Великовантажні автосамоскиди, що цілодобово працюють і зупиняються лише на техобслуговування чи ремонт, наочно продемонстрували свою надійність в складних умовах ПрАТ «Полтавський ГЗК». Вперше на території пострадянського простору українські автомобілі американського походження - САТ 785С - мають пробіг понад мільйон кілометрів.
Загалом тільки в гірничодобувному бізнесі України експлуатується 220 автосамоскидів Сaterpillar, з них 120 - САТ 785С. Власником 45 великовантажних автомобілів цієї найпопулярнішої моделі лінійки гірничої техніки є ПрАТ «Полтавський ГЗК». І саме самоскиди, що експлуатуються в кар’єрі даного підприємства, переходять мільйонний рубіж. Це дуже важливий показник ефективності та економічної доцільності використання саме цієї техніки. Для виробника це ще одне підтвердження надійності автомобіля, для сервісної організації - якості його обслуговування.
- У нас дуже складні умови експлуатації, завжди коротке плече і круті підйоми, - наголошує перший заступник голови правління ПрАТ «Полтавський ГЗК» Володимир Іванов. - В умовах гірничорудних кар’єрів дуже складно отримати такий пробіг. За всю історію нашого комбінату лише два автомобілі Komatsu HD-1200 мали такий показник. Мільйонного пробігу на САТ 785С було досягнуто менш ніж за десять років. Це стало можливим лише завдяки професіоналізму екіпажів і тристоронньому співробітництву.
Безумовно, тривалість і ефективність експлуатації будь-якої техніки має три складові - це надійність і якість збірки самого автомобіля, правильна експлуатація та своєчасне і якісне обслуговування. Надійність кар’єрних самоскидів Caterpillar, широкий спектр і якість сервісних послуг стали основними факторами вибору саме цієї техніки для оновлення та розширення технологічного парку комбінату.
Станом на сьогодні два кар’єрних самоскиди САТ 785С (№108 і №115) перейшли мільйонний рубіж, ще два - наближаються до нього.
- Ми з нетерпінням чекали на цю подію, тим більше, що лише один кар’єрний самоскид моделі САТ 777 на красноярському золотодобувному підприємстві у 2011 році досягнув такого рубежу, а серед моделей САТ 785С, що експлуатуються в кар’єрах пострадянського простору, лише автомобілі ПГЗК пройшли мільйон кілометрів, - наголошує керівник підрозділу сервісу відділу гірничої техніки, директор гірничого філіалу компанії «Цеппелін Україна» Віктор Рядненко. - Це результат тісного співробітництва між власниками цієї техніки і нами. У нас спільна мета, до якої ми йдемо разом.
Дійсно, мета у всіх одна. Підприємство зацікавлене в отримані прибутку, а для цього потрібно зменшувати собівартість продукції. Мета виробника гірничої техніки Caterpillar, її ексклюзивного офіційного дилера і сервісної компанії «Цеппелін Україна» також зрозуміла - підвищення конкурентоспроможності саме цих автомобілів. А це знаходиться в прямій залежності не стільки від вартості автомобіля, скільки від терміну його експлуатації і робочого ресурсу тощо. Чим більші ці показники, тим менші питомі витрати підприємства на перевезення гірничої маси.
- Вартість САТ 785 достатньо висока і утримувати такий автомобіль в технічно справному стані, щоб отримувати прибуток, дуже складно, - наголосив Віктор Рядненко. - Це потребує значних фінансових, матеріальних та трудових ресурсів. Мільйон кілометрів пробігу - це доказ того, що і ми, і підприємство вибрали вірний шлях.
Для гірничодобувних підприємств світу, на відміну від країн СНД, такий пробіг кар’єрного самоскиду не виключення, а норма. Світовий вектор розвитку, який обрали у ПрАТ «Полтавський ГЗК», зокрема відмова від економії на обслуговуванні техніки та впровадженні найкращих світових практик, приносить свої дивіденди. Проте на комбінаті не зупиняються на досягнутому. На сьогодні мільйонники приблизно напрацювали 70 тисяч мотогодин, для кар’єрної техніки Caterpillar цей показник може бути на третину більшим.
- У нас з «Цеппелін Україна» спільна програма подовження терміну ефективної експлуатації самоскидів до 100 тисяч мотогодин, - розповідає Володимир Іванов. - Це складна кропітка робота. Сьогодні в режимі он-лайн контролюється більше тисячі параметрів роботи вузлів і агрегатів цих автомобілів. На підставі цих даних сервісна компанія має можливість проаналізувати стан автомобіля і спрогнозувати його поведінку на певний період, як наслідок, вчасно підготуватись до ремонту або до усунення дрібних неполадок під час технічного обслуговування. Саме підвищенню ефективності роботи в цих напрямках присвячена частина стратегічних ініціатив. Важлива і підтримка виробника. Всі новації, які впроваджуються Caterpillar на нових моделях, по можливості ми застосовуємо і для нашої техніки.
Зроблено лише перші кроки в цьому напрямку, проте є впевненість, що загальний результат від впровадження всіх сучасних надбань Caterpillar, внесення конструктивних змін до вузлів і агрегатів, нових методів діагностування, обслуговування і ремонту допоможуть не тільки отримати такий мільйонний пробіг і на інших автомобілях, але й значно збільшити термін їх ефективної експлуатації.
Проте вже сьогодні можна говорити, що завдяки професіоналізму екіпажів, надійності вузлів та агрегатів САТ 785С, професійності працівників сервісного центру у ПрАТ «Полтавський ГЗК» в черговий раз досягнуто найкращих результатів серед споріднених підприємств країн СНД.
- Я хочу подякувати керівництву гірничотранспортного цеху та екіпажам за дбайливе ставлення до цієї вартісної техніки, - наголосив Володимир Іванов. - В першу чергу це їх заслуга, що техніка має пробіг більше мільйона кілометрів і продовжує працювати. Маю надію, що екіпажі інших автомобілів братимуть з них приклад. І, безумовно, хочу подякувати компанії «Цеппелін Україна» за підтримку, завдяки якій ми вже досягаємо таких високих показників напрацювання вузлів і агрегатів. До речі, основні з них (двигун, КПП, бортові редуктори) в обох машинах, що мають пробіг понад мільйон кілометрів, відпрацювали до капітального ремонту значно більше, ніж заявлено виробником. Це одна із багатьох складових конкурентоспроможності нашого підприємства.
Джерело: Цеппелін
Інформація опублікована на правах реклами
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.