без системи водовідведення.
Варіант з інвестиціями (WI) — об’єкт обладнаний системою водовідведення.
На початку аналізу передбачається, що обидва об'єкти перебувають у доброму технічному стані та експлуатуються в однакових умовах (гідрометеорологічні фактори, транспортне навантаження).
Вплив відсутності водовідведення
У варіанті W0 відсутність водовідведення призводить до:
Корозії сталевих елементів конструкції мосту.
Руйнування бетону через проникнення води та заморожування/відтавання.
Збільшення частоти ремонтів через пошкодження від дорожнього руху та погодних умов.
Часті ремонти призводять до фінансових втрат, що включають:
Витрати на ремонти:
Без системи водовідведення середні витрати на часткові та періодичні ремонти мосту можуть сягати 1,5 млн грн за 25 років.
З водовідведенням витрати знижуються до 900 тис. грн.
Втрати часу через обмеження руху:
Під час ремонту затримки для водіїв складають близько 30 секунд на транспортний засіб.
За даними Генерального виміру руху (GPR), середній добовий трафік на українських дорогах становить 8,3 тис. транспортних засобів.
Загальна вартість втрат часу під час ремонту може досягати 91,1 тис. грн на місяць.
Порівняння витрат
Показник |
Варіант W0 (без водовідведення) |
Варіант WI (з водовідведенням) |
Витрати на ремонти за 25 років |
1,5 млн грн |
900 тис. грн |
Втрати часу через затримки |
91,1 тис. грн/місяць |
27 тис. грн/місяць |
Середній термін служби мосту |
40-50 років |
70 років |
Економічні показники ефективності
На основі цих даних можна розрахувати ключові економічні показники:
Економічна чиста приведена вартість (ENPV) — позитивний результат завдяки зниженню витрат на ремонти та зменшенню втрат часу.
Економічна внутрішня норма прибутковості (EIRR) — показує дохідність інвестиції у водовідведення при ставці дисконту 5%, що відповідає рекомендаціям Європейської комісії.
Перші випробування в Україні: Розв'язка Полярна/Богатирська
10 серпня 2024 року, на перетині вулиць Полярна та Богатирська, компанія БІГ-СІТІ (https://www.youtube.com/watch?v=dovhxBLCvMc&t=5s) провела революційне випробування системи водовідведення, яке стало першим не лише в Україні, а, можливо, і в Європі!
Під час випробування заступник з наукової роботи Національного інституту розвитку інфраструктури Володимир Іванович продемонстрував унікальні методи перевірки. На дорожнє покриття було вилито 10 000 літрів води з інтенсивністю 1 мм на хвилину — це імітувало сильний дощ.
Результати випробувань:
Вода безперешкодно стікала до водовідвідних трапів.
Система ефективно очищала воду від сміття та спрямовувала її до підвісного колектора.
Жодних протікань або збоїв у роботі системи не виявлено.
Цей експеримент підтвердив надійність та ефективність рішень БІГ-СІТІ. Це не лише інноваційне досягнення у сфері інфраструктури, а й наочний приклад того, як системні перевірки допомагають уникнути дорогих ремонтів у майбутньому.
Висновок
Інвестиції у сучасні системи водовідведення забезпечують:
Скорочення витрат на ремонти на 40%.
Зменшення втрат часу водіїв на 30-40%.
Подовження строку служби мостів на 20-30 років.
Це рішення не лише економічно доцільне, а й необхідне для ефективного відновлення та розвитку інфраструктури України, особливо в умовах післявоєнної відбудови.
Компанія БІГ-СІТІ готова допомогти впровадити інноваційні рішення, що принесуть економічну вигоду та надійну інфраструктуру на десятиліття вперед!
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.