Пайова участь повернеться? Уряд може скасувати скасоване

Верховна Рада ще у 2019 році взялася за реформування законодавства в галузі будівництва.
575 26.03.2020 в 10:46


Пайова участь: тривожний шанс на повернення

Верховна Рада ще у 2019 році взялася за реформування законодавства в галузі будівництва. 

Однак послідовність прийняття конкретних змін передбачити важко. Наприклад, ще у вересні минулого року народні депутати скасували пайову участь у цій галузі, а вже цього року у Верховній Раді пропонують повернути цю норму. Відповідний законопроєкт №3174 вже зареєстрований в парламенті і чекає на розгляд.

Чи потрібна ця норма будівельному ринку і що думають про неї девелопери, розповів СEO і керуючий партнер девелоперської компанії DC Evolution Андрій Рижиков.

У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт №3174, який покликаний скасувати скасування пайової участі.

Що передбачає законопроєкт

Єдиний автор законопроєкту (до обрання депутатом – тричі мер міста Надвірна Івано-Франківської області) в пояснювальній записці вказує, що після прийняття закону, який скасовує пайову участь, з 1 січня 2021 року «органи місцевого самоврядування не матимуть додаткового інструменту для здійснення фінансування заходів для створення комфортних умов проживання громадян (будувати, ремонтувати дитячі сади, школи, лікарні, котельні, дороги, вулиці, провулки та ін.) і регулювати процеси забудови територій».

Автор пропонує встановити фіксований розмір сплати пайових внесків: 4% для нежитлових будівель, 2% – для житлових, 0% – для промислових споруд. Саме такі ставки, згідно з чинним законодавством, передбачені на так званий перехідний період з 2020 до 2021 року.

Якщо подивитись на порівняльну таблицю до законопроєкту, то можна побачити відкат до попередньої версії закону «Про регулювання містобудівної діяльності». Напприклад, стаття 30. «Технічні умови» і стаття 40. «Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту», які восени були виключені з закону, практично під копірку перенесені в новий пропонований законопроєкт.

Тут вам і можливість заліку прокладання інженерних мереж в якості пайової участі, і відшкодування замовнику різниці, якщо ці мережі виявилися дорожчими самої пайової участі, і процедура укладення договору про пайову участь.


Чому не варто повертати пайову участь

Примітно, що в перший день роботи Верховної Ради нового скликання тоді ще законопроєкт №1059 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні», який у вересні 2019 року і скасував пайову участь, був визначений президентом як невідкладний.

І ось зараз депутат пропрезидентської фракції намагається повернути все назад. Дуже цікаво, навіщо. Бо в пояснювальній записці, крім як загальних фраз «за все хороше і проти всього поганого», суті і, головне, виразного обґрунтування знайти не можна.

Те, що зараз відбувається, виглядає просто як депутатський популізм і бажання попіаритися. Всі «принади пайової участі» проговорено не один раз. Незалежно методики розрахунку – через коефіцієнти або відсотки від кошторисної вартості будівництва – це шалено корупційний і безглуздий інструмент.

Забудовники змушені були платити двічі: перший раз – безпосередньо пайову участь, другий раз – щоб створити цю саму інфраструктуру. При цьому зібрані гроші, незалежно від розміру сум, просто розчинялися в загальному бюджеті та не йшли на розвиток інфраструктури.


Як зберегти рівновагу

Вся галузь чекала скасування пайової участі не один рік, і ось зараз, напередодні економічної кризи, нам намагаються повернути цей горезвісний «податок на інвестиції». Саме будівництво може бути тим двигуном, який повільно, але дуже впевнено продовжить рухатися в умовах, що склалися. Розполохати інвесторів не складно, складно їх потім шукати, повертати і просити знову повірити в країну.

Сьогодні цей законопроєкт знаходиться на розгляді профільного комітету, і дуже хочеться сподіватися, що за його межі цей популістський документ не вийде.


Раніше Build Portal вже писав про пайову участь: Скасування пайової участі для забудовника: плюси і мінуси 

Источник: mind
 
Интересные новости:
26.03.2020
644
Набрання чинності з 1 квітня новою редакцією договору про залізничні послуги загрожує...
26.03.2020
3118
Аналітики спрогнозували, де продовж наступних 20 років найбільше будуватимуть житла...
25.03.2020
3850
"Укравтодор" раздал 2,4 миллиарда на ремонт дороги в Луганской области...
07.04.2020
811
Проєкт Генплану Києва пропонує сформувати гармонійні та скоординовані рекреаційні зони (+перелік)...
07.04.2020
566
Е-кабінет забудовника відновить свою роботу. В Міністерстві розповіли подробиці...
07.04.2020
535
Чтобы сгладить последствия экономического спада, вызванного эпидемией коронавируса, в Китае выд...