| Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
| USD | 39.800 | 40.300 | 42.057 |
| EUR | 40.000 | 41.000 | 48.996 |
| USD | 41.880 | 42.360 | 42.057 |
| EUR | 48.750 | 49.249 | 48.996 |
Проєкт Light Into Darkness Анрі втілював протягом двох років, подорожуючи Україною разом із неурядовою організацією Dutch Civilian Action (DCA), що надає допомогу цивільним біля лінії фронту. У 2023 році митця запросили документувати роботу волонтерів, але досвід, побачений на місці, трансформував його творчий підхід, пише Dezeen.
«Коли почалося повномасштабне вторгнення, я замислився над роллю мистецтва у такому конфлікті й тим, який вплив воно може мати. Я також пригадав важливість документальних матеріалів часів Другої світової, що стали частиною нашої колективної пам’яті», - розповідає Анрі.
Після подорожі Ізюмом, Харковом і Херсоном, митець провів три місяці у Києві, працюючи в майстерні над скульптурами, натхненними зустрічами з українцями. Він зізнається, що найбільше його вразила їхня стійкість: люди залишалися у своїх домівках і продовжували жити під загрозою постійних обстрілів.
«У цих людей є очевидна крихкість, пов’язана з пережитою травмою, але водночас надзвичайна гідність і рішучість. Це сильно вплинуло на те, як я хотів їх представити через свої роботи», - каже він.
У селах Сходу України Анрі побачив, що зруйновані речі стали “мовчазними свідками” подій.
«Ці артефакти нагадують портрети - вони несуть видимі та невидимі шрами цивільних, які пережили війну», - пояснює митець.
Зібрані ним близько десяти предметів - уламки меблів, пошкоджені двері, віконні рами - були або знайдені на місці вибухів, або передані місцевими жителями разом із їхніми історіями. Анрі також збирав демілітаризовані гільзи та уламки російських ракет, які українські ливарні допомогли переплавити в «протези» для відновлення об’єктів.
«Метал, який руйнував, тепер відновлює - це метафора українських родин, що відбудовують себе після війни”, - наголошує художник.
Вперше проєкт представили на Dutch Design Week 2025, де експонували:
Після виставки Анрі отримав пропозиції від кількох інституцій, зацікавлених у демонстрації проєкту. Найближчим часом він планує повернутися в Україну, щоб створити нові роботи у співпраці з людьми, які отримали фізичні травми, розширюючи символіку «протезування».
«Цей проєкт - це роздуми про пам’ять, стійкість і відбудову. Кожен відновлений об’єкт - це слід, рана й символ колективної витривалості. Мистецтво тут не пояснює війну, але дає відгук - дозволяє відчути її присутність», - підсумував митець.
Андрій Озейчук про важливість ESG, EPD та GWP, а також перспективи EPBD у будівництві
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.