Як Україну у Європі представляли. Іван Салій про 59-й Конгрес UFEMAT, Стокгольм

Президент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів Іван Салій про досвід, яким обмінялися учасники Конгресу
1273 30.10.2017 в 10:59

БЛОГ ІВАНА САЛІЯ

Президент Всеукраїнської спілки виробників будівельних матеріалів







Програма і ключові учасники (Італія, Франція, Іспанія, Нідерланди...) та традиційні спонсори (Wienerberger, Mapei...): звіт, бюджет на 2018 рік, ґрунтовна аналітика та кращі практики країн.



Президент UFEMAT Антоніо Балістер:

  • Уже присутні 16 країн з 20.
  • В Євросоюзі будівництво у 2016 році зросло на 5%, в основному – це житлове будівництво.
  • Розпочалася цифрова революція – IT сервіс, е-комерція – складний виклик для галузі.
  • UFEMAT повинна стати центром обміну інформацією.
  • Через 20 років продаж будматеріалів будуть вести роботи.

Велика риба поїдає малу.
А тепер швидка риба з'їдає кволу, повільну.

 

Ключова доповідь першого дня: Генеральний директор Федерації дистрибуторів будматеріалів Великобританії Джон Ньюкомб (Builders Merchants Federation (BMF)):

  • Збільшила число членів Федерації до 612, з них 300 – велико-гуртові структури, які контролюють 80% ринку.
  • Сильні регіональні структури.
  • Форми роботи «звичайні»:
  • конференції,
  • з'їзди виробників та дистриб'юторів,
  • форуми за видами будматеріалів (цегла, каналізація...),
  • сприяння закупівельним групам,
  • 12 регіональних центрів якості на майданчиках підприємств Федерації,
  • 42 посли якості їздять по Великобританії і презентують інновації,
  • на сайті розміщують вакансії
  • дуже багато роботи присвячено освітнім програмам серед молоді, що мають показати привабливість професії будівельника.

Як виклик обговорювали факт Brexit, адже 25% будівельних робіт в Лондоні ведуть європейські будівельні компанії.
Знайшли рішення: Виклики і можливості. Тут і зараз...

  

  

Далі, як і належить, ініціативу перебрала приймаюча сторона – Голова Ради директорів швецької організації «Дилери будівельних матеріалів» (Byggmaterialhandlarna) Йохан Розендаль з ентузіазмом і урочисто повідомив:

  •  В Швеції фантастична економіка, відмінний споживчий клімат, будівництво щорічно зростає на 3-5%.
  •  50% ВВП – експорт.
  •  Криза 2008-2009 років на нас не вплинула:

              o Знизили податки.
              o Банківську ставку зробили мінусовою (-0,5%), за збереження грошей в банку потрібно сплачувати...

  •  Частка е-комперції в будівництві різко зростає і сягає вже 9% (довідково: продукти харчування – 1%, книги – 49% продаються через інтернет).
  •  В Швеції 15 різноманітних «Епіцентрів».
  •  І знову... закупівельні групи:

            o 132 магазини об'єднуються і формують спільні закупки.
            o Найбільша закупівельна група має 330 магазинів в трьох країнах, оборот 2,0 млрд.євро.
            o Має загальні бренд, стратегію розвитку, IT-систему.

Відома Velux, керівник відділу глобальних продажів Мортен Нордбо Дженсен. Присвячена доповідь е-комерції та омніканальності:

  •  Майбутнє магазинів зміниться.
  •  Уже не головне просто продати цеглу. Головне привабити покупця: унікальним досвідом, шоу-румами, шоу, театром, галереєю, музикою, тощо.
  •  В магазині можна зануритись в різні технології.
  •  Тепер – сканують, і через 4 години – готове замовлення за твоїми критеріями
  •  Магазини будуть без продавців (як наведений приклад магазину в Шанхаї).
  •  Уже буклети та книжки не спрацьовують. Потрібен ефект...
  •  Одягаєш VR окуляри і товар в руки не береш, віртуально бачиш процес виробництва плитки чи її укладки.
  •  У скорій перспективі вікно буде автоматично відкриватись – закриватись відповідно до сонця, дощу чи вологості...
  •  Закінчились таблетки в пральній машині, натиснув кнопку і таблетки привезуть
  •  Інтернет речей (IoT) — наше скоре майбутнє.

2018 рік – приймаючою стороною зголосилась бути Португалія, яка повернулась до діяльності UFEMAT.

Голова правління Португальської асоціації торговців будматеріалами Карлос Роса. (APCMC Associaçao Portuguesa dos comerciantes de materiais de construçao).
Асоціація в Португалії – 300 членів виробників, гуртовиків та роздрібних торговців.

  •  Головне завдання: кооперація з просування продукції на ринок.
  •  Один раз на рік конгрес.
  •  Виставки.
  •  Різдвяна вечеря.
  •  Спільний сайт.
  •  Каталоги продукції членів оновлюються щоквартально.

Приймаюча сторона показала найбільший в Швеції гіпермаркет будматеріалів та велетенські склади для прийому і комплектації будматеріалів – до 40000 кв.м.

Особливо пишаються господарі кварталом із 9-ти поверхових будинків повністю побудованих із дерева, навіть шахти ліфтів оббиті дерев'яною вагонкою. Фасади утеплені мінеральною ватою 22 см.
В Лондоні будинки облицьовують цеглою, а з дерева дешевші, ніж цегляні. В Швеції навпаки – бо «в Швеції мало лісу».

  

  

Словом, учасники Конгресу сьогодні стабільно почуваються в позитиві та налаштовані на активне майбутнє, на здолання викликів, і головне у них, а не у нас – продати і продажі зростають завдяки е-комерції.

Нам потрібно намагатись бути в шерензі передових країн Європи. Не епізодично, а системно працювати з національними асоціаціями та закупівельними групами Європи.
Члени делегації, сучасна молодь, відмінно презентували країну та учасників Спілки:

  •  Олександр Пєтушков, компанія «Роял Хауз»
  •  Анна Мартова, компанія «Голден Тайл»
  •  Дмитро Ковганіч, компанія «Домокомплект»

В традиціях UFEMAT спільне відвідування мюзиклу та вечеря на 80-100 осіб надали можливість кожному поспілкуватися з більшою кількістю учасників Конгресу.
Окремі враження від Стокгольму:
Історична частина міста, туристичне осердя – збереглося.
Повсюдно не бачили бодай одного обідраного фасаду чи покинутих розвалин, усе в північних тонах, упорядковано. Тротуари і дороги, як для мене, в ідеальному стані.



  

За роботою будівельників в касках з антенами та в кольорових комбінезонах з масою кишень і в міцних ботинках залюбки спостерігати, а вони пишаються власним виглядом.
Залізничний вокзал має пересадочний вузол і через 20 хвилин із швидкістю 190 км/год. – вже в аеропорті. Усі квитки сплачуються і контролером перевіряються на смартфоні як і реєстрацію на літак.

Анна Мартова, Керівник відділу експорту Керамічної групи «Golden Tile»:
Червоною ниткою цьогорічного UFEMAT був розвиток електронних продажів (E-commerce). Фізичні магазини все ще домінують над електронними у пропорції 90% до 10%, але перші знаходяться під великою напругою, бо люди обирають сьогодні:
- швидкість
- зручність
- гнучкість
- «будь-де і будь-коли»

Темпи зростання E-commerce неймовірно швидкі! У 2017р. прогнозують 602 млрд. євро. А за 5-7 років, коли молоді люди стануть економічно незалежними і підуть купувати, виробники, які будуть «не онлайн», програють.

Ковганіч Дмитро, Генеральний директор ТМ Домокомплект:

Відвідування Конгресу підтвердило правильність обраного нами вектора розвитку. 

Після UFEMAT ми взяли участь в UK Construction Week в Бірмінгемі, де представили публіці наш продукт – енергоефективні модульні будинки з СІП-панелей.

Так само були проведені переговори з ключовими гравцями дерев'яного домобудівництва Британії, Іспанії та Польщі про спільне просування продукції ТМ Домокомплект на території країн ЄС.

  

Отже, основні тренди:
- екологічність + економія ресурсів
- перехід «в цифру» всіх процесів з будівництва
- омніканальність – нова епоха роздрібної торгівлі
- СЄ-маркування – головний критерій допуску на ринок
І зрозуміло: у них перевиробництво, вони йдуть на наш ринок, а нам потрібно «штурмувати» ринки Європи, США та Африки.

Президент
Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів
Іван Салій

Джерело: Всеукраїнська спілка виробників будматеріалів

 
Интересные новости:
13.10.2017
1108
Президент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів Іван Салій аналізує стан рухомого...
02.10.2017
1509
Відкрите звернення Івана Салія, Президента Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів до Президе...
23.08.2017
1513
Унікальний погляд в історію незалежності і аналіз будівельної галузі у надихаючому привітанні із Дне...
22.01.2020
593
Іван Салій, президент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів звернувся до Президента та Прем...
22.01.2020
727
Іван Салій, президент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів, розповідає про підсумки зустрі...
31.12.2019
7360
Традиционно, в конце декабря, Екатерина Никитина, колумнист Build Portal, президент Best Media Group...