Належна якість житлово-комунальних послуг: що робити, якщо ваші права як споживачів порушуються

Міністерство юстиції розповіло, як діяти, якщо порушуються ваші права як споживачів житлово-комунальних послуг
677 21.10.2020 в 09:16


Як захистити власне право на
якісні житлово-комунальні послуги


Якщо споживач справно сплачує за послуги ЖКГ, він може захищати свої порушені права доступними правовими методами, повідомили в Мін'юсті. Одним із механізмів захисту прав споживачів є акт-претензія. Тож, якщо ваші права порушують, то варто насамперед документувати порушення і виставляти претензію за неякісно надані послуги.

Алгоритм дій для відстоювання належної якості надання комунальних послуг:

1. Вивчення договору між споживачем і надавачем комунальних послуг

У цьому документі значаться параметри, критерії, алгоритми дій, терміни реагування на аварійні ситуації та сплати за послуги - усе, що регулює відносини двох сторін.

Как добиться отопления, если в квартире холодные батареи


2. Повідомлення про порушення надавачу послуг ЖКГ

Якщо трапилась аварійна ситуація з порушенням ваших прав - зафіксуйте обставини, до яких призвело ненадання або неякісне надання комунальних послуг (якщо це затоплення, псування майна - фотографуйте пошкоджену техніку, меблі, стіни тощо).

Далі варто письмово звернутись до надавача послуг і повідомити про порушення, а також наполягати на складенні акта-претензії. До листа можна додати докази: фото, відео, свідчення свідків. У зверненні обов’язково зазначається прізвище, ім’я та по батькові, місце фактичного проживання споживача, а також найменування ненаданої, наданої не в повному обсязі або неналежної якості послуги.


3. Перевірка якості послуг та складання акта-претензії

Виконавець комунальної послуги або управитель багатоквартирного будинку зобов’язані прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання відповідних послуг, але не пізніше ніж протягом 1 доби з моменту отримання претензії споживача.

Борги за опалення заднім числом у вересні: Киянам нарахували додатково 800-1000 грн боргу. Що відомо

За результатами перевірки складається акт-претензія у 2-х примірниках. Якщо споживач і представник надавача послуг не дійшли згоди у питаннях підтвердження порушень, то акт-претензія підписується із зауваженнями, які є його невід’ємною частиною.


4. Звернення до вищих контролюючих органів

При незадовільній відповіді або її відсутності слід звертатись до вищого керівництва або контролюючих органів. Захист прав споживачів належить до повноважень Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту прав споживачів (Держпродспоживслужба).

Після отримання відповіді від підприємства - надавача послуг та його контролюючого органу і за умови неусунення недоліків слід звертатись до суду для оскарження дій або бездіяльності відповідних органів, які не надають послуги, передбачені договором, або надають їх не в повному обсязі (неналежної якості).


5. Звернення до суду

У випадку отримання офіційної відмови у задоволенні вимог щодо перерахунку ви маєте право оскаржити таке рішення в судовому порядку. Основою доказової бази у справі слугуватимуть договір про надання відповідних послуг, квитанції про сплату за послуги, належним чином складений акт-претензія, фото- та відеоматеріали пошкодженого майна, покази свідків.

Реконструкция столичных «хрущевок»: как и когда 570 тысяч жителей Киева получат новое жилье 

Интересно о строительстве: ранее мы писали об особенностях лакокрасочных материалов украинского производства

Источник: 3m2
 
Интересные новости:
09.10.2020
924
Центр комунального сервісу пропонує чотири дистанційних способи змінити кількість зареєстрованих осі...
08.10.2020
1894
Комунальні платежі на карантині: що робити з боргами та чи можна їх списати...
07.10.2020
123032
Не дадут госпомощь должникам за комуслуги, тунеядцам, наследникам и неплательщикам алиментов...
01.12.2020
540
Наказывать новая инспекция будет не только коммунальные предприятия, но и жильцов...
30.11.2020
564
Зміна постачальника газу: покрокова інструкція. На що варто звернути увагу...
24.11.2020
569
У Міністерстві юстиції порадили, як правильно укласти договір оренди житла...